|
skånepåg
05-01-2010, 16:38
Elller andra gripande, har blevit lite känslig på sistone så vill gärna ha tips om lite filmer ni tycker är bra ^^ Fick tips om Fördom och stolthet som går ikväll 21:00 på tv3
CITAT (skånepåg @ 05-01-2010, 16:38)  Elller andra gripande, har blevit lite känslig på sistone så vill gärna ha tips om lite filmer ni tycker är bra ^^ Fick tips om Fördom och stolthet som går ikväll 21:00 på tv3 Kanske är man mer sentimental som yngre för jag kommer bara på gamla gråtfilmer t.ex Ömhetsbevis med Jack Nicolson och den där gamla tv-serien Törnfåglarna. Inga direkt gråtfilmer men filmer som berört mig djupt är bl.a. Easy Rider, Sista tangon i Paris och Deer Hunter. Gita
skånepåg
05-01-2010, 16:51
Ok tack, ser jätte mycket filmer men vill byta genre nu ^^ Fick precis tips om "A walk to remember" Oxå så får se om man hittar den oxå
Aqvakul
05-01-2010, 16:51
skånepåg
05-01-2010, 16:55
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2010, 16:51)  Haha tack den var gammal  Saknar TCM kanalen där gick ju massa gammalt bra ^^
Solstorm
05-01-2010, 17:28
PURPURFÄRGEN! Tårar av vrede, sorg och lycka utlovas + bra musik. Ladda upp med mat och gör toabesök innan för det går inte att slita sig från filmen för en paus. http://www.youtube.com/watch?v=hsvK8WCPj1Yhttp://www.youtube.com/watch?v=e7ZT5sajkys...feature=related
Miss Potter - om Beatrix Potter's öden och missöden. Renée Zellwegger gör en kanoninsats. Den är superfin
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2010, 16:51)  Jag vill inte vara gnällig men kan du inte ta bort eller åtminstone minska ner jättefågeln i dina inlägg, det blir en massa scrollande beroende på att dina ilägg blir så väldigt långa. Gita
Aqvakul
05-01-2010, 17:43
CITAT (Gita @ 05-01-2010, 17:35)  Jag vill inte vara gnällig men kan du inte ta bort eller åtminstone minska ner jättefågeln i dina inlägg, det blir en massa scrollande beroende på att dina ilägg blir så väldigt långa. Gita Många har kommenterat hur fin den är. Kunde jag göra den mindre, så skulle jag göra det...
Aqvakul har fått pippi  tycker det är en jätte söt bild och mig stör den inte alls,jobbigare med dom som skriver meterlånga inlägg som man inte orkar läsa
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2010, 17:43)  Många har kommenterat hur fin den är. Kunde jag göra den mindre, så skulle jag göra det... Visst är den fin och det är kanske bara jag som störs av storleken. Glöm mitt gnäll! Gita
skånepåg
05-01-2010, 17:58
Oj vad mycket ni sagt, har suttit i telefon  Men tack så mycket, får se om man hittar dem  Får ladda ner Titanic för den var det aslänge sen man såg, den fällde man en tår till innan ^^
Det finns ju massor av filmer som man sitter och lipar till svårt att välja en av alla men jag berörs starkt av Charles Dickens filmer där ofta barn har ett helvete när de växer upp som föräldralösa men sen ofta får det bra med tiden,älskar Dickens karaktärer som representerar det god hos människan
skånepåg
05-01-2010, 18:07
Hehe ok, jag vill gärna ha filmer med ett sorgligt slut, typ om nån som har en sjukdom eller så så man får följa hela händelsen genom hela filmen, jätte gärna verklighets baserat för då är det extra starkt
Finns en film med Beth Midler och Ann-Margret (trorjag) Ann-Margrets filmkaraktär får canser och hon har en liten dotter som Beth Midlers karaktär tar hand om när vännen dör!kan för mitt liv inte komma på vad filmen heter men den är sååå jäkla bra  Någon som har bra minne ? PS !heter den kanske "Stränder"
Aqvakul
05-01-2010, 18:14
CITAT (Gita @ 05-01-2010, 17:48)  Visst är den fin och det är kanske bara jag som störs av storleken. Glöm mitt gnäll! Gita Nu har den blivit lite mindre...
CITAT (Motti @ 05-01-2010, 17:47)  Aqvakul har fått pippi  tycker det är en jätte söt bild och mig stör den inte alls,jobbigare med dom som skriver meterlånga inlägg som man inte orkar läsa  Men för allt i världen, hoppa över alla lite längre inlägg då !!! Om du inte orkar , menar jag. Gita Betr. fågeln så har jag tagit tillbaka mitt gnäll i ett inlägg riktat direkt till Aqva. Sen verkar det bara vara jag som stör mig på en massa smileys, speciellt de som rör sig, så det är att bita ihop.
Gunilla T
05-01-2010, 18:18
"Soldier blue" den första kanske korrekt skildrade filmen om slakten på indianerna.
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2010, 18:14)  Nu har den blivit lite mindre... Mycket,mycket bättre! Gita
skånepåg
05-01-2010, 18:23
Naaaw inte straffa den lilla pippin  Soldier blue på väg ner nu ^^ Det gick en serie på 3an i några dagar i veckan eller så om de sydstatarna och sånt den var rätt bra, såg ni den??
CITAT (Gunilla T @ 05-01-2010, 18:18)  "Soldier blue" den första kanske korrekt skildrade filmen om slakten på indianerna. Oj, den hade jag glömt, så sorglig och tragisk, grät massor av tårar till den. Gita
Kom på en fin gråtis till: Tidvattnets furste, en vacker och omöjlig kärlekshistoria med Nick Nolte och Barbara Streisand. Gita
skånepåg
05-01-2010, 18:33
CITAT (Gita @ 05-01-2010, 18:32)  Kom på en fin gråtis till: Tidvattnets furste, en vacker och omöjlig kärlekshistoria med Nick Nolte och Barbara Streisand. Gita Den såg jag när jag var liten men inga skådisar jag gillar tyvärr du ^^ Men kanske gillar den bättre nu när man vet mer och förstår mer ^^ Tack ^^
Solstorm
05-01-2010, 18:35
CITAT (Gunilla T @ 05-01-2010, 18:18)  "Soldier blue" den första kanske korrekt skildrade filmen om slakten på indianerna. Det är nog ingen film som tagit mig så starkt som den! Jag såg om den på tv för några år sedan och då var det inte riktigt detsamma. Dels TV istället för bioduk, dels har väl jag själv blivit äldre.
Solstorm
05-01-2010, 18:40
Den film som gripit mig mest är Indochina....den måste ni bara se!!!!
vitavargen
05-01-2010, 18:49
Spartacus från 1959, tror jag. En slavs uppror mod Antikens Rom. Här är 9 minuter från sista striderna mot Crasus arme. Om man vill gråta finns en scen när Kirk Douglas dödar Tony Curtis( som är rädd för att bli korsade). Fem vargar ger jag den : http://www.youtube.com/watch?v=wKD42DKe0pIDen bör ses!
Myosotis
05-01-2010, 18:52
Jag gråter nästan aldrig till film och dessutom är jag dålig på det här med att dela in film (musik, människor,...) i kategorier så jag tänker kanske fel, men Lilja forever var väldigt stark och gripande, t.o.m. jag grät.
Solstorm
05-01-2010, 18:55
CITAT (vitavargen @ 05-01-2010, 18:49)  Spartacus från 1959, tror jag. En slavs uppror mod Antikens Rom. Här är 9 minuter från sista striderna mot Crasus arme. Om man vill gråta finns en scen när Kirk Douglas dödar Tony Curtis( som är rädd för att bli korsade). Fem vargar ger jag den : http://www.youtube.com/watch?v=wKD42DKe0pIDen bör ses! Jösses vad jag grät till den filmen! Begriper inte varför människor reser sig upp och börjar lämna biografen innan filmen är slut. Jag skulle vilja sitta lite längre i mörkret och gråta klart.
Jag gråter till det mesta Har just snyftat mig igenom Patrik 1,5 som egentligen är en komedi. En riktig snyftare är annars Vid din sida med Susan Sarandon och Julia Roberts. Isabel är Lukes nya flickvän, även om han är nästan dubbelt så gammal. Luke har också två barn, Anna och Ben. Lukes exfru gör dock allt för att inte förlora kontrollen över barnen och, framför allt, att Isabel inte ska komma dem nära. Men så drabbas hon av cancer och börjar inse att en dag måste någon ta över som mamma.
Krolliljan
06-01-2010, 10:01
Ömhetsbevis The perfect world, med Kevin Costner You-tubeSkicka vidare You TubeSvindlande höjder
sommarhumla
06-01-2010, 15:22
De filmer jag kan komma på är Kramer mot Kramer och Schindlers list.
sommarhumla
06-01-2010, 15:31
Kanske Ghost med Patrick Swayze och Demi Moore, har inte sett den själv än, men den står i DVD-hyllan...
Myosotis
06-01-2010, 17:45
CITAT (4:an @ 06-01-2010, 15:28)  och Pianisten! JA den är bra!!
Vill man bli riktigt ledsen inom sig skall man titta på en dokumentär om nordamerikas indianer som heter We shall remain....! och vill man böla, som vi säger i Skåne, så är det Armageddon som gäller....!
Eva i Höga
06-01-2010, 19:28
Bra tråd, fortsätt att fylla på, börjar bli sugen att se någon gripande film. Ska idag titta på Under Toscanas sol men vet inte om den är så gripande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|