Full version: Lite småkallt
Överbölingen
Ja, inte sådär att man vill stanna i sängen men strax under – 17° är inget ”ut och lek i snön väder”. Hundarna får nöja sig med rastning för här har vi ingen värme i hundkojan. Jämthunden lägger sig helt oberörd i en snögrop och låter sig gärna bli översnöad om det råkar snöa. Men idag är det klart. Lite kalldis hänger kvar i luften någon timme till. Någon sol får vi inte njuta av annat än den vi ser lysa på norrsidan av Indalsälven.

Lite ingress till min mellandagskrönika på hemsidan

Ha det så bra!
Peztis
Här i Stockholmområdet har detvarit knappa -10 men just nu är det faktiskt bara -2 just nu! Fast de säger ju att det ska bli som hos dig om ett par dagar... Ni kan gärna få behålla den där "småkalla" vintern hos er! smile.gif Nöjer mig med någon minusgrad, jag. Då kan man i alla fall vara ute lite mer normalt!
Katten gillar inte kylan men glömmer bort att det är snö ute och sätter sig och jamar och vill gå ut. När man öppnar dörren vill hon inte alls gå ut utan vänder. En halvtimme senare är det dags för samma visa igen! Knäppa djur! biggrin.gif
Överbölingen
Måste berätta om gammelstövaren vi hade på 60-talet. Var til lfjälls en vinter och det var formidabel snöstorm. Hunden signalerade för att gå ut och jag stålsatte mig. Öppnade dörren. Hunden stack ut huvudet. Tvärvände och pinkade skyndsamt på dörrposten. Sedan höll han på att dra omkull mig när han rusade in. De har mer i huvudet än man tror.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon