Hej på er!
Tack för intressanta svar.
Det är en tomt med mest gräsmatta och vanskötta buskar, illa beskurna fruktträd.
Det finns en perenn plantering som jag inte har sett ännu i verkligheten men troligen är den i samma oansade skick som resten av trädgården.
Jag vet inte exakt var jag kan sätta upp mina odlingshyllor med lysrör och hur ventilationen ser ut.
Växthus finns inte på tomten men jag ska ha ett fast under mars i Skeå är direkt olämplig tid.
Det hinner inte komma upp något innan vi flyttar för här finns inte utrymme för min odingsglädje.
Jag har ett okänt antal champinjonlådor, kanske skulle stratifiering skulle kunna lösa min odlarlust.
Stratifiering i bomull... det tror jag kan vara något det tar ju lite plats.
Jag har inte pluggbox men det ska jag skaffa för sommarblommor och vissa grönsaker som behöver lite extra fart för att hinna bli något där uppe.
Kanske skulle den gamla ladugården kunna bli odlingsrum? Bra ventilation i timrade ladugårdar. Ska bli stall längre fram men har trots det gott om utrymme för odling. Vad tror ni, det är väl bara att täcka med fiberduk för att skydda mot kallgrader.
Jag har lovat mig själv att följa den goda regeln att inte gräva planteringar

under första året så egentligen gör det inget att de inte hinner blomma 2010 bara jag får pilla lite i jorden...
//Maria