CITAT (Inga från Närke @ 04-01-2010, 20:02)

Det var verkligen snygga fönsterfilmer!!!! Ha-begäret slog speciellt till när jag hittade odkidémotivet

Saken är den att jg behöver en ganska stor bit, och det blir lite för dyrt att köpa de små fönsterfilmerna/insynsskydden (förutom att det nog blir väldans plottrigt). Dörren har nämligen två glasrutor, en uppe och en nere - det är mer eller mindre en fösnterdörr med en avdelning i mitten (varför man nu sätter en sådan dörr mellan grovkök och kök kan man ju fråga sig......).
Jag har en sorts film som jag hittade till bra pris på Bauhaus - MEN måtten slår på 2 cm, rutorna är två cm större än filmen är bred, och att börja skarva på så små ytor känns som att det aldrig kan bli riktigt bra (måste ju bli 110 % rakt om det inte ska vara i kanten). Därför tänkte jag att färg kanske är lättare. Har för mgi att jag sett på TV för några år sedan hur man gjorde snygga frostade glaslyktor eller något sådant genom att stöppla på frostfärg direkt på rutan? Har kollat Panduro, och de har frostlack, men det står att glaset ska härda i ugn och DET blir himla svårt med en glasdörr

Tack ändå för alla tips, visste inte ens att panduro hade såfan film så det ska jag kolla närmare!