Full version: Måste få berätta!
stina
Igår åkte vi ner och tittade till landet som vi inte gjort på säkert 1,5 månad. När vi öppnade ytterdörren slog det emot oss en underbar blomdoft.

Det var en av änglatrumpeterna jag köpte från Odla som stod i blom. Den fick komma in i huset för att sova, 2 meter hög och hade inte hunnit blomma i somras. Nu var det 17!!!! utslagna aprikosfärgade klockor som spred en otrolig väldoft i huset. Förbannade att jag inte hade kameran med mig.

/Stina
yla
OOOJJJJ vilken tur att ni va där iallafall
så åtminstone ni fick se er egen blomma

synd att inte kameran va me

så där gjorde en av min hibiskusar
blommade på ett skott som står i vatten me rötter
när jag va i skåne så den fick jag inte se o de grämer mej för den e dubbel o aprikosfärgad wub.gif
Anna-C
Grattis till blomprakten och turen att få se den! smile.gif

Det är nästan så man tappar andan - både av doften och synen!
Mina, vanliga vita trumpeter brukar också göra så där efter att jag vinternattat dem i gäststugan.

Verkligen synd att du inte hade kamera med dig!
Ti bee
Låter underbart!! Vilken överraskning! laugh.gif
Adri-Anne
17 klockor !!! Åååå så ljuvligt. Vilken glad överraskning biggrin.gif

Varför har man aldrig kameran framme när den mäst behövs?
Du är då i gott selskap. laugh.gif
Sylvia
CITAT (Adri-Anne @ 09-12-2003, 06:26)
Varför har man aldrig kameran framme när den mäst behövs?
Du är då i gott selskap. laugh.gif

Ang. att "aldrig ha kameran med", så funderar jag på att köpa en extra digis, en sådan där pytteliten sak som väger ynka 150 g och som alltid kan vara med i fickan eller i handväskan! De börjar närma sig hyfsad kvalitet och priset har ju gått ner rejält.
Den stora proffskameran släpar man ju inte med överallt och just då den inte är med, ser man förstås något som absolut borde ha fotats!!! sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon