Farbror Blå
03-01-2010, 14:05
NÅ?
Aqvakul
03-01-2010, 14:14
Röstade på alternativet "Vargen hör hemma i Sverige, men i begränsad usträckning", då jag anser att vi kanske inte kan ha en vargstam som är hur stor som helst och var som helst. Men då talar vi när och om det blir tusentals djur....
hattstugan
03-01-2010, 14:17
Jag instämmer i Aqvakuls inlägg!!!
Huggorm
03-01-2010, 14:18
Smart att sätta två alternativ för samma åsikt, så risken för obehagliga resultat begränsas. Men nu är väll chansen ändå liten att varghatarna skulle vara i majoritet här på forumet.
Jag röstade också på "begränsad utsträckning". Jag har inget emot friska vargar som håller sig till att äta vilda djur. Men som sagt, inom rimliga gränser, jag vill inte se stora vargflockar ströva omkring på landsbygden och härja. Antalet inavlade vargar kan begränsas ytterligare.
aanderss
03-01-2010, 14:36
CITAT (Aqvakul @ 03-01-2010, 14:14)

Röstade på alternativet "Vargen hör hemma i Sverige, men i begränsad usträckning", då jag anser att vi kanske inte kan ha en vargstam som är hur stor som helst och var som helst. Men då talar vi när och om det blir tusentals djur....
Christina i Taxinge~
03-01-2010, 14:36
Jag röstade på alternativ 2
Vargen har all rätt att leva i Sverige.
Med det samhälle vi har idag skulle den inte kunna leva vartsomhelst i Sverige.
Jag har egentligen inget emot att varg ska få jagas, men jag tycker att det ska ske i form av skyddsjakt. Längre fram kanske i form av licensjakt. Förutsatt att vi då har en stor & välmående vargstam!
Jag blir ledsen av att läsa alla hätska inlägg för/emot vargen som finns nu i två trådar här på Odla.
Vad är det som gör vargen så hatad?????
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 03-01-2010, 14:36)

Jag röstade på alternativ 2
Vargen har all rätt att leva i Sverige.
Med det samhälle vi har idag skulle den inte kunna leva vartsomhelst i Sverige.
Jag har egentligen inget emot att varg ska få jagas, men jag tycker att det ska ske i form av skyddsjakt. Längre fram kanske i form av licensjakt. Förutsatt att vi då har en stor & välmående vargstam!
Jag blir ledsen av att läsa alla hätska inlägg för/emot vargen som finns nu i två trådar här på Odla.
Vad är det som gör vargen så hatad?????
stennie
03-01-2010, 14:48
Jag röstade också på nr2, för visst ska vargen få finnas

, men jag tror också att det måste hållas under kontroll...
Överbölingen
17-01-2010, 11:21
Intressant omröstning. Som jag tolkar hittillsvarande resultat så står det 0 - 0 eller oavgjort hittills. Säger5 väl något om hur "lagom" svensken är.
Meriona
17-01-2010, 16:09
Jag röstade såklart på alternativ nr 1, men det är väl ingen hemlighet att jag är väldigt förtjust i varg.
sommarhumla
17-01-2010, 16:28
Jag röstade också på alternativ 1. Vargen är ett fascinerande djur.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.