svennis
01-01-2010, 23:10
Hej Kajsa!
Roligt du är hemma på forumet igen.
Vi hörde om oväder därnere och tänkte på dig.
Klarade du dig bra? Var strömmen borta.
Jag skulle behöva sol nu, kanske det finns billiga biljetterna nu om många blivit rädda.
Jobbigt på flygplatsen när man får vänta.
Nu skal här bli ännu kallare..
Vi var på Teneriffa och där var sol och 25 - 30 grader varmt, inget var strömlöst . När vi skulle flyga hem blev planet ca 10 tim. försenat och vi bokades in på ett nytt hotell nära flygplatsen, allt gick smidigt men jag skulle jobba nyår så jag blev nervös att jag inte skulle hinna i tid, jag kom hem i sista stund. Enligt resebyrån var förseningarna från Sverige, snöstorm i Luleå där allt började, sedan blev det strul i långa led med förseningar. Fritidsresor skötte allt snyggt tyckte vi ändå, vi fick en dag extra på ett snyggt hotell, mat, gratis.
Tror säkert det finns billiga biljetter dit nu när skolan och jobben börjar, det var mycket vackert och så grönt. Vulkanen Teide var brant 3.700 m, vi hyrde bil i två dagar och tog oss fram genom smala vägar i bergen med väldiga stup ( var glad när vi kom levande ner ) Vi bodde i staden Puerto de la Cruz, även den låg brant upp efter kullarna. Hela staden var full av planteringar med röda Julstjärnor, som också växte som buskar 1- 2 m, mycket läckert se dom så.
Ja hua vad kallt det blivit - 10 - 20 grader och all snö vi fått ! Rosorna är i alla fall inbäddade i all snö det känns ändå bra.