Full version: Storm
Wargen
Under nattens storm bröts en av oxlarna sönder, men jag tycker det ser ut som en stormdrake landat....

MimE
Jättefina bilder!!! Det är klart att det är en stormdrake!

Jag tänkte just höra hur folk klarat natten?

/Mimmi
Fialotta
Vilken bra bild laugh.gif

Jag som va så glad för solen i går och i dag är det
snöstorm här...vackert är det, men jag var inte beredd
på orkanstyrkor!

Ja, ja...vädrets makter rår ingen på rolleyes.gif
Betty
unsure.gif Här ser det ut "som vanligt"... Snön lyser fortfarande med sin frånvaro. En blek vintersol kämpar sig över horisonten - ja, hon lyckades idag igen! smile.gif Termometern står på -6,4 grader och nattens blåst är som bortblåst! rolleyes.gif
Tingstäde
Whhaaaoooo!

Är det vargarnas husdjur? Vad heter den? Är den snäll? Vad har du tänkt att mata den med - luciabullar? Ostkanter? Råttor? Får du bygga ligghall eller kan man ha den i källaren?
ohmy.gif ohmy.gif blink.gif blink.gif wacko.gif

Tingstäde
yla
den draken gillar jag skarpt
den är ju lite i stil med mina kritter
som jag ser i skogen då o då

en varg jag mötte en dag i skogen

tror du vingarna växer ut senare på din drake??
Monica M zon 4
En gran blåste ner i natt. huh.gif Annars har hus och omgivningar klarat stormen bra.
Tjusig drake du fått, Wargen!
Ina
Körde hem ifrån Eskilstuna i natt - det var jobbigt! Flera olyckor, träd över vägen och bil som "ruskade" p g a stormbyarna...

Vi har varit strömlösa i några timmar idag, men det var skönt att vi hade ström när vi kom hem inatt....
renate
Vilken fin drake det blev av stormen ohmy.gif Han ser nästan snäll ut.Naturen kan inte människan göra nagonting åt.Och det är väl tur det.Här är -0,9° nu och vindstill.Nattens storm är över,här har allting klarat sig,solen lyste idag men det blaste en isig nordan.
Hälsningar Renate rolleyes.gif
*Felix matte*
Det var den finaste draken jag sett tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
Här i stan knäcktes en hel del träd tidigare i höst då stormen ven
men ingen drake fick vi sad.gif
Tesa
Ser ut som en Teradactyl eller vad dom heter, tycker jag. Besök från länge, länge sen smile.gif

Vi har varit utan ström hela dagen. Vi "morgonmjölkade" klockan 17 idag unsure.gif Kossorna var inte så glada sad.gif
Mitt favoritträd som sparades vid en avverkning i skogen härom året har gjort sitt nu, en krokig gammal fura som stått på bergskanten synlig från huset sad.gif I morgon skall gubben ut och inspektera lite och se hur mycket som blåst omkull i resten av skogen
Annki
Jättefin drake!!

Låg med täcket över huvudet och hörde hur fönsterrutorna skallrade i blåsten. Och träramarna knirrade... Lite läskigt när man bor högt upp och mitt i vindfånget. I middags skrek fåglarna (undulater) som galna på mig. Det lät som om det var eldsvåda eller något. Båda pippina satt klistrade mot buren och tittade storögt ut genom fönstret där det snöade ymnigt! Troligen hade de redan glömt hur snö såg ut. Det var ju nästan ett år sedan sist! Annars har inte undulater så små hjärnor som man kan tro. De är förhållandevis kloka små kompisar. wub.gif
vickeva
Fantastisk stormdrake, är han kvar fortfarande, eller har han flugit sin kos igen? Säg till om han flyger söderut, för då ska här ut och spanas...
Tingstäde
sad.gif sad.gif sad.gif
Har varit så himla orolig - tänk om draken är vegan - hur går det då med din trädgård???
Tingstäde
Wargen
CITAT
tänk om draken är vegan - hur går det då med din trädgård???

Hmmm, inte helt otroligt, eftersom jag är vegetarian så kanske den drogs hit, hehe. Men tyvärr, den blir nog hungrig och drar vidare snart, här finns inte mycket ätbart i trädgården längre....fast jag käkade faktiskt lite nyutslagna blad från palmkålen häromdagen. Smakade jättebra, det tycker älgarna oxå, men 17singen vet om det duger åt draken.... rolleyes.gif
Adri-Anne
Härlig drake. Den ser så rar ut så den är nog vegan.
Så se upp med trädgårdarna nu. biggrin.gif
Drakar kan ju flyga så vem vet vem som kan få påhälsning. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon