Full version: En liten godis
Ezereht
Jag tycker den är så söt biggrin.gif

Fotad i Visby:
svennis
Tycker det är en stor godis.
Ros som håller sig frisk..:-)
Thé
Jag köpte en på Raskarum och planterade i somras, den blommade långt in på hösten. Dock tycker jag att färgen är lite märklig, kan inte riktigt sätta fingret på nyansen.
Greta i Österbotten
Leonardo är en av mina absoluta favoriter.Har klarat åtminstone 1 vinter här hos mej (Zon 3 = Zon 5 i Sverige)
leonardo da Vinci

rissen
Men, den var ju bara så ljuvlig att den åker på önskelistan direkt. Är det en ros som måste beställas eller tillhör den i allmänhet det sk. vanliga sortimentet.

Hur hög o bred blir den som "vuxen"
flouee
Oh, denna planterade jag nu i höstas efter rekommendationer härifrån! Ska bli spännande att se hur den trivs hos mig smile.gif

Jag skulle tro att den är ganska vanlig!
svennis
Hej!
Du får ta dig till Trädgårdsföreningen där den är så fin.
Leonardo da Vinci har där fått första pris fler gånger...
Ezereht
Den är inte så stor, som en rabattros.
Monarda
Leonardo var en sommarens största fröjder för mig. Barrotade pinnar som kom på posten i våras förvandlades till dessa skönheter.
Och fast vi fick enorma mängder med regn så stod dom pall väldigt bra. Nu ligger dom under en halv meter snö och det
är 20 grader kallt så jag hoppas dom klarar även detta.
[attachment=45685:P7240237a.jpg]

Kajsa

Jo den är härligt välfylld men doftar inte så mycket och blir kraftig som en buske ca 1 - 1.20 hög. Fick en del svartfläck denna regniga sommar. Bästa priset har Hortogreen ca 70 kr/st om man köper 5- pack.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon