Full version: Fröval
Sara i zon 7
Okej, dags att börja välja årets fröer. Vad har ni tänkt satsa på i år? Har ni några lyckade tips från föra året som vi andra kan ta del av? Ettåriga kombinationer i krukor?
Jag har inte bestämt mej alls, förutom standardsorterna lime tobak, petunior och helicrysum.

Sara
4:an
Har fått glädjen att upptäcka att jag kan anlägga en bit ny rabatt utanför toalettillbyggnaden....skall fyllas ut med en syren som skall flyttas och sedan måste jag driva upp fler riddarsporrar och aklejor...de är min passion...man kan inte ha för många aklejor och riddarsporrar helt enkelt...har beställt fröer till black knight riddarsporre och hallonaklejor och en vinröd akleja...sedan blir det praktvädd, flikiga vinröda vallmor, praktnejlika, kärleksgräs, pionvallmo samt kejsarvinda...ja det är bara en del av all grannlåt....som jag längtar!!!!
Sara i zon 7
Jag har fått fröer till en gammal sorts riddarsporrar av en väninna som jag ska så. Pionvallmo var en favorit i fjol. Stora maffiga. Ska även så Tashas vallmor och fingerborgsblommor.

Sara
Ezereht
Gullnattljus fick ju så mycket uppmärksamhet förra året men jag vill ha en rosa sort så funderade på Silvernattljus (rosa med gul mitt) eller en neonrosa Kunt's Nattljus.

Så vill jag nog ha nån sorts vallmo tror jag. Kanske dofttobak den luktar sååååååååå gott. Jag hade den lila purple perfume vid postlådorna förra sommaren *mmmm. (Bredvid en vit ros ^^).

...åå det finns så mycket.
4:an
Har precis petat ner frö till stormhatt och satt ut dem på balkongen....samtidigt hittade jag frö till små miniauberginer som jag bara inte kund motstå att så...de är inte på balkongen!!! Men nu får det räcka med frösådderna ett par dagar...kan inte låta bli så fort jag råkar ta fram frölådan!
Gåsis
Något jag inte kan vara utan en enda sommar är grekisk lövkoja. Den luktar så jättegott och fast jag odlar i zon sju går den direktså. Inte blommar det jättetidigt men blommar gör den. Sen ska väl den som odlar i så gynnsam zon så lite perenner? Jag har lite fröer över som ingen annan verkar vilja ha om du är intresserad.

/Åsa
Sara i zon 7
Hej!
Ja grekisk lövkoja har jag aldrig provat, men ifjol vet jag att jag tänkte att det var en måste-ha blomma. Tror att jag har frön faktiskt. Vad är det för frön du har över?
Zon 7? Där är ju jag också!

Sara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon