CITAT (frågvis @ 01-01-2010, 10:49)

Kan man ha flera externa hårddiskar inkopplade på datorn samtidigt utan att det ställer till några problem?
Har en på 500gb. Köpt en till på 1000gb. De är inte av samma märke. Har det någon betydelse?
Vill gärna inte stänga av och på, dessa hela tiden, eftersom jag använder dem flera gånger om dagen med att göra olika backuper?
Tacksam för ett lättförståligt svar.
Eftersom du skriver att du har en på 500GB och en på 1TB. Så är jag övertygad om att de har separat strömförsörjning!
Då är det inga problem, däremot de nyare med 2.5" disk drivs via USB-kabeln och där kan det bli lite kinkigt om man har flera.
Eftersom det inte finns obegränsat med ström!
Har 2 st 500GB diskar som gått 24/7 i 4 år.
Har du scanner, skrivare och andra usb enheter så är det rekomenderbart att investera i en 'USB-hubb' med separat strömförsörjning! De har en underbart lite fin på Jula för 129:- med adapter, köpte en till morsan och skall köpa mig själv ett par st...
Men tänk på att i en Hubb så delar alla enheter på en port, så att ha två diskar inkopplade och kopiera från den ena till den andra bidrar till för tidigt håravfall

...
Däremot! Som någon nämde, gör alltid backup på annat media!! Alla medier till datorer har begränsad livslängd!
Kom även ihåg att uppdatera dem! Enda undantaget är i sådana fall USB-Minne
Mvh