Full version: Orkar den ända fram?
Lilla hjärtat
Hej!

Jag har en chilipaprika som just nu bor i vardagsrumsfönstret. Klippte ner den i slutet av november i hopp om att den skulle kunna övervintra.

Är det någon som har testat och har tips att ge för hur den ska orka hela vägen fram till våren? Den växer så att det knakar, men jag har hört att det ska bli tuffare ju längre fram under vintern vi kommer.

Skulle vara så himla roligt om den överlevde och satte frukt i sommar - den hann inte med att få mogna frukter 2009 på grund av för sen start.

//Linda

Bild på chilipaprikan
Nauti
Jag hade chili i fönstret över hela vintern och fick frukt på den nästa år. Det krävdes inte särskilt mycket skötsel, jag bara lät den stå där och vattnade ibland. Så det skall nog gå bra.
lemonie
Min chili `Zimbabwe Bird´ har plötsligt nu beslutat sig för att börja växa och har små fina blad och en massa blomknoppar nu!! Lysande tajming! Jag tror den största utmaningen är att inte vattna ihjäl den.. Placera ljust, lite svalt och gödsla som krukväxter (börja ganska tidigt). Dessa råd har jag fått om min, hoppas de funkar!!

Lycka till!

H. En Linda till tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon