Full version: Min frölista
Monica, Norrbotten zon 5
Jag har en massa fröer som jag gärna delar med mig av. Jag byter gärna (fastän jag redan har alldeles nog mycket frö att så till våren crazy.gif ), men även de som inte har något att byta mot är mycket välkomna att önska.

Listan hittar ni här!

Maila eller skicka PM om ni är intresserade.

-----------------------
Monica
Helen i Piteå Zon 5
Vilken fin hemsida du har gjort Monica! Roligt att kolla in hur du har det yes.gif
zissi
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 06-01-2010, 18:29) *
Vilken fin hemsida du har gjort Monica! Roligt att kolla in hur du har det yes.gif

Very nice ja! tummenupp.gif
Peztis
Jättefint! Och jag har mailat dig.... Jag är tydligen hopplös när det gäller fröer...
Pantern
Läcker hemsida du har. Jag har mailat till dig.
Eva 33c
Trevlig hemsida yes.gif
Jag måste få fråga dig två saker; jag ser att du odlar Tanacetum niveum. Den har jag haft flera gånger också, men den är väldigt kortlivad hos mig, småplantorna övervintrar men när den blommat en sommar så överlever den inte vintern. Kanske är det just att dina står så torrt som håller den vid liv? Hur länge lever dina plantor? Den är väldigt söt när den blommar tycker jag.

Och lyckas du få leonurus sibiricus att uppföra sig som perenn hos dig? Jag odlar den som sommarblomma, gillar den jättemycket, men den överlever aldrig vintern här hos mig. Har du något knep?

(Ska jag vara lite petig så har Tanacetum niveum inget svenskt namn, balsamblad är en annan art, tanacetum balsamita)
Monica, Norrbotten zon 5
CITAT (Eva 33c @ 07-01-2010, 13:27) *
Trevlig hemsida yes.gif
Jag måste få fråga dig två saker; jag ser att du odlar Tanacetum niveum. Den har jag haft flera gånger också, men den är väldigt kortlivad hos mig, småplantorna övervintrar men när den blommat en sommar så överlever den inte vintern. Kanske är det just att dina står så torrt som håller den vid liv? Hur länge lever dina plantor? Den är väldigt söt när den blommar tycker jag.

Och lyckas du få leonurus sibiricus att uppföra sig som perenn hos dig? Jag odlar den som sommarblomma, gillar den jättemycket, men den överlever aldrig vintern här hos mig. Har du något knep?

(Ska jag vara lite petig så har Tanacetum niveum inget svenskt namn, balsamblad är en annan art, tanacetum balsamita)

Hoppsan! Där ser man. När jag beställde Tanacetum niveum har jag bestämt för mig att de kallade den för balsamblad men jag kommer tyvärr inte ihåg varifrån jag beställde. Jag ser nu att balsamblad är en helt annan blomma. Tack för upplysningen!
Det ska bli intressant att se hur de överlever vintern eftersom det var andra året i somras för den. Vore ju tråkigt om det är som du säger att de dör ut efter två år. crying.gif
Om hjärtstillan kan jag inte heller yttra mig om dess överlevnad förräns till våren, eftersom jag drog upp den från frö i våras. Impecta påstår i alla fall att den ska vara härdig till zon 6. Vi får väl se.

Jag har fortfarande en massa fröer kvar om fler är intresserade. Jag uppdaterar listan varje dag och plockar bort allt eftersom det tar slut.
Maggan H
PM postat! Underbara bilder på din fina hemsida! tummenupp.gif
RonjaRövardotter
Tack Monica, fröerna har kommit! tummenupp.gif
Monica, Norrbotten zon 5
Av någon anledning verkar mailen via Odla ha börjat krångla. -fear-.gif

Så är det någon som skickat mail och inte fått svar, skicka ett PM eller maila via adressen som finns på min frösida (scrolla längst ner på sidan så hittar du den).
Peztis
Monica!

Tack för alla fröer som kom idag!! Det var rejäla portioner som jag satt och tittade storögt på! Åh så fint jag kommer att få det! smile.gif
katah
Tack Monica !
Brevet kom idag !
Helen i Piteå Zon 5
Monica har bett mig berätta att hon fortfarande har problem med att ta emot mail och PM via forumet. Alla som vill komma i kontakt med henne ska : maila via adressen som finns på frösida (scrolla längst ner på sidan så hittar du den).
Monica, Norrbotten zon 5
Nu har jag fått ordning på mitt konto igen så att mail och PM fungerar som de ska yes.gif .

Det finns fortfarande mycket fröer kvar om någon fortfarande är intresserad.
Peztis
Jamen va bra!!! Välkommen tillbaka smile.gif
Pantern
Tack snälla för alla fina fröer jag fått på posten av dig.
sobbe
Tack Monica idag kom fröerna. Vilket arbete du lagt ner på dom fina påsarna.
thanks.gif
GunillaS

I dag kom fröpost i brevlådan.Det gick snabbt!

Tack än en gång,Monica!

Hälsningar GunillaS

PS Jag kollade din trädgård och ditt växthus.Det var mycket inspirerande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon