susehn
Det blev lite störande för ögat att vi har bort två luckor, så nu tar jag och fyller i dem, bättre sent än aldrig!
Lucka 23, en julvit ros; White Wings
[attachment=45656:IMG_0650.jpg]

Lucka 24, en julröd ros; Baron Girod L`ain
[attachment=45657:IMG_0624.jpg]
gulmåra
Vilken tur att dina ögon stördes! biggrin.gif Det går åt mycket rosbilder i detta snöväder!

Härliga rosor. White Wings ser nästan ut som snöflingor och med det röda rufset i mitten är hon ljuvlig. Häftiga knoppar!
Baronen var också väldigt stilig med sina vita streck! Visst är det en "kinkig" remontantros? Jag har nog bara en remontant om jag tänker efter, Reine de Violette, som kämpar på. Efter snart 20 år är hon bara meterhög. Baronen kanske är lite rubustare?! flirting.gif
susehn
Jaaa du Gulmåra, vi får se i vår hur det är med den kära baronen..... det smällde ju till med -23 på barmark här i höst innan jag ens hunnit vintertäcka, så det är nog bara att hålla tummarna!!! Å tårna med för den delen!!! Men till hans fördel ska sägas, att han var naggande stilig sommartid i all sin prakt!

Jag har haft en remontantros tidigare, Alfred Colomb, och han hängde med i 4 år, men så plötsligt i våras var det bara torra pinnar, tyvärr! Kan förstås bero på att han inte gillade att trängas med snöbollsbusken, 2 syrener och en rotskottskastande aronia......evigt dilemma detta med utrymme kontra planering/plantering!!

White Wings var också ny här senaste sommar och henne hann jag tack och lov täcka före kölden, så där finns det hopp! Och joooo, hon är förtjuuusande med sina stora blommor och fransar, synd bara att det alltid blåser här så de håller inte så länge, men det kommer ideligen nya!!
rose.gif

Ezereht
Vad fina dom var tillsammans, White Wings hade ju lite rosaröda ögonfransar som matchar Baronen. Jag tror Kajsa köpte baronen för ett tag sedan, har för mig hon gillade nått med vita kanter. Eller kanske var något liknande. Snyggt i alla fall, men ajg tror jag kan ha bättre kandidater för zon 5 smile.gif Men som tur är kan jag njuta av era fina bilder i alla fall.

Jag har beställt frön nu blush.gif , inte rosor, men jag är lite desperat efter vårkänsla...
noranettan
Oj, White Wings är som en rak höger! Den måste införskaffas. Var hittade du din?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon