Pius
Ni är säkert flera här på forumet som har braskaminer. Jag undrar bara hur mycket de kostade totalt sett, alltså med installation och allt vad där tillkommer?

Pius g.gif
PX-21
Med egen skorsten premodul///contura kamin ...+ install ...ca 30 papp blev det ...
Värt priset=Absolutmonte"!!!! yaay.gif
Pius
CITAT (PX-21 @ 04-01-2010, 18:22) *
Med egen skorsten premodul///contura kamin ...+ install ...ca 30 papp blev det ...
Värt priset=Absolutmonte"!!!! yaay.gif

Premodul? Vad betyder det?

Där kaminen är tänkt att stå finns murstocken. Har hört att man kan sätta in ett rör i skorsstenen för säkerhetsskull, är det ett sånt som du menar?

Pius
Huggorm
Premodul innebär en komplett skorsten som kommer i bitar, moduler. Jag köpte nyligen en sådan till min stuga, 6000kr kostade den. Kaminen kostade ca. 5000kr. Installationen fixade jag själv, det var busenkelt. Sedan tillkom det för lecablock och grejer, men det var småsummor. Max 12000kr sammanlagt.
PX-21
Huggorm har rätt angående premodul)...
Har du murstocken där kaminen skall vara mycket bättre, hade själv ingen möjlighet till det...
Min kamin gick på 18 papp ...Men vill man ha en billigare så finns det ...Själv är man ju en värsting" så man valde kamin därefter"...inte för att Huggorm inte är det också hehe...jaja!!. yaay.gif

Huggorm
CITAT (PX-21 @ 04-01-2010, 20:39) *
Huggorm har rätt angående premodul)...
Har du murstocken där kaminen skall vara mycket bättre, hade själv ingen möjlighet till det...
Min kamin gick på 18 papp ...Men vill man ha en billigare så finns det ...Själv är man ju en värsting" så man valde kamin därefter"...inte för att Huggorm inte är det också hehe...jaja!!. yaay.gif

Med en stuga på 17kvm krävs ingen stor kamin. Jag köpte den minsta jag kunde få tag på, och den är perfekt. Att priset matchade storleken var bara en bonus tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon