|
skånepåg
24-12-2009, 20:58
Jag har fått några av min pappa men väntar på att mamsen ska komma som kanske kommer imorgon för hon mådde inte så bra, men hoppas att hon kommer så man får massa julmat och öppna massa julklappar
Jag har fått så mycket fint. En vedkorg som vi önskade oss, en ekologisk kokbok, fina kulor till granen, en kosseäggklocka och en mugg som råmar... Marsvinen fick gurkor och gnagstänger. Jätte fina presenter och det mesta inte onödigt  Muggen kan ju diskuteras  men en kossa sitter aldrig fel.
skånepåg
24-12-2009, 21:17
Haha naaw vilka söta saker  Jag väntar spännt på vad min pappa och mamma har köpt
Åsa, mälardalen zon 2
24-12-2009, 21:22
En stegräknare, presentkort, en guldklocka (arvegods som lämnats in på totalrenovering så den är som ny) + en skiva som morsans kör spelat in.
Aqvakul
24-12-2009, 21:24
Mina fina trädgårdshandskar av Santa...
Föräldrar är alltid bra på presenter, eller min mamma i allafall  Fick en brandsläckare också, eller rättaresagt två, så en får bli något annat.
hattstugan
24-12-2009, 21:31
Har fått 1 Grisljusstake och 1 garderob av mina föräldrar! 1 bordslöpare i allmänna klappbytet i familjen!!
aanderss
24-12-2009, 21:42
en batteriladdare 1 teaterbiljett till sommaren några böcker
herkules
24-12-2009, 21:52
jag fick ett gosedjur, en orangutang, en världsatlas (älskar kartor), en bok, de fattiga i lod'z av Steve sem-Sandberg och ett guldhalsband. underbara julklappar!
Gudrun i Göteborg
24-12-2009, 22:04
Jag fick bl a en digital fotoram laddad med massa foton på de goa barnbarnen. Det är def roligare att titta på den än på TVn
netaave
24-12-2009, 23:10
En lampa jag önskat mig av mamma, visitkort av ena dottern och en pincett med belysning av den andra. Firar med sonens familj i morrn så då kommer väl fler.
bara detta svar fick mig att inte vilja var medlem här hur tar jag bort mig
Jag bara måste få visa vad jag fick i julklapp av mina påhittiga ungar. Varning för "kärring"! [attachment=45541:DSC02288__Large_.JPG] Jag blev både ganska så fram- och baktung...men annars är det ganska likt. /Anki
Biggan_
25-12-2009, 10:42
CITAT (seriös @ 25-12-2009, 05:45)  bara detta svar fick mig att inte vilja var medlem här hur tar jag bort mig Vad då för svar?
Eva i Höga
25-12-2009, 10:52
CITAT (seriös @ 25-12-2009, 05:45)  bara detta svar fick mig att inte vilja var medlem här hur tar jag bort mig Vad nu, måste ha blivit nåt fel?! CITAT (Anki V @ 25-12-2009, 09:21)  Jag bara måste få visa vad jag fick i julklapp av mina påhittiga ungar. Varning för "kärring"! Jag blev både ganska så fram- och baktung...men annars är det ganska likt. /Anki Anki, vilken underbar julklapp! Det är nog många av oss här som är berättigade till en sådan julklapp!
Eva i Höga
25-12-2009, 11:07
Av min man fick jag en trädgårdsspade och en grep. De är så fina så jag vet inte hur jag ska kunna använda dem i jorden - jodå de ska verkligen användas!
3 svarta T-shirts och en packe svarta2 strumpor.......
blomkronan
25-12-2009, 11:22
Jag fick en jätte mysig morgonrock av min man  en super skön... det kommer bli svårt att göra sig i ordning för att gå till jobbet på morgnarna... och så fick jag en digitalkamra  som kan ta närbilder en ansiktsbehandling av svärmor, den ska jag försöka nyttja så fort jag bara kan  och ett fint halsband av min sekret santa... CITAT (Anki V @ 25-12-2009, 09:21)  Jag bara måste få visa vad jag fick i julklapp av mina påhittiga ungar. Varning för "kärring"! [attachment=45541:DSC02288__Large_.JPG] Jag blev både ganska så fram- och baktung...men annars är det ganska likt. /Anki Underbar skylt  har dom gjort den själva eller finns den att köpa?? En sån måste jag bara ha
CITAT (blomkronan @ 25-12-2009, 11:22)  Underbar skylt  har dom gjort den själva eller finns den att köpa?? En sån måste jag bara ha  Idén fick en av ungarna när hon på ”nätet” av en ren slump snubblat över en bild på en liknande varningsskylt. Det var sedan inte lätt att få tag i skylten så det slutade med att de ”tillverkade” den själva genom att först köpa själva varningsskylten. Sedan tog de med den tomma skylten och bilden på ett USB-minne till en ”skylttillverkare” som förde över motivet. Jag har det mest perfekta stället att sätta upp den på. Ner till ”min” tomt går det en smal skogsväg på ca 100 meter. När man kommer fram så öppnas det en stor parkeringsplan. På vänster sida om planen har jag min trädgård på den höga finns mina matjord- gödsel- och grushögar. Varje gång jag ska hämta något måste jag med skottkärran korsa parkeringen …..och det kan bli många ggr/dag. Ungarna har nog inte varit och hälsat på någon gång utan att de fått tuta för min skottkärra står i vägen för bilarna. /Anki
Aqvakul
25-12-2009, 11:39
Biggan_
25-12-2009, 11:50
CITAT (Anki V @ 25-12-2009, 09:21)  Jag bara måste få visa vad jag fick i julklapp av mina påhittiga ungar. Varning för "kärring"! [attachment=45541:DSC02288__Large_.JPG] Jag blev både ganska så fram- och baktung...men annars är det ganska likt. /Anki Häftig skylt!  Det var verkligen en rolig idé! Hade den funnits i handeln hade det nog varit Årets julklapp bland oss odlaiter!
Irene_L
25-12-2009, 13:07
Härlig skylt! Anki...du får tipsa dina barn om att här har dom en toppenidé som dom kan utveckla mer! Det finns säkert en marknad för såna skyltar...i alla fall här på Odla!
Eva i Skåne
25-12-2009, 13:45
Vilket läcker skylt Anki!!! Om dina barn vill tillverka på beställning så ställer jag mig i kö... Jag har bara öppnat en julklapp än och det var mina fina fina lovvikavantar från min Santa. Sen fick jag 25 underbara rosor av min man igår fm. 25st för att vi firade silverbröllop för ett par veckor sedan Idag ska vi fira vår julafton med reducerat familjedeltagande, men dock. Kvällen den 23:e blev jag magsjuk  , jag vet - ingen vill höra om det. Äckligt är ordet. Först sköt vi fram allt en dag, men mina gamla föräldrar och brorsan ska inte komma och riskera att utsättas för smitta. Resten av gästerna bor redan hos oss. Tur att jag har många ungdomar här som kan hjälpas åt att få fram och värma maten, men äta julmat idag vågar jag inte  , jag som bara druckit te och proviva. En sked morotslåda kanske... och en skiva rostat bröd. Visst låter det mumsigt, när bordet bågnar av läckerheter. SEN ska vi ha julklappsutdelning!!!
skånepåg
25-12-2009, 13:56
Nu har mamsen kommit och vi öppnat våra paket >:D Fick pengar och en 1TB usb hdd av styvmamma, det behövdes
Aqvakul
25-12-2009, 13:59
CITAT (Eva i Skåne @ 25-12-2009, 13:45)  Vilket läcker skylt Anki!!! Om dina barn vill tillverka på beställning så ställer jag mig i kö... Jag har bara öppnat en julklapp än och det var mina fina fina lovvikavantar från min Santa. Sen fick jag 25 underbara rosor av min man igår fm. 25st för att vi firade silverbröllop för ett par veckor sedan Idag ska vi fira vår julafton med reducerat familjedeltagande, men dock. Kvällen den 23:e blev jag magsjuk  , jag vet - ingen vill höra om det. Äckligt är ordet. Först sköt vi fram allt en dag, men mina gamla föräldrar och brorsan ska inte komma och riskera att utsättas för smitta. Resten av gästerna bor redan hos oss. Tur att jag har många ungdomar här som kan hjälpas åt att få fram och värma maten, men äta julmat idag vågar jag inte  , jag som bara druckit te och proviva. En sked morotslåda kanske... och en skiva rostat bröd. Visst låter det mumsigt, när bordet bågnar av läckerheter. SEN ska vi ha julklappsutdelning!!! Så eländigt, jag hoppas verkligen attv du kryar på dig.
Jag fick en Nespressomaskin som jag gått och suktat över i ett par år. Sen fick jag en stickbok, en godisbok och en bok om surdegsbröd. Av dottern fick jag som vanligt Brandmannens kalender som har sin givna plats i lastbilen. Till mig själv så köpte jag en ny köksfläkt.
Eva i Höga
25-12-2009, 18:15
CITAT (Eva i Skåne @ 25-12-2009, 13:45)  Vilket läcker skylt Anki!!! Om dina barn vill tillverka på beställning så ställer jag mig i kö...  Jag ställer mig också i kö, Anki! Måste bara ha en sån skylt! Eva, tråkigt och jobbigt för dig att bli sjuk inför julen. Men man kan fira julafton en annan dag, det går utmärkt och jag hoppas du mår bättre nu och har fått fina julklappar.
anne-li i olofstorp
25-12-2009, 20:02
CITAT (Eva i Höga @ 25-12-2009, 18:15)  Jag ställer mig också i kö, Anki! Måste bara ha en sån skylt!
Eva, tråkigt och jobbigt för dig att bli sjuk inför julen. Men man kan fira julafton en annan dag, det går utmärkt och jag hoppas du mår bättre nu och har fått fina julklappar. Vi är nog fler som kan tänka oss en sådan skylt!!!! Är vice ordförande i vägföreningen här och kan lätt placera ut den!!!!  Stackars dig Eva, inte roligt att se andra äta och själv bara kunna tänka på "Snäll" mat.....
Jag fick en muminmugg, så nu har jag tre.
Inga från Närke
25-12-2009, 21:22
Vi köper inte julklappar vi vuxna, det är bara barnbarn som får och det verkade att falla i smaken.
Aqvakul
25-12-2009, 21:31
CITAT (Inga från Närke @ 25-12-2009, 21:22)  Vi köper inte julklappar vi vuxna, det är bara barnbarn som får och det verkade att falla i smaken. samma här...
Alexander-VG-zon3
26-12-2009, 18:19
jag fick 4faktaböcker och en annan bok, kläder, pengar, Iphone, hemmagjort godis.
Jag fick en "Jantra matta "av sonen eller så kallat spikmatta och en våg
Eva-Helene
26-12-2009, 21:33
Jag fick ett sortimentskåp, en sortiment-väska, en snygg tunika och duschtvål. I julklappsbytet här fick jag en liten liten vattenkanna och en påse luktärts-frön. I ett julklappsbyte på en pärlsajt fick jag nabbi-pärlor + två mönsterhäften. Jag blev såå glad för klapparna, var och en var helt perfekt för mig!!!
Ja så fick jag ju fler julklappar förstås !champangeglas av dotter och svärson en jättefin almenacka med kort på barnbarna och en Duffel av gubben en sån där supervarmgo Mac Kinnley,det behövs här ute på landet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|