|
Full version: Favoritparfym
Det är dags att beställa lite "dofta gott", brukar göra det någon gång/år på nätet. Har mina favoriter men det är alltid kul att förnya sig. Dofter som återkommer här och som nu hängt med många år är bl a: Giorgio - Giorgio Beverly Hills Hugo Boss - Hugo woman samt Deep red Jean-Charles Brosseau - Ombre Rose classic Casharel - Anais anais Elizabeth Arden - Red door Versace - Woman
Denna gång tänkte jag inhandla Celine Dion - Sensational Moment som i alla fall doftar underbart gott på en kollegas sambo. Återstår att se om den gör det på mig med.
Har ni några riktiga långkörare vad det gäller dofter? Eller förnyar ni er varje gång?
skånepåg
26-12-2009, 00:38
Hugo boss och diesel brukar vara söta och goda
herkules
26-12-2009, 01:05
till en man skulle jag köpa diors eau savage- passar dock inte alla män. jag använder bara patchouli när jag ska ha någon doft, är barnsligt förtjust i allt som doftar rökelse.
zaaritha
26-12-2009, 01:24
Om jag bara inte vore allergisk mot de flesta parfymer, så.....
Sarah Jessica Parker "Lovely", är min favorit sedan flera år, lätt och fräsch.
Aqvakul
26-12-2009, 08:42
När jag var ung så inskränkte sig herrarnas parfym till rakvatten. Då jag odlar skägg, så blir det inte så mycket parfymerande...
Blomstertanten
26-12-2009, 10:23
Calvin Kleins Obsession är absoluta favoriten ! Finns både som dam- och herrparfym. Doftar underbart gott Dessutom en av de få parfymer jag inte är allergisk mot
CITAT (skånepåg @ 26-12-2009, 00:38)  Hugo boss och diesel brukar vara söta och goda  Sonen fick Diesel - Fuel For Life Him i julklapp av sin syster och den var super. Själv vill hon ha den för tjejer, den vet jag inte hur den doftar, men säkert lika bra. CITAT (Blomstertanten @ 26-12-2009, 10:23)  Calvin Kleins Obsession är absoluta favoriten ! Finns både som dam- och herrparfym. Doftar underbart gott Dessutom en av de få parfymer jag inte är allergisk mot Ja den minns jag var jätte populär. Ska se om jag hittar den i någon butik så ska jag prova. CITAT (Monaxe @ 26-12-2009, 07:18)  Sarah Jessica Parker "Lovely", är min favorit sedan flera år, lätt och fräsch. Vardagsdoft? Låter intressant, ska leta efter den me.
YSL "rive gauche" är min favorit !kärringparfym enligt dottern  men många komenterar och undrar vad jag har för doft som luktar så gott.Tänkte önska mig nu till födelsedagen.
Huggorm
26-12-2009, 20:09
Tvål och vatten funkar bra för att bli av med obehaglig kroppsodör
Vi var och provade massor av "luktagott" idag och jag blev helt kär i David Beckhams - Intimately Her. Den måste jag bara ha.
Flower by Kenso har länge varit en favorit men fick i julklapp Christina Augileras parfym och den var ju jättegod i doften.
Gossen Ruda
27-12-2009, 14:36
Parfymer är väl en kvarleva från tiden när man möjligen badade till Jul, annars inte. Alla får göra som som dom vill, jag finner perfym helt onödigt och ibland vedervärdigt. En del kvinnor tror att dom blir attraktivare ju mer dom häller på sig, det är snarare tvärtom. Man kan gå 15 meter bakom dom på gångbanan och stanken är kväljande. Fram för bara tvål och vatten. Gullan i Snobben förärades en gång en parfym av honom. En doft hon aldrig känt förut, våt beagle.  Så, nu kan ni få fortsätta prata lukter.
Biggan_
27-12-2009, 14:53
För mycket skämmer allt säger man ju, och det stämmer. Tyvärr, och inte minst för alla allergiker,så använder många (både män och kvinnor!! ) alldeles för stora mängder parfym. Det är så man håller på att storkna ibland! Själv använder jag parfym väldigt sparsamt, en ytterst liten mängd, och då har jag fastnat för Christian Diors Jádore.
Själv använder jag sedan något år tillbaka Lacoste "Inspiration" men jag tror att den inte kommer att gå att få tag i så länge till, tyvärr. Det är ju så med en del dofter...
CITAT (Peztis @ 27-12-2009, 15:33)  Själv använder jag sedan något år tillbaka Lacoste "Inspiration" men jag tror att den inte kommer att gå att få tag i så länge till, tyvärr. Det är ju så med en del dofter... Jag köper nästan uteslutande på nätet och där hittar man de mesta, även gamla som är svåra att hitta i butiker el taxfreen. Här är några bra svenska som har det mesta, även din favorit. Nordic feelParfym.seParfym.nuOch på StrawberryNET har jag hittat några som jag letat efter hur länge som helst. Är smidigt att beställa därifrån också.
Nu har vårat paket kommit med de vi beställde i lördags från parfym.nu. Paketet skickades med REK till en kostnad av endast 29:-. Snabbt och billigt.
Såg att Sarah Jessica Parkers "Lovely" som Monaxe tipsade om fanns i 5 ml flaska så jag beställde en sån också och den doftar ljuvligt. De andra jag köpte var: Celine Dion - Sensational Moment Giorgio - Giorgio Beverly Hills David Beckham - Intimately Her
Dottern beställde Diesel - Fuel for life och en presentbox med Dolce & Gabbanas - Light Blue, också helt underbar.
Bästa doften på en man tycker jag är Fahrenheit från Dior. Det är nåt med den doften som får en att bli som en galen marskatta
CITAT (Magdis @ 29-12-2009, 17:34)  Bästa doften på en man tycker jag är Fahrenheit från Dior. Det är nåt med den doften som får en att bli som en galen marskatta  Riktig "flickfångardoft" med andra ord
Lite väldoft ingår i "klädseln" sen tonårsben. Sen ett par år är det Dolce Gabbana Light Blue som åker på mest varje dag. Fast i julklapp fick jag Nina Riccis "Ricci Ricci". Den tycker jag inte är vardagsdoft men den är ljuvlig!
Förresten, tack för länkarna Klura! Skall studeras!
Biggan_
30-12-2009, 01:33
CITAT (Magdis @ 29-12-2009, 17:34)  Bästa doften på en man tycker jag är Fahrenheit från Dior. Det är nåt med den doften som får en att bli som en galen marskatta  Jösses! Kul att du gillade "Lovely" Klura! Har använt den i flera år nu och tröttnar inte på den, fungerar både till vardag och fest! Tack för dina länkar och även tips om annat "luktagott". Ska nog ta och unna mig något nytt....
Monaxe, jag tror du kommer att gilla Beckham. Igår satt jag och sniffade på mina handleder större delen av dagen. Beckham på den ena och Parker på den andra
CITAT (Klura @ 30-12-2009, 06:44)  Monaxe, jag tror du kommer att gilla Beckham. Igår satt jag och sniffade på mina handleder större delen av dagen. Beckham på den ena och Parker på den andra  Ok, ska definitivt testa!
skogstroll
30-12-2009, 08:32
jag tycker om Thierry Muglers "Angel", den luktar lite skogstrollskt  Den är väl mer en vinterparfym men jag hoppas hitta nån favorit även för sommarhalvåret eller dagar när man inte vill lukta troll
Såg att det fanns flera olika Angel, kanske någon av de andra är mer sommrig?
Jag fick Beckham parfym och lotion i julklapp, det doftar jättegott
skogstroll
30-12-2009, 16:39
CITAT (Klura @ 30-12-2009, 09:11)  Såg att det fanns flera olika Angel, kanske någon av de andra är mer sommrig? hm aha, det får jag kanske nosa lite på
CITAT (skogstroll @ 30-12-2009, 08:32)  jag tycker om Thierry Muglers "Angel", den luktar lite skogstrollskt  Den är väl mer en vinterparfym men jag hoppas hitta nån favorit även för sommarhalvåret eller dagar när man inte vill lukta troll  Kul att någon mer än jag är djärv nog att använda "Angel", en tung och söt, stark doft, helt underbar men ingen varjedags doft. Mina mer vardagliga dofter är Red Door, Griorgio och Jill Sanders "Sun". Provar alltid en massa nya dofter med återvänder alltid till dessa fyra. Gita
skogstroll
30-12-2009, 16:45
CITAT (Gita @ 30-12-2009, 16:44)  Kul att någon mer än jag är djärv nog att använda "Angel", en tung och söt, stark doft, helt underbar men ingen varjedags doft. Gita ja vill man känna sig lite mystisk och hemlighetsfull funkar Angel bra tycker jag  Jag brukar köpa en sån deospray Angel så det inte blir FÖR mycket utan bara lite....
Vilken Angel är det som ni använder? Hittade tre olika en sida och sen en som hette Angel Star på en annan hemsida. Den flaskan var väldigt snygg. CITAT (Magdis @ 30-12-2009, 16:36)  Jag fick Beckham parfym och lotion i julklapp, det doftar jättegott  Då luktar vi lika gott du å jag
Simplicity
27-01-2010, 18:32
Tar upp den här skojsiga tråden igen... Jag är galen i Jean Paul Gaultiers herrparfym "Le Male"... Kan känna den på nån i en folkmassa och nästan dras med av den... skulle gärna använda den på mig själv.. men men... Finns en lättare sommarvariant som doftar lite pion som jag verkligen allvarligt har övervägt att köpa till mig själv. Håller istället tillgodo med "Madame" av Jean Paul Gaultier. Är nåt i hans dofter som påminner om varann. En mycket speciell doft. Köpte Chanels "Coco Mademoiselle" strax före jul. Hade provat den i parfymaffären flera gånger och tyckte att den passade mig och att doften höll sig kvar länge. När jag sen började använda den eau de parfym jag köpt för ca åtta hundra kronor, märker jag att den dröjer sig kvar kanske nån timme, sen är den obefintlig! Til vardags använder jag ofta Guess' "Guess for woman", "Stella in Two Peony" och Lancomes "Miracle". Har lärt mig med åren att en hudcrème i en parfymserie ger en doft som inte blir för stark och som sitter längre än eau de parfymen...
Hmm... låt se nu... Brut 33 Aqua Vera Old Spice öhh... eller kanske inte  Men Issey Miyake har ett och annat guldkorn för både honom och henne...
CITAT (dahla @ 27-01-2010, 18:47)  Hmm... låt se nu... Brut 33 Aqua Vera Old Spice öhh... eller kanske inte  Tror inte att du får Magdis efter dig i alla fall!
Escada´s "Moon sparkle" är min favorit, den doftar lite åt smultronschersmin-hållet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|