|
Hej igen
02-01-2010, 21:01
Vilket härligt gäng. Björn Ranelid
anne-li i olofstorp
02-01-2010, 21:32
Förlåt, såg inte denna tråden när jag startade den andra, lade fokus på Slottet, Thorskog, där jag varit många gånger,,,,,, en upplevelse.....
anne-li i olofstorp
02-01-2010, 21:38
Årets version av Stjärnorna på slottet är inspelat på Thorskogs Slott vid Lilla Edet. jag har varit där flera gånger på konferens, och förutom att jag varit helt överväldigad av slottet, personalen, maten och mmmmmm: frukosten, så är trädgården (eller Parken) helt underbar, tulpanträd, ginkos, valnötträd mm mm........ Nu blir det väl både dyrare och mer uppbokat genom tv-serien, men man kan ju åka dit till våren, äta en nässelsoppa med vaktelägg, och sen ta en promenad i parken..... En upplevelse, jag lovar
*Stintan*
02-01-2010, 21:39
Vet inte riktigt va det är men jag kan bara inte med Björn Ranelid. Han må vara duktig men det är något med karln som jag tycker är motbjudande.
anne-li i olofstorp
02-01-2010, 21:41
Ögonen!!!!
Snöflinga
02-01-2010, 21:50
Ja visst är det  Man får en helt annan bild av "stjärnorna" Sivans uppväxt visste jag inte så mycket om, men en duktig artist är hon ju onekligen ... inte många som håller sig i topp under så många år Björn Ranelids historia var så sorglig ... det är ju också sådant man inte riktigt visste, eftersom han inte har skyltat med sin tinnutis, läppoperationer osv. Han har på något sätt varit ett lovligt byte för sina belackare ... tror det kändes bra för honom att få ur sig det han känner, det gav en tankeställare ... Skall bli roligt att följa övriga deltagare. Kjell B är ju en av mina favoritartister  PS glömde citera Netha ... men det är hennes inlägg jag svarade på
Hej igen
02-01-2010, 22:24
CITAT (Snöflinga @ 02-01-2010, 21:50)  Ja visst är det  Man får en helt annan bild av "stjärnorna" Sivans uppväxt visste jag inte så mycket om, men en duktig artist är hon ju onekligen ... inte många som håller sig i topp under så många år Björn Ranelids historia var så sorglig ... det är ju också sådant man inte riktigt visste, eftersom han inte har skyltat med sin tinnutis, läppoperationer osv. Han har på något sätt varit ett lovligt byte för sina belackare ... tror det kändes bra för honom att få ur sig det han känner, det gav en tankeställare ... Skall bli roligt att följa övriga deltagare. Kjell B är ju en av mina favoritartister  PS glömde citera Netha ... men det är hennes inlägg jag svarade på  Tycker också det var bra att han fick berätta om allt han fått utstå. Sedan, att det finns vuxna människor som driver ang ens utseende ... det är ju bara så lågt att det nästan är svårt att tro det är sant. Robert Gustafsson tappade i min aktning Ingen av oss har fått välja hur vi ska se ut! Ingen av oss vet vad morgondagen har i sitt sköte. Vem vet ... kanske den vackraste, mest fulländade, den som har flest vänner ... som rackat ner på andra ... plötsligt en morron vaknar halvsidesförlamad med dregglet rinnande från mungipan. Kjell B tillhör också mina favoriter
netaave
02-01-2010, 22:32
Ja det var ett starkt program ikväll och visst får man sig en tankeställare, men Expressen var ju inte heller sena med att blåsa upp det. Blir bara så trött på den tidningen ibland.
Gillar hela det där gänget dom är sköna typer allihop.
skönt att Ranelid sågade linda skugge totalt - hon är en skam för journalistkåren. Glömmer aldrig när hon rapporterade från en Nobelfest - huva! Leif GW Persson fick en släng av sleven oxå - det är han värd. Om man är professor i kriminologi och skriver deckare där han kallar kvinnliga poliser för attackflator - då är botten nådd! Tycker det är ett roligt gäng dom har plockat ihop!
Eva i Skåne
03-01-2010, 00:26
Jag missade första avsnittet, men detta var ett kanonavsnitt. Jag har helt ändrat uppfattning om Björn Ranelid efter detta. Jag hade dömt honom som dryg och självupptagen tidigare  men här fick man se en väldigt privat sida av honom som var långt ifrån den jag trodde han var. Hans tinnitus har jag läst om många gånger, men allt annat lidande han fått utstå! Tufft att stå upp och berätta!!!
Har inte sett nåt avsnitt, inte dom andra åren heller. Men visst har det väl varit bråk mellan deltagarna tidigare år? Är det skillnad nu? Vem utsåg deltagarna dom andra åren? Läste nånstans att Körberg fick välja sina kompisar i år. Ranelid har jag bara stött på i På spåret och där gillar jag honom inte. Han är alltså ödmjukare på slottet? Man kanske ska se lite annorlundare på honom efter vad ni har skrivit här. Han kanske inte kan vara nåt annat är besserwissig för att hävda sej...
Hej igen
03-01-2010, 08:31
Varför inte se den, eftersom du är nyfiken svtplay
*Stintan*
03-01-2010, 09:53
Jag har sett avsnittet men har lika svårt för karln ändå. Hans barndom och tråkiga upplevelser ändrar tyvärr inte på detta. Han må vara hur bra författare som helst och det är inte hans intellekt jag inte kan med utan något annat jag stör mig på.
Aqvakul
03-01-2010, 10:05
Jag minns första gången jag träffade Björn Ranelid. Hans "performance" tog mig och många andra med storm. Men efter att ha upplevt honom ett antal gånger efter det, både live och i media, så är jag tyvärr helt "fed up". Han för en ständig monolog där Björn Ranelid alltid står i centrum. Det finns naturligtvis skäl till varför man blir som Björn. Men tyvärr - jag kan bara inte med karln...
edit skrivfel...
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-01-2010, 10:16
Vi tittade också igår.
Visst var det sorgligt när B. Ranelid berättade men han har någonting som inte är så tilltalande. Kann inte ens säga vad det är. Förutom att han pratar för mycket i mitt tycke.
Men min sambo skall börja läsa hans böcker.
CITAT (*Stintan* @ 02-01-2010, 21:39)  Vet inte riktigt va det är men jag kan bara inte med Björn Ranelid. Han må vara duktig men det är något med karln som jag tycker är motbjudande. Jag håller med till 100 %. Jag valde bort programmet helt p.g.a Ranelid.
Aqvakul
03-01-2010, 11:01
Har nu "tvingat" mig igenom programmet... Tycker mer synd om honom, men tycker inte om honom...
(Vi är faktiskt uppväxta på samma gata i Malmö - kanske sågs vi som barn...)
Christa
03-01-2010, 17:14
Det kanske är så att människor som blivit trampade på har ett behov av att visa att de duger. Jag såg första programmet och fick ett liten känsla av att han vill framhäva sig själv och sin duktighet.
Det är en egenskap som många finner motbjudande. Jag har inte sett det andra programmet ännu men genom det ni har berättat så får jag intrycket att han varit utsatt för nedvärderade bemötande.
Monarda
03-01-2010, 18:34
Jag tänker inte uttala mig om Ranelid som person, det är heller inte min sak att göra efter att enbart ha sett ett program på TV. Men som författare har han har väckt min nyfikenhet genom sitt sätt att hantera språket. Därför tänker jag nu börja med att läsa hans första bok och bilda mig en uppfattning om hans författarskap.
En klok författare berättade i TV:s Godmorgon hos Malou att han blivit hårt mobbad i sin uppväxt och att han har kommit på att han nu mer överkompenserar det genom sitt sätt att vara och tala,ligger mycket i det !Säga vad man vill om Ranelid men en ordsnickrare är han och han kan sin svenska en kompliserad person och kanske inte alltid lätt att förstå men ett gott hjärta tycks han i alla fall ha och det är inte många som har det i dessa tider.
CITAT (*Stintan* @ 02-01-2010, 21:39)  Vet inte riktigt va det är men jag kan bara inte med Björn Ranelid. Han må vara duktig men det är något med karln som jag tycker är motbjudande. Håller med, det är något motbjudande med honom, men hans böcker är fantastiska. Konstigt fenomen men det är samma sak med t.ex Christer Sjögren, karln har ju ärligt talat en bra röst, men han äcklar mig. Gita
*Stintan*
04-01-2010, 18:02
CITAT (Gita @ 04-01-2010, 17:59)  Håller med, det är något motbjudande med honom, men hans böcker är fantastiska. Konstigt fenomen men det är samma sak med t.ex Christer Sjögren, karln har ju ärligt talat en bra röst, men han äcklar mig. Gita
Sen finns ju Anette Kullenberg också, henne klarar jag verkligen inte av men hon är en utomordentlig skribent. Fast Ranelid är inte så värst motbjudande som person, ganska underhållande faktiskt med sitt eviga malande.
badabing
14-01-2010, 15:17
Kan man se gamla Stjärnorna på slottet-avsnitt någonstans från föregående säsonger? Jag skulle vilja se säsong 1 när Börje Ahlstedt medverkade i programmet, men på youtube hittar jag bara säsongen där Jonas Gardell o Loffe Carlsson deltog.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|