Full version: Dagens pimpinell
svennis
Totenvik

Den är väl känd.
Funnen i Norge, >1m

Tottenvik.jpg
Ezereht
Vit och skir... men ser inte en del pimpineller lite skräpiga ut längs stammarna, lite kala och grå sådär? Såg nån annan helbuskebild där det var flera planterat. Dom kanske gör sig bäst bland annan vegetation? Hmm.. (kanske med höns omkring för att spiffa upp vad? wink.gif ).

Christina i Taxinge~
CITAT (Ezereht @ 03-01-2010, 13:31) *
Vit och skir... men ser inte en del pimpineller lite skräpiga ut längs stammarna, lite kala och grå sådär? Såg nån annan helbuskebild där det var flera planterat. Dom kanske gör sig bäst bland annan vegetation? Hmm.. (kanske med höns omkring för att spiffa upp vad? wink.gif ).

Jag tycker också att en del pimpineller blir trista med tiden, "kala & grå", precis så.
Nog borde det kunna undvikas genom att klippa ner stammar....?
Jag har två som jag särskilt tänker på - "Beauty of Leafland" och "Zar". De ser inte så kul ut längre. Ska testa att klippa ner till sommaren! Om jag kommer ihåg.....

Men annars finns det ju många pimpineller som inte har det problemet.....
Här är mitt pimpinellsnår. Knappt en mus tar sig in där.....

[attachment=45872:DSCN4076.JPG]

Kajsa
Pimpinellsnår mot skogen det ser vackert ut med alla ormbunkar Christina.

Totenik ser att den klarar zon 8, inte dåligt.
renate
Den är riktigt snygg,gillar den kritvita färgen,kanske en ros till min nya rosgång?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon