Hej igen
26-12-2009, 22:39
Nu är glada julen slut, slut, slut.
Imorron åker julgran ut, ut , ut.
[attachment=45571:julgran_ut.jpg]
VAAA jag har ju precis nyss fått in min ju
hattstugan
26-12-2009, 22:42
Det är väl i tidigaste laget att slänga ut granen redan!! Eller barrar den???
netaave
26-12-2009, 22:43
Här är allt kvar till 20a knut kanske t.o.m. nån dag klängre
Aqvakul
26-12-2009, 22:44

Jag vet att du är 2 - 3 veckor tidigare än de flesta. För egen del har julgranen precis kommit in, så den får bli kvar några veckor till.
herkules
26-12-2009, 22:46
nyårsdagen - då ska det röjas och göras vårfint!
Hej igen
26-12-2009, 22:46
Men min kläddes till lucia ... nu ÄR ju julen över och det blir ljusare o ljusare för var dag ...
och strax är det nyår
och då är det inge kul o ha en klädd gran ... från julen i fjol.
Njaaa den får nog vara kvar lite till, även om vi klädde den tidigt, den lyser så fint och jag fick en stor bucket med tulpaner av dottern igår så lite vinter och lite vår känns bra.
Det är så olika hur man vill ha det. Själv har jag ingen gran alls och minimalt med julpynt i år. Två fönsterstakar och tre tomtar, en på köksbordet och två på hallbordet. Tomtarna åker nog ner i källaren vilken dag som helst men stakarna blir kvar till tjugondagknut då det blir
Knutmasso i Gimo.
Vi satte in vår gran dagen innan julafton ju ! och vi har en Kungsgran den står lätt till trettonhelgen utan att barra men sen får den flytta ut.Plus att vi varit borta över julafton och kom hem i går så vi vill ju njuta av den ett tag till,men julen varar ju till påska heter det ju i julvisan

Personligen tycker jag inte att julen är slut än på ett tag den har ju bara börjat.
Hej igen
26-12-2009, 23:09
För mig är julen slut iom annandagen ... sedan kommer ju vardag och efter det nyår.
Ta som exempel midsommarstången ... har du den o dansar kring i juli månad?
Var högtid har sin stund ... sedan är den över. Tycker jag. :-)
Här i byn står midsommarstången kvar ett bra tagmen till semestern åker den ner.Men julen är faktiskt inte slut än !Men det är upp till var och en när de tycker den är slut.
Snöflinga
26-12-2009, 23:13
CITAT (Hej igen @ 26-12-2009, 22:46)

Men min kläddes till lucia ... nu ÄR ju julen över och det blir ljusare o ljusare för var dag ...
och strax är det nyår
och då är det inge kul o ha en klädd gran ... från julen i fjol.

Helt rätt

Konstigt att först längtar man efter julenl och sedan tycker man att det är sååå skönt när den är över

Tar också ut julen i förskott och njuter av tomtarna och hela rasket, men sedan är det bra och bara stjärnan och ljusstakarna är kvar till Knuts namnsdag.
Hej igen
26-12-2009, 23:17
CITAT (Motti @ 26-12-2009, 23:12)

Här i byn står midsommarstången kvar ett bra tagmen till semestern åker den ner.Men julen är faktiskt inte slut än !Men det är upp till var och en när de tycker den är slut.
Precis. :-)
CITAT (Snöflinga @ 26-12-2009, 23:13)

Helt rätt

Konstigt att först längtar man efter julenl och sedan tycker man att det är sååå skönt när den är över

Tar också ut julen i förskott och njuter av tomtarna och hela rasket, men sedan är det bra och bara stjärnan och ljusstakarna är kvar till Knuts namnsdag.
Här finns också stjärnorna och ljusstakarna kvar ett tag till, men knappast till Knuts namnsdag ..
tror att då är till o med julgardinen bortbytt.
Finns dom som har adventsljustakar kvar VÄLDIGT länge tex till mars
CITAT (Hej igen @ 26-12-2009, 23:09)

För mig är julen slut iom annandagen ... sedan kommer ju vardag och efter det nyår.
Ta som exempel midsommarstången ... har du den o dansar kring i juli månad?
Var högtid har sin stund ... sedan är den över. Tycker jag. :-)
När börjar du dansa kring stången då kan man ju undra?
Inget att bry sej om att Netha plockar ihop julen när den är som bäst.

Själv tycker jag nog att nyår och trettonhelgen hör mer ihop med julen än vad Lucia gör.
Sommartorparn
27-12-2009, 11:03
Har just igår gjort julskinkan och pyntat färdigt granen. Nu börjar jag planera för julkalasen. Först på 20-dag knut är julen slut hos oss.
*Stintan*
27-12-2009, 11:32
ganska skönt att inte ha någon gran att kasta ut
Stingray
27-12-2009, 11:40
"20 dag Knut åker julen ut" hemma hos mig trots alla protester av killen som bara vill bli av med alla tomtar, glitter och klockor som finns lite varstans i lägenheten
ninnisky
27-12-2009, 20:42
CITAT (*Stintan* @ 27-12-2009, 11:32)

ganska skönt att inte ha någon gran att kasta ut

Likadant här - vi har inte ens saknat den
Ingen gran att slänger ut här heller,var bortrest över hela julen,kom hem igår kväll.Inga tomtar eller dukar heller.Bara utegran och adventljusstake och stjärnor.De tas ner trettonhelgen,då är julen över för gott här.När huset är ren igen kommer tulpaner in.
hattstugan
28-12-2009, 22:34
Har ju iof ingen jul att slänga ut!! Bara adventstjärnor att ta ner när andan faller på!!!
PeterDeleter
28-12-2009, 22:42
Har ni inga lampor, blinkande saker att släcka ner och kast ut? Är julgranen förlegad den ska åka ut 20e dag Knut (eller vad det heter)? Idag är det så överdrivet (tycker jag) med alla blinkande/talande/sjungande saker som låter elektroniskt i alla färger.
Jag njuter fortfarande av julen och allt som hör därtill.
20dagknut eller lite tidigare om jag får lust åker julen ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.