|
råse-marie
23-12-2009, 11:28
Är det här ett Ok erbjudande som jag tagit ?? eller ?? Det är på comhem som finns i lägenheten som vi flyttar till  Small 2 1,5-2 Mbit/s Med Bredband Small 2 kan du surfa och maila utan krångel. Bredband Small är ett enkelt och bra Bredband. Det passar om du till exempel vill kunna maila, läsa nyheter och betala räkningar på nätet. Nedladdningshastighet: 1,5-2 Mbit/s Uppladdningshastighet: 0,35-0,5 Mbit/s Hemsidor: 5 st med 25 MB lagringsutrymme E-postkonton: 5 st med 30 MB lagringsutrymme Modem som ingår: Modem - Scientific Atlanta EPC2607 Tillval uppström: 1,5-2 Mbit/s 50 :-/mån* Spara Smart 2 GB
ängsvädd
23-12-2009, 11:35
Jag tycker det verkar lite långsamt, men jag har ingen erfarenhet av den hastigheten. Jag har hört så mycket negativt om Com Hem så de skulle jag inte vilja ha.
RibesRubusVitis
23-12-2009, 13:53
Jag har just ComHems Bredband Small 2, och det fungerar utmärkt. Fast jag sysslar ju inte med att tanka hem piratkopierade filmer eller musik; kan tänka mig att det går långsamt även om man betalar för sig. Att surfa normalt går utan problem, aldrig den "seghet" som folk här på forumet klagar på. Detta är förresten snarare beroende av dator, operativsystem, webbläsare etc. Det enda jag märkt som kan vara långsamt är YouTube på dagtid, då det ibland händer att filmsnuttar hackar.
Aqvakul
23-12-2009, 14:41
CITAT (RibesRubusVitis @ 23-12-2009, 13:53)  Jag har just ComHems Bredband Small 2, och det fungerar utmärkt. Fast jag sysslar ju inte med att tanka hem piratkopierade filmer eller musik; kan tänka mig att det går långsamt även om man betalar för sig. Att surfa normalt går utan problem, aldrig den "seghet" som folk här på forumet klagar på. Detta är förresten snarare beroende av dator, operativsystem, webbläsare etc. Det enda jag märkt som kan vara långsamt är YouTube på dagtid, då det ibland händer att filmsnuttar hackar. Detsamma gäller här!
Huggorm
23-12-2009, 14:45
Som sagt, utmärkt för vanligt surfande men för långsamt för den som vill ladda ner film eller andra stora filer
Piccante
23-12-2009, 15:15
Det fungerar hyfsat men jag misstänker att comhems nät har samma konstruktör som Hindenburg och Titanic? Avbrott ibland och en ganska medioker kundtjänst är tyvärr nackdelarna med comhem.
råse-marie
23-12-2009, 15:39
Ok men då kanske det funkar för mig , jag laddar inte hem något utan är mest ute och läser lite nyheter och skvaller . Man kan väl alltid byta om man inte är nöjd
Aqvakul
23-12-2009, 15:40
Kundtjänsten kunde vara bättre, men det verkar gälla de flesta bredbandsleverantörer. Antalet avbrott är knappast något som bekymrat mig - knappt en handfull på fyra år...
vitavargen
23-12-2009, 15:48
Hos samma företag har jag en sjätte del av den hastigheten som du vill ta. Och det går hur bra som helst för de ändamål som du nämner.
Starfight
23-12-2009, 16:09
Det kommer nog fungera alldeldes utmärkt för dig, om du bara surfar och läser nyheter osv. Jag får väl lägga ett gott ord för ComHem för jag har bara bra erfarenhet av dom, har haft dom i dryga 8år nu och det har fungerat hur bra som helst har internet, tv och telefon från dom. Dom gånger som jag har haft oplanerade avbrott under dom åren är inte många så det är inget jag har störts av nämnvärt. Men som någon skrev innan deras kundtjänst får ju oftast sämsta betyg när det görs tester. Men det kan jag inte säga något om för dom har jag inte ringt många gånger, dom gånger jag ringt har det vart för att byta tv kanaler och det har gått utan problem.
Inga från Närke
23-12-2009, 16:56
CITAT (Starfight @ 23-12-2009, 16:09)  Det kommer nog fungera alldeldes utmärkt för dig, om du bara surfar och läser nyheter osv. Jag får väl lägga ett gott ord för ComHem för jag har bara bra erfarenhet av dom, har haft dom i dryga 8år nu och det har fungerat hur bra som helst har internet, tv och telefon från dom. Dom gånger som jag har haft oplanerade avbrott under dom åren är inte många så det är inget jag har störts av nämnvärt. Men som någon skrev innan deras kundtjänst får ju oftast sämsta betyg när det görs tester. Men det kan jag inte säga något om för dom har jag inte ringt många gånger, dom gånger jag ringt har det vart för att byta tv kanaler och det har gått utan problem. Vad kostar ComHem per månad om man har allt detta?
Starfight
23-12-2009, 21:20
CITAT (Inga från Närke @ 23-12-2009, 16:56)  Vad kostar ComHem per månad om man har allt detta? Om man tar deras grundutbud så kostar det billigaste Tv, Tele och Bredbands abonnemangen totalt 207:-/mån för allt och tar man dom dyraste så kostar det 816:-/mån om jag räknade rätt.
Telia har fått pris för sitt mobila nät som vi har ,det är pålitligt och billigt vi kör både bredband mobilt och mobilt tryggt och bra.Det du har kollat på skulle jag inte lita på en minut.
Aqvakul
23-12-2009, 22:41
CITAT (Motti @ 23-12-2009, 22:39)  Telia har fått pris för sitt mobila nät som vi har ,det är pålitligt och billigt vi kör både bredband mobilt och mobilt tryggt och bra.Det du har kollat på skulle jag inte lita på en minut. Vad grundar du denna misstro på? Vi är ju flera som är jättenöjda.
Ja det är väl så att man måste kolla allt vad de erbjuder inte säkert det blir billigare i långa loppet,Telia som vi har tex kostar uppkopplingen 68 öre alltid när du ringer andra vännar som har Telia,andra telebolag har bara låga priser i helgerna tex fredag till söndag sen kostar det skjortan resten av veckan.Jag såg på Tv att Telia hade fått pris för sin telefoni och bredband,sen är inte jag någom expert på något vis men sunt förnuft har jag  Tycker det är lite som att beställa flygresor av flygbolag som man alldrig hört talas om samma med mobilt tycker jag,man kör säkra kort så man vet vad man får och att man får något.
Aqvakul
23-12-2009, 23:26
Det är jobbigt att välja mellan alla alternativ och hur ska man veta att man valt rätt. Telia är dock lika snåriga och drivna av vinstintresse som de andra aktörerna. Det finns inga enkla och "trygga" alternatuiv längre.
Såg i all hast på text TV att Telia hade fått pris !för vad då kan man undra ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|