|
Min var nog vågen jag fick av sonen  och Jantramattan
hattstugan
28-12-2009, 22:13
Min enda julklapp gav jag mig själv och det var Trädgårdsvisioner av Hannu Sarenström
PeterDeleter
28-12-2009, 22:15
Jag fick ingen....
Nä men !hade ni inte varit snälla  inte ens en sten ?  Jag gav faktiskt mig själv en Trädgårdsbok i julklapp "Köksträdgården" av Sanna Töringer verkar vara en bra odlarbok !
Jag fick en väderstation och gav mig själv en ny monitor till datorn.Väderstation har jag önskat mig länge,skärmen behövde jag inte köpte en ny förra året men den gav jag sonen.Är egentligen mot julklappar,förutom till barnbarnen.
Jag gav den bästa julklappen av dem alla, ett nytt externt ljudkort till min man.  Jo, det var en julklapp till mig själv på en gång då han nu kan göra sig av med tre andra saker, en shyntmodul till exempel som bara tar en massa plats. (de är ute på tradera just nu).
Väderstation !att inte jag kom på att önska mig det det vore perfeckt här ute på landet ju  Men jag fyller år snart så än 'är det inte för sent !en himmla smart grej ju!
blomkronan
29-12-2009, 09:03
Min bästa klapp var en digitalkamera. Som jag har önskat mig i måååååånga år, den kan ta närbilder på 3 cm... så jag kan fota blommor och frön nu, hur mycket jag vill  Men det allra bästa med denna kamera är att den tar "ögonblicket" min gamla (mobilen) vänta en sekund innan kortet blev av, och då var Shaggy redan UR bild [attachment=45610:IMG_0153.jpg]
Jag fick en häcksax av sonen och en eldkorg av föräldrarna och blev jätteglad!! och som grädde på moset fick jag en spa behandling av dottern....hon tycker att jag behöver koppla av och det gör jag jättegärna!
skogstroll
29-12-2009, 10:22
jag fick bl.a. ett presentkort på bokhandeln. Jättebra, jag har så dötrist när jag åker buss om dagarna
Skruttis
29-12-2009, 10:35
En pepparkvarn som man klämmer ihop istället för skruvar på. Nu kan jag krydda utan att be om hjälp varje gång.
Av dottern med familj fick jag Champangeglas som kommer väl till pass nu och en varm och go duffel av gubben så jag fick bara bra att ha saker !skönt att inte få en massa grejer som man inte behöver
Ing-Marie i Finnerödja
29-12-2009, 13:22
Fick pengar av svärmor så jag får handla vad jag vill själv. Men hur kul är det ? Man vill ju bli överaskad....
Margith
29-12-2009, 13:31
Vi är så där tråkiga att vi inte ger varandra julklappar. Men jag och gubben fick en helårsprenumeration på Land av svärmor (det får vi varje år) och vi fick en chokladask av blivande svärdotter Av Odlas Secret Santa fick jag kvarnsalt och en kvarn som klarar av att mala saltet. En kvarn som klarar av att mala salt har jag önskat mig länge!! Det var den bästa julklappen jag kunde få! Men tyvärr har jag ingen aning om vem som gett det till mig  Redigerat eftersom jag fortfarande inte lärt mig att stava
emmas matte
29-12-2009, 13:41
herkules
29-12-2009, 14:11
världsatlasen!!
Vi fick nya kuddar och täcken så nu kan vi verkligen mysa under täckena (oj, det där lät det!  )! Och så fick vi pengar så att vi kan köpa ett ritbord eftersom vi båda är roade av bildbehandling. Sonens favorit var definitivt Legojärnvägen som han lekt med hur mycket som helst! Tillsammans med de andra hundra presenterna han fick...
*Stintan*
29-12-2009, 14:26
Va? Har det varit jul?
CITAT (emmas matte @ 29-12-2009, 13:41)  lite nyfiken på klosliparen - tycker hundar det är trevligt?? jag tror inte mina skulle filla det! Vad tycker dina??? en "guldask" som innehöll en massa gula fröer - både blommor o ätbart. Jag vill ju ha en gul rabatt!! Så nu sitter jag här med Impectakatalogen och letar upp mina julklappsfröer och skriver katalogens sid nummer på påsarna.
skogstroll
29-12-2009, 14:48
CITAT (Ing-Marie i Finnerödja @ 29-12-2009, 13:22)  Fick pengar av svärmor så jag får handla vad jag vill själv. Men hur kul är det ? Man vill ju bli överaskad.... ja kan ta hand om de om du vill
CITAT (blomkronan @ 29-12-2009, 09:03)  Min bästa klapp var en digitalkamera. Som jag har önskat mig i måååååånga år, den kan ta närbilder på 3 cm... så jag kan fota blommor och frön nu, hur mycket jag vill  Men det allra bästa med denna kamera är att den tar "ögonblicket" min gamla (mobilen) vänta en sekund innan kortet blev av, och då var Shaggy redan UR bild [attachment=45610:IMG_0153.jpg] Vilken fin bild. Vad är det för kamera du fått? Brukar vanligtvis köpa en kamera i julklapp till mig själv men i år blev det en tråkig köksfläkt istället. Fick två "bästa julklappar" av mina barn, en Nespressomaskin och boken om Surdegsbröd
emmas matte
29-12-2009, 15:43
Hej." Kloslipen", jag prövade på en tass på bägge hundarna på julaftonskvällen, den store lufsen tittade på mej, "vad gör du?" så flyttade han på sej, och emma hon bara låg där o undrade vad jag gjorde. Sedan tog jag det nästa dag igen och sa till Eddie att han skulle ligga still, och det gjorde han. och Emma brydde sej inte, la en godis bredvid henne, Hon gillar inte klotångren. Gjorde som det stod höll med tummen o pekfingret om klon sedan förde jag kloslipen mot klon, den vibrerar lite, så man får ta det lungt, lite åt gången, men mina hundar föredrar den framför tången tror jag.
Lady Hamilton
29-12-2009, 17:01
Färsk juice press  jisses vad jag har pressat juice  och gott blir det
Blomstertanten
29-12-2009, 17:23
Jag fick bara sånt jag behövde ! En box med sorteringslådor och två små tänger till min smyckestillverkning En jutesäck full med choklad En vattenkokare En chokladkartong Pengar till en extern hårddisk
CITAT (Lady Hamilton @ 29-12-2009, 17:01)  Färsk juice press  jisses vad jag har pressat juice  och gott blir det Å vad gott. Jag är helt svag för såna roliga köksapparater
CITAT (emmas matte @ 29-12-2009, 15:43)  Hej." Kloslipen", jag prövade på en tass på bägge hundarna på julaftonskvällen, den store lufsen tittade på mej, "vad gör du?" så flyttade han på sej, och emma hon bara låg där o undrade vad jag gjorde. Sedan tog jag det nästa dag igen och sa till Eddie att han skulle ligga still, och det gjorde han. och Emma brydde sej inte, la en godis bredvid henne, Hon gillar inte klotångren. Gjorde som det stod höll med tummen o pekfingret om klon sedan förde jag kloslipen mot klon, den vibrerar lite, så man får ta det lungt, lite åt gången, men mina hundar föredrar den framför tången tror jag. tack för infon - får väl se om det finns någon i grannskapet som jag kan låna o testa innan jag köper en egen!
Orkidétjuven
29-12-2009, 21:35
Ett års prenumeration på Kalle Anka  Whiiiii En tekanna. Ett mellanfotsben från en häst. En oljemålning från min bortgångne farfar.
vildvittra
29-12-2009, 21:40
en elvisp som jag kan önönönna loss med
CITAT (Orkidétjuven @ 29-12-2009, 21:35)  Ett års prenumeration på Kalle Anka  Whiiiii En tekanna. Ett mellanfotsben från en häst. En oljemålning från min bortgångne farfar. Ett mellanfotsben från en häst.Det lät udda, vad ska du med det till om jag får vara nyfiken?
CITAT (*Stintan* @ 29-12-2009, 14:26)  Va? Har det varit jul? Fniss.......
Jag fick ett antal trevliga julklappar men den allra bästa var nog en blå elektrisk fotvärmare den är helt underbar när jag sitter vid datorn och surfar, ser på TV eller myser i favoritfåtöljen med en bra bok.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|