CITAT (ängsvädd @ 28-12-2009, 10:26)

Inre stress, psykisk spänning.
Christa, det är inte så "far-fetched" som det kan låta.
Jag hade besvär med högra käkbenet för några år sen. Det var riktigt jobbigt, kunde inte öppna munnen helt, inte äta ordentligt mm - jag kunde inte en skratta högt, det gjorde för ont att öppna munnen helt! Och då är det illa!
Jag var hos tandläkaren och blev remitterad till bettfysiolog. Fick komma dit 8 månader senare! Under den tiden prövade jag en terapi, EFT, med 100% gott resultat! Låter som en saga men det är sant, det funkade! Fullt frisk gick jag ändå till bettfysiologen när tiden var inne och det var inte bortkastat. Jag berättade om att jag hade botat mig själv med hjälp av terapin och tandläkaren kände till EFT men hon berättade den viktiga orsaken till mina problem - jag ville ha kontroll! Och hon hade rätt. Jag fick mycket att tänka på och hon hade så rätt.
Det har hänt att jag känt av något i käken sen dess men då tänker jag på det här med kontroll och försöker släppa taget.
Om du är intresserad av terapin
EFT så får du skynda dig till Gary Craigs hemsida. Han skall pensionera sig och lägger ner sin sida snart. Man kan ladda ner en manual gratis där. Jag lovar - det hjälper mot det mesta.
Hoppas min berättelse kan vara till hjälp.