Full version: Orangutanger
gunvor
http://www.orangutanger.se/466-17-105.html

Nu har jag sett påmorgon TV och bestämt mig för att bli adoptivmamma för en orangutang och att kolla mina matinköp noga - allt som "luktar" palmolja bojkottas!!

TV4 play
har en del informativa filmer om man söker på "orangutanger"
herkules
jag har adopterat en orangutang, hon fick sin ena hand avhuggen när hon satt i sin mammas famn och jägarna dödade mamman.
hon klarar sig bra nu med bara en hand sån tur är.
kan mejla dig bilder på henne, hon är så fin! wub.gif
herkules
kesi - lilla hjärtat wub.gif

[attachment=45938:Kesi.jpg]
Anki på Öland
CITAT (gunvor @ 05-01-2010, 07:56) *
http://www.orangutanger.se/466-17-105.html

...................allt som "luktar" palmolja bojkottas!!.............

Tänk på att det står nästan aldrig palmolja bland ingredienserna, "vegetabiliskt fett" brukar oftast vara palmolja, är det något annan vegetabiliskt fett står det oftast utskrivet rapsolja eller solrosolja eller vad det nu är för sort.
Anki
Myosotis
CITAT (herkules @ 05-01-2010, 09:28) *
kesi - lilla hjärtat wub.gif

[attachment=45938:Kesi.jpg]

åå är det "din"? Va söt! wub.gif
herkules
CITAT (Myosotis @ 05-01-2010, 13:11) *
åå är det "din"? Va söt! wub.gif

ja, hon är "min", hon är jättesöt! yes.gif
i början hade hon det svårt iom att hon bara har en hand men nu klarar hon sig hur bra som helst.
hon är ganska busig skriver djurskötarna..
Myosotis
wub.gif Man blir ju sugen... Jag adopterade en val en gång i tiden, men den får jag ingen info om längre, det var så länge sen så den kanske inte finns längre. Jag tror jag ska adoptera en orangutang sen när jag har pengar så jag kan betala mina räkningar. Men där fanns en Kesi på siten också, är det samma individ alltså så att flera personer kan adoptera samma?
herkules
CITAT (Myosotis @ 05-01-2010, 18:07) *
wub.gif Man blir ju sugen... Jag adopterade en val en gång i tiden, men den får jag ingen info om längre, det var så länge sen så den kanske inte finns längre. Jag tror jag ska adoptera en orangutang sen när jag har pengar så jag kan betala mina räkningar. Men där fanns en Kesi på siten också, är det samma individ alltså så att flera personer kan adoptera samma?

jag vet inte om fler kan adoptera samma, jag blev ju liksom "tilldelad" henne när jag anmälde mig. mig spelar det ingen roll, jag kan dela henne med fler, hon är underbar! man blir glad när man ser henne! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon