_Isabelle_
Hej!

Har just blivit med trädgård och planerar inför vårens trädgårdslycka..... vilken sannolikt inte blir långlivad då det går en vältrampad rådjursstig genom den sargade trädgården..

Tänkte prova det som går att prova innan jag planerar för viltstängsel och tänkte mig blodmjöl som första kandidat.

Så till frågan. (Säkert mycket dum - men jag tar inga risker!

Vet någon om blodmjöl lockar till sig rovdjur? Det finns en hel del björnar i området och det vore lite olustigt om de kom närmare än vad de redan är... Björnar attraheras av blodlukt, men är det samma lukt som mjölet?

//Björnfrossa? Japp! Jag hälsade på en på andra sidan motorhuven i höstas - när jag skulle dra ur motorvärmarsladden... Dock inte på min tomt, men ändå... -fear-.gif
KURT
Blodmjöl kan säkert få både grävlingar och björnar och andra djur att gräva i rabatten. Men det lockar ju knappast dit dem på något längre håll, så de måste vara i trädgården först!
_Isabelle_
Ja det förstås, men om man har dem traskandes vid tomtgränsen kanske det inte är så bra idé.. Synd att de inte sover sommartid... rolleyes.gif Fast de är fina - på lagom avstånd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon