pebblelake
Tänkte bara ge ett tipps på vad man kan göra i trädgården när det är tjäle i marken.
Passa på att köra in stora stenar eller sand och jord med traktor som du skall använda i sommar.Det blir många vändor med skottkärran på sommaren som sparas in + ryggen skonas.
Själv har jag kört in gammla husgrunds stenar och två lastbilslass med sand och grus,mejade ned ett buskage med rosenhallon men det är inget kommer att synas i sommar ,varken traktorspår eller på rosenhallonen.
Peztis
Det har du rätt i!

Jag borde fixa hit grus till mitt växthus...
Dessutom så bör ju träd också tas ned nu så att inte marken förstörs!

Vad mer kan man göra!?!?!?
KRT
Var fick du tag på stenarna???
Är på jakt efter några lite större stenar men det är dels svårt att hitta (bor inte riktigt på landet) och ännu svårare att få hem och in i trädgården smile.gif
pebblelake
CITAT (KRT @ 05-01-2010, 15:50) *
Var fick du tag på stenarna???
Är på jakt efter några lite större stenar men det är dels svårt att hitta (bor inte riktigt på landet) och ännu svårare att få hem och in i trädgården smile.gif

Stenarna låg ute i skogen ,ditkörda förmodligen när ett nytt hus byggdes för 30 år sedan.Tippset är att åka runt till äldre byar och fråga dom äldre i byn om dom vet om några gammla husgrunds stenar som ligger och skräpar.Eller hör med ett åkeri som kör grus o kross,säg att dom kan tippa ett lass sprängsten hos dig,om dom har någon körning av dyl material.Råkar din tomt ligga närmare än deras ordinare tipp kan du få ett bra pris.
KRT
CITAT (pebblelake @ 05-01-2010, 17:20) *
Stenarna låg ute i skogen ,ditkörda förmodligen när ett nytt hus byggdes för 30 år sedan.Tippset är att åka runt till äldre byar och fråga dom äldre i byn om dom vet om några gammla husgrunds stenar som ligger och skräpar.Eller hör med ett åkeri som kör grus o kross,säg att dom kan tippa ett lass sprängsten hos dig,om dom har någon körning av dyl material.Råkar din tomt ligga närmare än deras ordinare tipp kan du få ett bra pris.

Njae, med tanke på att tomten är på 700 kvm inkl hus så tror jag inte att ajg får plats med några lass sten smile.gif.... MEN jag kom precis på att bönderna oftast plockar sten på åkrarna varje år och då lägger de stenarna i högar. Om jag frågar kan jag säkert få ta några - de flyttas ju undan för att de är ivägen.... Tack för tipset!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon