Full version: Är ni vaken
Alba
Här sitter jag och försöker hålla mig vaken fram till 12-slaget.
Jag leker i Photoshop och irrar runt på nätet. crazy.gif

Drängen min, han son gjorde maten för kvällen, ligger mätt och belåten i soffan och läser.[attachment=45715:L_ser_en_bok.gif]

Vi har ätit gott och druckit gott[attachment=45716:Picnic.gif]
Försöker hålla mig vaken med lite godis men jag blir nog bara tröttare av det känner jag.[attachment=45717:grubblar..._huvudet.gif]

Hur har ni det där ute - väntar ni också på 12-slaget.
Bettis
Japp, ska se om man orkar annars är väl problemet att man vaknar när det brakar loss iof har det smäll ordentligt här en bra stund.
Chamomille
Har just hämtat skoteroverallerna och väntar på kl 12 smile.gif
titti49zon6
Sitter här med en prinsessa och en liten herreman(barnbarnen, föräldrarna är
på bröllop i kväll) samt en äldre herre giggle.gif .
Barnen väntar på att dom skall börja skjuta raketer och en del har börjat lite smått,
det stora artelleriet börjar nog vid 23.00 när alla finländare firar nyår och sen följer det svenska 24.00
Hoppas att jag orkar hålla mig vaken, åtminstone lika länge som barnbarnen.
Hihi, jag var tvungen leta rätt på en långklänning så det är värre fint folk här
Gott Nytt År på er
Myosotis
Flydde just från det alldeles för varma vardagsrummet. Inget fel på gästerna, men nu får mina föräldrar underhålla dem en stund, jag vill vara ensam. Drabbas alltid av någon slags nyårsaftonsdeppighet bläääääää jag önskar att jag bara kunde gå och lägga mig.
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 31-12-2009, 21:10) *
Flydde just från det alldeles för varma vardagsrummet. Inget fel på gästerna, men nu får mina föräldrar underhålla dem en stund, jag vill vara ensam. Drabbas alltid av någon slags nyårsaftonsdeppighet bläääääää jag önskar att jag bara kunde gå och lägga mig.

Nämen... trostar.gif Kramizar på dig!
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 31-12-2009, 21:12) *
Nämen... trostar.gif Kramizar på dig!

kompiskram.gif
*Stintan*
Ja man får väl lov att försöka hålla sig vaken fast det skulle nog vara svårt att somna ändå för det pangar i ett kör sen några timmar tillbaka. Man kan ju alltid lägga lite patiens eller nåt giggle.gif
Konstigt att man måste va vaken för att andra ska ha roligt egentligen.
Alba
Ja inte lär man få någon ro att sova. Det ska väl smälla till framåt 2-tiden som det brukar antar jag.
Här är det mysdress som gäller ikväll - ingen långklänning här inte.
Men det är klart att när du har så kungliga besökare Titti är det ju finstassen som gäller.

Chamomille - skoteroverall - hoppas du inte tagit på den redan - svettigt då.

Ja visst är det något speciellt med nyårsafton. Jag får också lite små funderingar och eftertanke. Nu har ytterligare ett år gått och jag hann knappt med.

CITAT (*Stintan* @ 31-12-2009, 21:18) *
Ja man får väl lov att försöka hålla sig vaken fast det skulle nog vara svårt att somna ändå för det pangar i ett kör sen några timmar tillbaka. Man kan ju alltid lägga lite patiens eller nåt giggle.gif
Konstigt att man måste va vaken för att andra ska ha roligt egentligen.

Ja visst är det så. Här smäller det också så jag börjar undra om det finns kvar något till 12-slaget.
Kanske det blir en lugn natt.
Inga från Närke
Sitter här också och väntar till 12-slaget. Har Tv-n på och lyssnar vad som händer på 4-an och krysset. Är ju inte så mycket att titta på för de tror på TV att alla är på fest så vi det behövs inga bra program, men så är det ju inte. Finns många ensamma och många som vill ta det lugnt.
Hoppas det inte blir för mycket raketer m.m. för Nemo hunden är jätterädd. Förra året var det lugnt så jag hoppas det blir samma.
Gubben och jag har tagit lite god sherry och ätit en kycklingsallad, återstår en liten skål när kl. är 24,00 om vi är vakna.
Alba
Vi har inte ens på TV. Här är tyst som i kyrkan. d010.gif

Jag sitter vid datorn och pratar för mig själv. Tänk så kloka svar man får. ohmy.gif
gunvor
Har sett "grevinnan och betjänten" - den blir ju inte roligare än den gör sig, men för mig är den tradition. ´
Har ätit och druckit lite rött och gjort wienernougat, som blev riktigt god, funderar på att ta med lite små hundar och sova in det nya året- Får väl se om vi blir väckta kl 12.
Lady Hamilton
Vi har ätit gott och tar det bara lugnt. Själv har jag hunnit med alla förberedelser inför morgondagen 1:A stora så-dagen yahoo.gif såjorden är fuktad, nematoderna tillsatta, märknings pinnarna färdig skrivna, fröpåsarna ligger i så-ordning. Lampan monterad men ej inkopplad (behövs ej förrens gröna har grott) Japp allt är klart tummenupp.gif så i morgon bitti kan jag hoppa upp ur sängen och börja så innan jag ens tagit av mig pyjamasen!
Alba

Ja då går det inte fira nyårsafton då måste man vakna pigg och utvilad för att få ner de små fröerna.
Bettis
CITAT (Alba @ 31-12-2009, 21:23) *
Vi har inte ens på TV. Här är tyst som i kyrkan. d010.gif

Jag sitter vid datorn och pratar för mig själv. Tänk så kloka svar man får. ohmy.gif

rotfl.gif rotfl.gif visst får man, här tar vi det också väldigt lugnt vi har ätit gott och gubben har tagit hundarna med sig en trappa ner för att se på TV (dom sover nog allihop giggle.gif ) jag sitter här och pysslar med datorn mm har en TV framför mig så jag kan också se på den Crocodile Dundee står på så jag sneglar dit ibland, utanför smäller det utav helsike, men dom är allt fina raketerna om det inte small så.
Piccante
Jag blev jättetrött efter vår middag och höll på att somna i soffan men nu har jag suttit vid datorn och betalat räkningar i sista minuten. Grannarna har fest och där spelar de hög musik så nu är det ingen risk att man somnar längre crazy.gif
4:an
supersömnig....men hyfsat lugnt med raketerna och smällandet i malmö än så länge....-6.1 grader visar termometern....tror att det ligger där, vi i Malmö är inte så vana med kylan så vi håller oss inne när det kryper under noll grader...... blush.gif
ylvahi
Har precis avslutat en sen middag, med ene sonen och hans kompis.
Väntar lite med efterrätten så jag inte somnar före 12-slaget.
Äldste sonen med tjej kommer hem och sover efter sin fest.
Får se om det går att se några raketer i snöyran
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon