Full version: rengöring
boxer2
Hur får man em fotfil i metall ren från gammal hud?
Har spolat den i varmt vatten och låtit den ligga iblöt, men det hjälper inte, den ser jätte äcklig ut nu. Vad gör jag?
4:an
Slänga den och köpa en ny??? whistling.gif
Eva i Höga
Köp en ny! Eller försök med såpa, såpa är bra till det mesta.
Myosotis
Om det kan vänta kan du lägga den på en myrstack när myrorna har vaknat, de är duktiga på att rensa på organiskt material. Annars går det kanske att koka bort i vatten (i en gammal äcklig kastrull)?
Eva i Höga
Tipset om myrstacken var bra, Myosotis! Det är ju klockrent! Men hur kom du att tänka på det? blink.gif
Myosotis
CITAT (Eva i Höga @ 30-12-2009, 17:38) *
Tipset om myrstacken var bra, Myosotis! Det är ju klockrent! Men hur kom du att tänka på det? blink.gif

Om man samlar på äckliga saker (typ skallar eller fågelvingar med köttrester på) brukar man rekommendera att lägga det i en burk med små hål i locket på en myrstack så gör myrorna rent det. Fast jag har nog aldrig testat själv.
mojan
På Odla kan man allt. crazy.gif sick.gif
Monarda
Jag har en massa äckligt fläsk jag samlat på mig, kanske man skulle lägga sig i en myrstack till våren. crazy.gif
sqrulan
rotfl.gif Det var ett roligt inlägg, ja hela tråden är kul!
mojan
CITAT (Monarda @ 30-12-2009, 19:24) *
Jag har en massa äckligt fläsk jag samlat på mig, kanske man skulle lägga sig i en myrstack till våren. crazy.gif

Jättebra nyårslöfte att komma ihåg tills imorgon. yaay.gif
Vi ses i stacken... sad.gif
Motti
Kör den i diskmaskinen whistling.gif eller byt.
guby
Hej, jag tycker att Du har helt rätt i att inte slänga den (eller annat) bara därför att du ej lyckats, till att börja med, att få den ren. Pröva med att "torrborsta" den
Fransmännen är mycker "på gång" med att ej slänga utan att spara. Det finn till och med en tidning som handhar detta ämne. Sedan finns det MASSOR av föreninger där man kan skänka redan använda, fullt dugliga, saker. Jag annonserade efter en dy dörr och fick en helt NY helt gratis. Jag skall förresten gå in pa Sverige sidan och sedan skriver jag ett nytt inlägg. Jag tycker att det är jätter bra.
Hälsninger
Gunilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon