Full version: Roliga Växter
Davidivov
Hej! Jag lever i en lägenhet med ganska lite plats att odla på nu på vintern så jag undrar om det finns några roliga växtfrön som man kan plantera så här års utan att behöva passa upp dem som en drottning för att de ska överleva.
Amaryllis
Det enklaste att så från frö nu är, vad jag kan komma på, smörgåskrasse (ätbart). Även dekorationsgräs växer oavsett vad...
bushman
avokado och carambole(stjärnfrukt) har funkat bra för mig under vintern (ca100%). Dock under lampa, men att investera i ett billigt lysrör kan det ju vara värt. Skulle det inte gro så har du i alla fall fått ngt gott att äta. Bor också i en mörk lägenhet men provar att odla det mesta på vinst och förlust. Med lite konstgjort ljus kan man ändå få det hyfsat grönt. smile.gif
Alexander-VG-zon3
dessa går att så under vintern utan ''extra saker'' och dom går lätt att hitta i mataffären.

citrus alla arter/sorter, palmer (dadelpalm med även andra funkar), mango, passiflora edulis (passionsfrukt), trädtomat (ingen tomat). och fortsatta skötseln av dom är också enkelt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon