|
Christina i Taxinge~
30-12-2009, 09:37
Det är ju inte klokt så mycket SPAM om droger & allt möjligt elände som forsar in på Odlaforumet!? Idag när jag gick in första gången var halva sidan på Småprat fylld av SPAM - sanslöst! Görs nåt för att få slut på eländet?
Monica B
30-12-2009, 09:52
Håller med dig Christina. Jag måste säga att om det inte görs något radikalt för att spärra sådana där SPAM så kommer jag nog att överväga att lämna forumet. Jag vet inget annat forum som så ofta får sådana påhälsningar. Det måste ju göras något radikalt för att få bukt med detta.
Vore bra om alla inlägg av SATiterarpera togs bort och sedan spärrades.
Som nämnts i förbättringstråden, lägg in koder man måste skriva in när man skapar signatur så blir det kanske bättre.
Ja jösses så mycket  men inte lämnar jag forumet för jag öppnar aldrig spamtrådarna, men det måste ju gå att göra något åt det
Klart att det går att göra någonting åt det. De flesta forum är helt spamfria, det är bara viljan som fattas.
Alla dessa j*vla drogspam rusade in mellan kl 07-08 imorse, det var över 30 stycken och alla avdelningar hade minst ett par tre spam inlagda.
Nu är spammen borta, men den sk medlemmen finns kvar, och är INTE spärrad! Alltså har man bara gjort den enklaste tänkbara, tagit bort alla inläggen, men inte ens bemödat sig om att spärra den/det som skitar ner forumet!
Varför i hela friden startar en av adm en tråd där han vill att vi ska skriva önskemål om förbättringar, när man sedan ändå inte bryr sej?
Jag tror att alla som skrev i den tråden ville ha någon form av spamspärr, men inte händer det något. Jag undrar hur många av odlas alla tusen medlemmar som är spamrobotar som adm inte tar bort?
Det värsta är att dom återkommer ju, detta har man ju sett flera gånger!
Jag håller med Monica B, jag överväger att lämna odla med tanke på vilket ointresse adm visar och hur ointressant adm tycker det är att hålla spamfritt.
Och Bettis, jag öppnar inte heller, men när man som jag i morse fick bläddra 2 sidor innan jag kom till normala inlägg, då hinner man tröttna och ska man behöva leta efter normala inlägg mellan spammen , då är det banne mej för mycket.
Det finns andra forum som sköts av entusiastiska adm, där beslutsvägarna är korta och man får svar på sina frågor!
/Monaxe som snart drar härifrån också.
CITAT (Monaxe @ 30-12-2009, 13:06)  Och Bettis, jag öppnar inte heller, men när man som jag i morse fick bläddra 2 sidor innan jag kom till normala inlägg, då hinner man tröttna och ska man behöva leta efter normala inlägg mellan spammen , då är det banne mej för mycket.
/Monaxe som snart drar härifrån också. Håller med dig, jag blev också paff i morse när jag bara såg spaminlägg, vi får hoppas att dom gör något åt eländet.
Till adm försvar så kanske det kan vara att det trots allt är jul och man kanske vill vara med familj och vänner då och dä gör amn bara det mest akuta, dvs ta bort trådarna.
Efter julhelgen får vi väl hoppas att adm tar tag i alla våra önskemål.
Hej igen
30-12-2009, 22:22
CITAT (Peztis @ 30-12-2009, 22:14)  Till adm försvar så kanske det kan vara att det trots allt är jul och man kanske vill vara med familj och vänner då och dä gör amn bara det mest akuta, dvs ta bort trådarna.
Efter julhelgen får vi väl hoppas att adm tar tag i alla våra önskemål. Önsketänkande (tyvärr) ... de har ju haft några år på sig att vidta åtgärder.
Monica B
31-12-2009, 10:28
Jul eller inte, dom har ju haft tid på sig att rätta till detta problemet. Det är ju inget som uppkommit nu under julhelgen! Det är väl ingen av oss förmodar jag som öppnar dessa spam men man blir ju lite trött på att bara se dom. Det kan inte vara svårt att lägga in någon form av spärr för att slippa sådana påhälsningar. Vet dom inte själv hur dom skall gå till väga så får dom ju konsultera andra forum för att höra hur dom har gjort. Jag ger forumet en chans till. Om de dyker upp igen så kommer jag att lämna forumet omedelbart. Jag tycker inte att det första jag vill mötas av när jag går in på ett trädgårdsforum är en massa inlägg om porr, piller, narkotika osv osv. Hör inte hemma här!
Fast jag tycker nog att det är mer infekterat än impregnerat...  Usch! Sen undrar jag bara varför ni skriver att ni inte ska vara med längre om det fortsätter med spam? Jag menar... Tror ni att er medverkan har så stor betydlelse här?
Aqvakul
31-12-2009, 11:24
CITAT (Berith @ 31-12-2009, 11:13)  Fast jag tycker nog att det är mer infekterat än impregnerat...  Usch! Sen undrar jag bara varför ni skriver att ni inte ska vara med längre om det fortsätter med spam? Jag menar... Tror ni att er medverkan har så stor betydlelse här?  Nej, jag tror inte man prioriterar sina medlemmar - det är alla gäster som tittar in på Odla i stor mängd, som är den viktigaste målgruppen... se följande citat i en annan tråd... CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 16-12-2009, 10:34)  När det gäller Odla.nu så ökar antal besökare stadigt och av 100 000 unika i veckan så är kanske 100 aktiva i forumet regelbundet året runt.
CITAT (Berith @ 31-12-2009, 11:13)  Fast jag tycker nog att det är mer infekterat än impregnerat...  Usch! Sen undrar jag bara varför ni skriver att ni inte ska vara med längre om det fortsätter med spam? Jag menar... Tror ni att er medverkan har så stor betydlelse här?  Jag tror verkligen inte att min medverkan har någon betydelse för adm eller för dej, men det finns några personer här på odla som jag kommer att underrätta den dagen jag definitivt tröttnar. Och för att du ska slippa att undra och fråga även om det, så meddelar jag självfallet de berörda personerna som jag bryr mej om via PM.
Men när man läser i andra forum att ni är såååå trötta på Odla så kan man ju undra varför ni är här öht?  Självklart gillar jag inte allt här, och inte alla heller men jag håller mej till det jag gillar och dom jag gillar. Tror knappast att varken Göran eller Ingemar funderar över om det beror på dom två om medlemmar drar till andra forum.
Monica B
31-12-2009, 12:41
CITAT (Berith @ 31-12-2009, 11:13)  Fast jag tycker nog att det är mer infekterat än impregnerat...  Usch! Sen undrar jag bara varför ni skriver att ni inte ska vara med längre om det fortsätter med spam? Jag menar... Tror ni att er medverkan har så stor betydlelse här?  Låt mig säga så här: Utan forumdeltagare - inget forum. Om det fortsätter med så mycket spam så tröttnar ju folk. Jag kan väl tycka att alla forumdeltagare har stor betydelse här. Din kommentar får mig att tänka på "jantelagen". Vi är väl alla betydelsefulla, alla har vi något att tillföra till vår omgivning! Och Berith, jag tycker inte du har någon anledning att vara sarkastisk! Man behöver inte gilla alla människor osv, det är ju faktiskt inte det saken handlar om. Alltså, nu har jag fått nog! Nu tackar jag för mig och ägnar mig åt andra forum där folk är trevligare och där jag inte behöver se en massa "skit" när jag kommer dit.
CITAT (Monica B @ 31-12-2009, 12:41)  Låt mig säga så här: Utan forumdeltagare - inget forum. Om det fortsätter med så mycket spam så tröttnar ju folk. Jag kan väl tycka att alla forumdeltagare har stor betydelse här. Din kommentar får mig att tänka på "jantelagen". Vi är väl alla betydelsefulla, alla har vi något att tillföra till vår omgivning! Japp, absolut att det är vi deltagare som "är" forumet. Men just dom där hoten med att "jag lämnar Odla om inte..." var det jag reagerade på.
CITAT (Berith @ 31-12-2009, 12:45)  Japp, absolut att det är vi deltagare som "är" forumet. Men just dom där hoten med att "jag lämnar Odla om inte..." var det jag reagerade på. Du behöver inte reagera mer för min del! Jag har fått nog, både av ironiska och spydiga kommentarer från ovan citerade person, förslag från adm att jag ska göra om min dator för att passa odla, och en hel massa andra orsaker som jag inte längre orkar dra upp.
CITAT (Monaxe @ 31-12-2009, 12:48)  Du behöver inte reagera mer för min del!
Jag har fått nog, både av ironiska och spydiga kommentarer från ovan citerade person, förslag från adm att jag ska göra om min dator för att passa odla, och en hel massa andra orsaker som jag inte längre orkar dra upp. Jaha... nu är det alltså mitt fel att du drar.
Göran har ju sagt att de ska få mer personal nästa år och dela upp uppgifterna mer. Under jul och nyår kan jag förstå om arbetet ligger nere. Så gör det ju på de flesta håll den här tiden. Periodvis har jag också problem med ett segt forum.......men jag kämpar vidare. Nej nu ska vi inte vara pessimister. Nu ska vi hoppas på att det blir bättre. Men Monaxe - inte behöver du väl försvinna bara för att det är problem med en person. Alla kan inte gilla alla. Ibland får man svälja sin ilska. Jag hoppas du stannar kvar
 Jag visste inte ens förut att Monaxe och jag hade ett problem?
Men jag förstår inte - inte är det väl så att man slutar använda detta forum bara för att några idioter bombarderar med spam? Admin kommer säkert försöka fixa till det även om det tar lite mer tid.
Hoppas verkligen inte att det är fler som hoppar av - alla är vi ju lika viktiga och har lika mycket att tillföra med både kunskaper, erfarenheter och frågor!
Vi får i stället hoppas på att det blir stora förbättringar i början av det nya året - det är ju inte ens två timmar kvar! - och att vi alla gör så att alla trivs!
CITAT (Peztis @ 31-12-2009, 22:19)  Men jag förstår inte - inte är det väl så att man slutar använda detta forum bara för att några idioter bombarderar med spam? Admin kommer säkert försöka fixa till det även om det tar lite mer tid.
Hoppas verkligen inte att det är fler som hoppar av - alla är vi ju lika viktiga och har lika mycket att tillföra med både kunskaper, erfarenheter och frågor!
Vi får i stället hoppas på att det blir stora förbättringar i början av det nya året - det är ju inte ens två timmar kvar! - och att vi alla gör så att alla trivs!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|