Rosenbågar är inte billiga, sitter och tittar på nätet. Det ser väl ut som att det handlar om 5000:- - 10.000:- jag ska ha tre stycken. Ska ju ha dom som grindhål.
Planen är att hägna in tomten (3000m2) med viltstängsel och då behöver jag några utgångar så det får nog bli en pampig i smide vid gatan men sedan tänker jag bygga två portaler i trä, funderar på måtten på en portal.
Behöver ju också ha en dörr i portalerna någon som har en idé om hur dom ska se ut för att inte vara utestängande utan mer välkommnande trots att de är stängda
ingrids
04-01-2010, 13:56
Kanske en dörr som är hel nertill och sedan "spröjsad" med rutor som är proportionerliga till rutorna i viltstänslet (typ dubbelt så stora).
Tack för tipset har suttit och ritat och det blir riktigt snyggt om man håller rätt mått på sakerna. Blir ju liksom en altandörr men ströjsat fönster (men utan glas såklart) ska bli kul att bygga lite "stort" för en gångs skull just nu är det bara fågelholkar
ingrids
11-01-2010, 16:40
Kul att idén funkar. Håller på med något liknande, fast i mitt fall handlar det om att stänga katten inne inte rådjuren ute. Lägg gärna upp en bild när det blir klart, med min nuvarande hastighet på byggandet kommer jag att ha nytta av inspirationen

.
Ska bli bilder men det lär nog ta tid men ska ju bli ett litet lyft nu
Stor tall ska ner, hyra grävskopa för att anlägga p plats och grusgång så upp med stolpar och staket, rosenbågar och grindar/dörrar puhhhh men det är ju frivilligt skit bara att jag har ett jobb som tar tid.
Kan kan inte sälja det till någon bättre behövande?
Kan kan stänga in en katt? Dom brukar väl ka en egen stark vilja.
ingrids
11-01-2010, 17:01
Jodå, det finns "katthägn" som till och med kan stänga in riktgt klätterbenägna katter, fast de har nättak också. Min lätt oviga kisse räcker det att hägna in med två meter högt nät som ger efter lite och därmed blir klätterovänligt. Det trixiga blir att stänga ute den vigare grannkatten ... Att luta nätet utåt sista biten löser antagligen den detaljen.
Du kanske får spionera på Hall, Kumla eller något annat fängelse för att få idéer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.