Hej igen
Varför händer samma som i fjol ... det finns inte hel fryst el färsk kyckling att köpa i någon butik
förutom fryst halalslaktad och den köper jag inte.

Kycklingfiléer finns hur mycket som helst ... svensk o utländsk.
Peztis
Konstigt - tycker nästan alltid att det brukar finnas...
Hej igen
Ja det finns alltid under övriga året ... men som sagt .. inte en kyckling nu i december. sad.gif
Motti
Tror många av våra invandrare äter kyckling vid jul kanske därför de är slut.Bor du i Nässjö kan du få köpa en av mig jag har en i frysen rolleyes.gif santa.gif Kom på det att här på Willys ligger inte de hela frusna i samma disk som kycklingfilen kanske är det samma hos dig ?har du frågat i affären efter hel djupfryst ?
Hej igen
Visst har jag frågat i alla butiker ... ingen får några hela... bara filéer sad.gif
Motti
Ja då får du komma till Nässjö och hämta min kyckling som jag har i frysen rolleyes.gif
Manne på Soltorpet
Knepigt!
När jag nyligen plockade upp en frusen minikalkon ur disken i min Konsumaffär i Åseda såg jag tydligt vanliga frysta hela kycklingar.
Minst två stycken.
Var bor du?
Biggan_
Konstigt! Vi har både färsk och djupfryst hel kyckling i vår butik.
Du får be dem att skaffa hem!
Ralf
Klart det finns hela kycklingar o köpa i Kiruna. I alla fall i Livsmedelsbutikerna..... biggrin.gif
Hej igen
Nu får du väl ändå ge dig Ralf!
Maken har varit till två ica-butiker, en konsum och coop forum senast igår.
På coop forum finns halalslaktade små kycklingar men som jag skrev ... såna köper vi inte.
Huggorm
Kanske dom behöver utrymmet i frysarna till annat nu i juletid?
Hej igen
CITAT (Huggorm @ 22-12-2009, 17:46) *
Kanske dom behöver utrymmet i frysarna till annat nu i juletid?

Så kunde det kanske vara ... men konstigt i så fall att de har så mycket plats för filéer.
Nåja, vi köpte några kilo filéer precis som ifjol ... blir 17 personer på middan.smile.gif
smuleborg
Den krävmärkta kycklingen - Bosarpskyckling - finns bara i ett fåtal av Stockholms butiker. Man får leta.
Hej igen
CITAT (smuleborg @ 22-12-2009, 22:48) *
Den krävmärkta kycklingen - Bosarpskyckling - finns bara i ett fåtal av Stockholms butiker. Man får leta.

Faktiskt så finns Bosarpskycklingen på min Coop Foprum sida där vi beställer hemkörning ...
men i praktiken finns varken den eller de andra hela kycklingar de har på "butikssidan"

smuleborg
CITAT (Hej igen @ 22-12-2009, 22:55) *
Faktiskt så finns Bosarpskycklingen på min Coop Foprum sida där vi beställer hemkörning ...
men i praktiken finns varken den eller de andra hela kycklingar de har på "butikssidan"

Min reflektion: Det finns annat att äta (ta inte illa upp).

I alla fall Bosarpskycklingen finns här i Stockholm, om man har tur, i ett fåtal butiker. Det minner mig - i smak - om barndomens kyckling; festmåltiden om söndagen. Helstekt i ugn, kanske med fyllning, ösa då och då. Det är kyckling.
Gossen Ruda
Köpte en Kronfågel färsk kyckling igår i min Hemköp-affär till annandagen. Dom hade även egna märkeskycklingar. Ingen brist i Götet. biggrin.gif
Carl

Kycklingarna kanske inte kan flyga så långt på vintern
Aqvakul
Så olika det kan vara:

Vi letade runt i tre butiker innan vi fick fatt på revbensspjäll, men överallt så fanns det hela kycklingar av skilda slag...
zaaritha
På Willys i Skövde fanns hel färsk kyckling o även fryst!
fjonke
Här i Falköping finns det gott om hel kyckling från olika företag och revben har vi också som ngn annan i tråden saknade.

Lidl har alltid hel kyckling och dom har väl samma sortiment i hela avlånga Sverige?
Ralf
CITAT (Hej igen @ 22-12-2009, 17:33) *
Nu får du väl ändå ge dig Ralf!
Maken har varit till två ica-butiker, en konsum och coop forum senast igår.
På coop forum finns halalslaktade små kycklingar men som jag skrev ... såna köper vi inte.

Varför ska jag ge mig?
Hej igen
Idag hade coop fått in hel kyckling. tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Hej igen @ 12-01-2010, 20:59) *
Idag hade coop fått in hel kyckling. tummenupp.gif

Så bra! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon