Motti
Min var nog vågen jag fick av sonen giggle.gif och Jantramattan naughty.gif
hattstugan
Min enda julklapp gav jag mig själv och det var Trädgårdsvisioner av Hannu Sarenström smile.gif
PeterDeleter
Jag fick ingen.... thumbdown.gif
Motti
Nä men !hade ni inte varit snälla naughty.gif inte ens en sten ? flirting.gif

Jag gav faktiskt mig själv en Trädgårdsbok i julklapp "Köksträdgården" av Sanna Töringer verkar vara en bra odlarbok !
renate
Jag fick en väderstation och gav mig själv en ny monitor till datorn.Väderstation har jag önskat mig länge,skärmen behövde jag inte köpte en ny förra året men den gav jag sonen.Är egentligen mot julklappar,förutom till barnbarnen.
Anma
Jag gav den bästa julklappen av dem alla, ett nytt externt ljudkort till min man. smile.gif
Jo, det var en julklapp till mig själv på en gång då han nu kan göra sig av med tre andra saker, en shyntmodul till exempel som bara tar en massa plats. (de är ute på tradera just nu).
Motti
Väderstation !att inte jag kom på att önska mig det det vore perfeckt här ute på landet ju slap.gif Men jag fyller år snart så än 'är det inte för sent !en himmla smart grej ju!
blomkronan
Min bästa klapp var en digitalkamera. Som jag har önskat mig i måååååånga år, den kan ta närbilder på 3 cm... så jag kan fota blommor och frön nu, hur mycket jag vill naughty.gif Men det allra bästa med denna kamera är att den tar "ögonblicket" min gamla (mobilen) vänta en sekund innan kortet blev av, och då var Shaggy redan UR bild giggle.gif
[attachment=45610:IMG_0153.jpg]
4:an
Jag fick en häcksax av sonen och en eldkorg av föräldrarna och blev jätteglad!! och som grädde på moset fick jag en spa behandling av dottern....hon tycker att jag behöver koppla av och det gör jag jättegärna! thanks.gif
skogstroll
jag fick bl.a. ett presentkort på bokhandeln. Jättebra, jag har så dötrist när jag åker buss om dagarna
Skruttis
En pepparkvarn som man klämmer ihop istället för skruvar på.
Nu kan jag krydda utan att be om hjälp varje gång. happy.gif
Motti
Av dottern med familj fick jag Champangeglas som kommer väl till pass nu och en varm och go duffel av gubben så jag fick bara bra att ha saker !skönt att inte få en massa grejer som man inte behöver rolleyes.gif
Ing-Marie i Finnerödja
Fick pengar av svärmor så jag får handla vad jag vill själv. Men hur kul är det ? Man vill ju bli överaskad....
Margith
Vi är så där tråkiga att vi inte ger varandra julklappar.
Men jag och gubben fick en helårsprenumeration på Land av svärmor (det får vi varje år) och vi fick en chokladask av blivande svärdotter wub.gif

Av Odlas Secret Santa fick jag kvarnsalt och en kvarn som klarar av att mala saltet. En kvarn som klarar av att mala salt har jag önskat mig länge!!
Det var den bästa julklappen jag kunde få!
Men tyvärr har jag ingen aning om vem som gett det till mig -cry-.gif

Redigerat eftersom jag fortfarande inte lärt mig att stava blush.gif
emmas matte
kloslipmaskin till hundarna, kan nu korta av klorna själv, behöver inte be om hjälp.(dåliga händer) yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif almanakor 2 st, en på grannens ungar biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif och en på vårat hus o omgivning laugh.gif laugh.gif laugh.gif och lite mera grejor som alla är BRA, så en bra jul till oss guben o mej
herkules
världsatlasen!!
Peztis
Vi fick nya kuddar och täcken så nu kan vi verkligen mysa under täckena (oj, det där lät det! crazy.gif )!

Och så fick vi pengar så att vi kan köpa ett ritbord eftersom vi båda är roade av bildbehandling.

Sonens favorit var definitivt Legojärnvägen som han lekt med hur mycket som helst! Tillsammans med de andra hundra presenterna han fick... smile.gif
*Stintan*
Va? Har det varit jul?
gunvor
CITAT (emmas matte @ 29-12-2009, 13:41) *
kloslipmaskin till hundarna, kan nu korta av klorna själv, behöver inte be om hjälp.(dåliga händer) yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif almanakor 2 st, en på grannens ungar biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif och en på vårat hus o omgivning laugh.gif laugh.gif laugh.gif och lite mera grejor som alla är BRA, så en bra jul till oss guben o mej

lite nyfiken på klosliparen - tycker hundar det är trevligt??
jag tror inte mina skulle filla det!
Vad tycker dina???

en "guldask" som innehöll en massa gula fröer - både blommor o ätbart. Jag vill ju ha en gul rabatt!!
Så nu sitter jag här med Impectakatalogen och letar upp mina julklappsfröer och skriver katalogens sid nummer på påsarna.
skogstroll
CITAT (Ing-Marie i Finnerödja @ 29-12-2009, 13:22) *
Fick pengar av svärmor så jag får handla vad jag vill själv. Men hur kul är det ? Man vill ju bli överaskad....

ja kan ta hand om de om du vill whistling.gif
Klura
CITAT (blomkronan @ 29-12-2009, 09:03) *
Min bästa klapp var en digitalkamera. Som jag har önskat mig i måååååånga år, den kan ta närbilder på 3 cm... så jag kan fota blommor och frön nu, hur mycket jag vill naughty.gif Men det allra bästa med denna kamera är att den tar "ögonblicket" min gamla (mobilen) vänta en sekund innan kortet blev av, och då var Shaggy redan UR bild giggle.gif
[attachment=45610:IMG_0153.jpg]

Vilken fin bild.
Vad är det för kamera du fått?
Brukar vanligtvis köpa en kamera i julklapp till mig själv men i år blev det en tråkig köksfläkt istället.

Fick två "bästa julklappar" av mina barn, en Nespressomaskin och boken om Surdegsbröd
emmas matte
Hej." Kloslipen", jag prövade på en tass på bägge hundarna på julaftonskvällen, den store lufsen tittade på mej, "vad gör du?" så flyttade han på sej, och emma hon bara låg där o undrade vad jag gjorde. Sedan tog jag det nästa dag igen och sa till Eddie att han skulle ligga still, och det gjorde han. och Emma brydde sej inte, la en godis bredvid henne, Hon gillar inte klotångren. Gjorde som det stod höll med tummen o pekfingret om klon sedan förde jag kloslipen mot klon, den vibrerar lite, så man får ta det lungt, lite åt gången, men mina hundar föredrar den framför tången tror jag.
Lady Hamilton
Färsk juice press tummenupp.gif jisses vad jag har pressat juice yahoo.gif och gott blir det
Blomstertanten
Jag fick bara sånt jag behövde ! tummenupp.gif

En box med sorteringslådor och två små tänger till min smyckestillverkning
En jutesäck full med choklad
En vattenkokare
En chokladkartong
Pengar till en extern hårddisk

Klura
CITAT (Lady Hamilton @ 29-12-2009, 17:01) *
Färsk juice press tummenupp.gif jisses vad jag har pressat juice yahoo.gif och gott blir det

Å vad gott.
Jag är helt svag för såna roliga köksapparater
gunvor
CITAT (emmas matte @ 29-12-2009, 15:43) *
Hej." Kloslipen", jag prövade på en tass på bägge hundarna på julaftonskvällen, den store lufsen tittade på mej, "vad gör du?" så flyttade han på sej, och emma hon bara låg där o undrade vad jag gjorde. Sedan tog jag det nästa dag igen och sa till Eddie att han skulle ligga still, och det gjorde han. och Emma brydde sej inte, la en godis bredvid henne, Hon gillar inte klotångren. Gjorde som det stod höll med tummen o pekfingret om klon sedan förde jag kloslipen mot klon, den vibrerar lite, så man får ta det lungt, lite åt gången, men mina hundar föredrar den framför tången tror jag.

tack för infon - får väl se om det finns någon i grannskapet som jag kan låna o testa innan jag köper en egen!
Orkidétjuven
Ett års prenumeration på Kalle Anka biggrin.gif Whiiiii
En tekanna.
Ett mellanfotsben från en häst.
En oljemålning från min bortgångne farfar.
vildvittra
en elvisp som jag kan önönönna loss med biggrin.gif
Klura
CITAT (Orkidétjuven @ 29-12-2009, 21:35) *
Ett års prenumeration på Kalle Anka biggrin.gif Whiiiii
En tekanna.
En oljemålning från min bortgångne farfar.

Det lät udda, vad ska du med det till om jag får vara nyfiken?
gunvor
CITAT (*Stintan* @ 29-12-2009, 14:26) *
Va? Har det varit jul?

Fniss.......
Betty
Jag fick ett antal trevliga julklappar men den allra bästa var nog en blå elektrisk fotvärmare den är helt underbar när jag sitter vid datorn och surfar, ser på TV eller myser i favoritfåtöljen med en bra bok. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon