Full version: Odla Rosépeppar
BigDaddy
Såg för ett tag sedan här ngn som odlat upp en planta från rosépeppar köpt i kryddburk.
Skulle vilja testa det. Ngn mer med erfarenhet från det?

Hur stor är chansen? Säg jag sätter 100st. Ngn borde väl gro?

Hur som, när & hur ska jag göra för bästa chans till att det gror?
bushman
En tråd från tidigare i år med ngn som lyckats.
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;hl=rosepeppar
BigDaddy
CITAT (bushman @ 30-12-2009, 23:42) *
En tråd från tidigare i år med ngn som lyckats.
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;hl=rosepeppar

Tack. Det var den jag läst. Ställer frågan där nu så den här kan låsas om så önskas.
smile.gif
Alexander-VG-zon3
mina grodde utan problem och utan nåt extra. såjord och ställ dom varmt och fuktigt, för mig funkade det att göra så. jag tog veck skalen om först men vet inte om det gör någon skillnad.
BigDaddy
CITAT (flaxss @ 31-12-2009, 05:36) *
mina grodde utan problem och utan nåt extra. såjord och ställ dom varmt och fuktigt, för mig funkade det att göra så. jag tog veck skalen om först men vet inte om det gör någon skillnad.

Ok vad bra. Men hur långt ner i jorden ska jag placera dem?

Hur många ska jag trycka i en vanlig kruka?

Skalen har nästan ramlat av vissa ser jag. Kan testa både och där.
Alexander-VG-zon3
jag sådde mina strax under ytan. det beror ju på hur stor krukan är och hur många plantor du vill ha tillsammans. men 1-5 i varje kruka kanske.
BigDaddy
CITAT (flaxss @ 31-12-2009, 11:49) *
jag sådde mina strax under ytan. det beror ju på hur stor krukan är och hur många plantor du vill ha tillsammans. men 1-5 i varje kruka kanske.

Ok. När ska detta ske då? smile.gif
Hehe sorry....
Men denna fråga kanske är viktig med. Ska jag sätta dem snart el vänta till.... kanske mars?
Vill helst ha största chansen för orkar inte ha mer krukor här med bara jord i & inget växer. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon