|
blomkronan
06-01-2010, 08:59
Nu när det är "torka" på vad allt heter trädgårdsarbete, kan vi ju passa på att träffas på en fika  Jag tänkte att Fjärilshuset i Haga kunde vara en trevlig plats att träffas på. Dom har ju en tropisk regnskog som vi kunde ta en sväng i, i höstas hade dom tema Orkidéer, har vi tur finns en del kvar att titta på  och caféet är öppet, den som vill kan även äta en bit där, dom har lunchservering. Här kan ni läsa mera om fjärilshusetLördagen den 6:e Februari kl 10.00Dom har öppet mellan 10-16. Vi som kommer träffas är... -DykUnderYtan -blomkronan -Najsan -Peztis -Darkmoon -malin72 Kan vi bli flera?  Vore kul om vi kunde bli flera (edit: tog bort söndagen den 24:e januari)
DykUnderYtan
06-01-2010, 10:24
Det låter verkligen trevligt. Jag hade gärna följt med men dessvärre kommer jag att jobba söndagar under våren.
blomkronan
06-01-2010, 11:24
CITAT (DykUnderYtan @ 06-01-2010, 10:24)  Det låter verkligen trevligt. Jag hade gärna följt med men dessvärre kommer jag att jobba söndagar under våren.  Nej va tråkigt, vore kul att träffas igen  Jag förstår att det kan vara svårt att komma på den tid jag la fram som förslag för flera... Jag går hellre två ggr än ingen  vi sätter upp ett datum till... vad sägs om den 6: februari... en lördag. kl 10  (Helgen därimellan jobbar jag  )
Eva i Höga
06-01-2010, 11:41
blomkronan, jag hoppas du får många svar, träffarna är jättetrevliga - i alla fall våra här runt Göteborg. Man träffar så många härliga människor och så har man EN sak gemensamt - växter! Jag kommer inte, vi har ju vår egen träff här.
Åh det låter jättemysigt med odlarträff!! Måste genast kolla datumen, upptagen student som man är
Sollan A
06-01-2010, 19:19
Jag är intresserad och hakar på om jag kan beroende på datum.
Det låter ju skoj! Får se om jag kan, "tyvärr" kanske jag måste ta med min vilda femårige son! Om jag får tiderna att gå ihop, vill säga...
blomkronan
07-01-2010, 09:38
Å va kul att vi kan bli några  Peztis självklart ska du ta med dig din son, vi binder fast honom vid en palm om han är jobbig  JAG BARA SKOJA  Det finns nog mycket för honom med att titta på... alla fåglar, fiskar och fjärilar DykUnderYtan kunde 6:e februari så kan ni då sikta in er på den dagen
Darkmoon
07-01-2010, 14:35
Åh va roligt med odlaträff här i sthlm. Dyker upp om jag har möjlighet, måste kolla upp datum först.
blomkronan
08-01-2010, 09:30
*putt* Kan vi bli flera? Kom igen nu.... stockholmare Det kan vara många, som missar denna tråd... ni som inte kan komma, men vet någon som bor i Stockholm, tipsa dom om denna tråd, med ett pm till dom
malin72
08-01-2010, 15:48
Tack Mari för att du skickade pm om detta jag har aldrig varit där så det låter jätte mysigt!! Jag bokar att jag ska följa med..kolla vilken dag som blir bäst så hoppas jag att jag kan då
blomkronan
09-01-2010, 10:17
Va roligt att du vill komma Malin. Det ska bli kul att få träffa dig igen  Va roligt att så många har hört av sig redan  Nu väntar vi bara på vilka datum ni kan  -DykUnderYtan - kan bara lördag 6:e februari -blomkronan - Jag kan båda  -Najsan -Sollan A -Peztis -Darkmoon -malin72 Fler som vill med????
Sollan A
09-01-2010, 12:14
Jag anpassar mig efter vilket datum det nu blir. Längtar efter att se något g-r-ö-n-t!
Hm, jag kan inte helgen i januari, är i gävle för syrran fyller år, fortfarande osäker på 6e februari, körigt i skolan innan tentor... Men jag vill ju följa med och träffa er! Känns som om jag känner vissa av er trots att jag inte vet något om er egentligen  Fjärilshuset är underbart, bra val av plats. Och vem vet, kanske finns det utrymme för lite fröbyten också...  Kram /Kerstin
blomkronan
10-01-2010, 01:17
CITAT (Sollan A @ 09-01-2010, 12:14)  Jag anpassar mig efter vilket datum det nu blir. Längtar efter att se något g-r-ö-n-t! Kanon  Kul då kommer vi ses snart  CITAT (Najsan @ 09-01-2010, 16:09)  Hm, jag kan inte helgen i januari, är i gävle för syrran fyller år, fortfarande osäker på 6e februari, körigt i skolan innan tentor... Men jag vill ju följa med och träffa er! Känns som om jag känner vissa av er trots att jag inte vet något om er egentligen  Fjärilshuset är underbart, bra val av plats. Och vem vet, kanske finns det utrymme för lite fröbyten också...  Kram /Kerstin Kul att du kommer, tyvärr så har jag inge kirskål att ta med mig...  fröbyte var en bra idé Det ska bli så kul att träffa er, och få se lite grönt mitt i vintern  -DykUnderYtan - kan bara lördag 6:e februari -blomkronan - Jag kan båda -Najsan - kanske lördagen den 6:e -Sollan A - kan vilket datum det blir... -Peztis -Darkmoon -malin72 Det lutar åt lördagen.... Kul nu har man något att se fram emot FLER SOM VILL KOMMA???
Sollan A
11-01-2010, 18:16
Fasen åxå, jag kan inte den 6/2. Minnet är inte vad det borde vara...
blomkronan
12-01-2010, 09:10
CITAT (Sollan A @ 11-01-2010, 18:16)  Fasen åxå, jag kan inte den 6/2. Minnet är inte vad det borde vara...  Kan du lördagen innan den 24:e?
Sollan A
15-01-2010, 18:45
CITAT (blomkronan @ 12-01-2010, 09:10)  Kan du lördagen innan den 24:e? Förvirrat undrar jag om du menar lördagen den 23:dje..? Vad jag v-e-t så har jag inget planerat...
blomkronan
18-01-2010, 09:37
CITAT (Sollan A @ 15-01-2010, 18:45)  Förvirrat undrar jag om du menar lördagen den 23:dje..? Vad jag v-e-t så har jag inget planerat... Jag blanda ihop veckodagarna  jag menade söndagen den 24:e som jag satte som första datum... Nu har det kört ihop sig för mig istället.. Så jag kan inte den helgen själv! Nu återstår bara Lördagen den 6:e Februari kl 10.-DykUnderYtan - kan bara lördag 6:e februari -blomkronan - Jag kan bara lördagen den 6:e -Najsan - kanske lördagen den 6:e -Peztis -Darkmoon -malin72 (Sollan A, jag tog bort dig från listan för du inte kunde lördagen den 6:e, hoppas dina planer blir ändrade så du kan följa med  )
blomkronan
18-01-2010, 22:21
*putt*
blomkronan
01-02-2010, 22:34
Snart är det lördag  Det ska bli sååååå kul att få träffa er  Idén med fröbyte tycker jag vad kul, är det fler som vill ta med sig frön  Än är det ju inte försent att ansluta sig till oss, är det fler som vill med  så är det bara att säga till...
malin72
04-02-2010, 19:52
känns lite som att det är lite kanske över dom som skulle med är det så eller har ni kontakt med varan? som det ser ut nu så kommer jag iväg på lö och det ska bli jätte kul!!! jag kan ta med lite fröer om vi ska byta lite men jag tar nog med lite eget fika, fast en kaffe tar jag nog där
kul att ses på lö då!!
blomkronan
04-02-2010, 21:07
 va kul det ska bli att träffa er igen  Telefonvägen har jag haft kontakt med några... kollar er andra via p:m. Finns fortfarande tid över för andra att ansluta sig  KOM IGEN... klart ni ska med...
Darkmoon
05-02-2010, 11:15
Som jag skrev i PM till dig blomkrona så får vi se om jag kan haka på. Vore ju jätte kul att träffas, tycker de är på tok för få träffar här i Stockholm. Men hör av mig om jag kan haka.
blomkronan
05-02-2010, 11:35
CITAT tycker de är på tok för få träffar här i Stockholm JA, det tycker jag med... nu får vi bryta den trenden och fixa träffar  Det här kommer ju inte bli den sista... i vår tänkte jag vi ska ta en träff på Boitanska trädgården, så ni som inte kan på lördag... det BLIR fler träffar
blomkronan
05-02-2010, 22:09
Hej en sista rapport innan jag går och lägger mig... ska upp tidigt i morgon  p.g.a de kommunala medlen som Stockholm bjuder på... kommer vi vara framme på Haga kl ca 10,40 Så om det är flera som tänkte dyka upp som inte anmält sig så vet ni att vi kommer "senare" Det ska bli såååå kul att träffas i morgon  Kameran ska förstås med... bilder kommer...
Jag kommer inte hinna till träffen imorn, samvetet säger att jag måste plugga!! Det tar ju tyvärr även ett tag att transportera sig och så. Det finns ingen rättvisa i världen... Men ni måste lova att visa alla bilder, så kan jag leka med photoshop och klippa in mig själv, så blir det nästan som om jag var där... / Kerstin
Darkmoon
06-02-2010, 14:37
Blev ingen träff för min del heller  Men kul att höra att de planeras fler träffar, vi borde ju ändå vara en rätt stor Stockholmsskara ändå här på Odla? Vore kul med återkommande träffar. Ni får berätta hur ni har haft de idag ni som var iväg Och när är nästa träff inplanerad?
Ha ha, jag kunde ju inte hålla mig! En jättetrevlig dag hade vi, och tiden gick jättefort. Tack för en fin dag ni som kom. /Kerstin.
blomkronan
06-02-2010, 18:52
CITAT (Darkmoon @ 06-02-2010, 14:37)  Blev ingen träff för min del heller  Men kul att höra att de planeras fler träffar, vi borde ju ändå vara en rätt stor Stockholmsskara ändå här på Odla? Vore kul med återkommande träffar. Ni får berätta hur ni har haft de idag ni som var iväg Och när är nästa träff inplanerad?  Nästa träff blir nog mässan i april... efter det tänkte jag Boitanska trädgården frågan är bara när våren har tänkt att komma  för man vill ju ha något att titta på utomhus oxå när vi åker dit, växthuset har dom ju året om  Så du får komma då... CITAT (Najsan @ 06-02-2010, 17:16)  Ha ha, jag kunde ju inte hålla mig! En jättetrevlig dag hade vi, och tiden gick jättefort. Tack för en fin dag ni som kom. /Kerstin.  jätte kul att du tog dig tid att komma  Jag hade oxå jätte trevligt och som du sa tiden gick såååå fort. Nu ska jag redigera bilderna... återkommer... med bilder
blomkronan
06-02-2010, 20:03
Så då har jag "fixat" bilderna lite  [attachment=46911:malin_fotar.jpg] Malins kamera gick varm... [attachment=46912:fiskar.jpg] Så otroligt stora fiskar, som faktist vi fick klappa  [attachment=46915:tjejerna.jpg] Tjejerna... vi blev 4 st. Rigoletto, Malin72, Najsan och jag (bakom kameran). [attachment=46916:Kaktusfikon.jpg] Kaktusfikon! med frukt. [attachment=46917:veklor.jpg] Veklor gick lösa på golvet överallt. [attachment=46918:vy__ver_v_xthuset.jpg] Vy över växterna i växthuset, det var nog närmare 35 grader där inne. [attachment=46919:Fj_rilskukong.jpg] Häftigt... det hängde fjärilskokonger på pinnar En del rörde på sig. [attachment=46920:n_rbild_kok_nger.jpg] Närbild på bebisarna. [attachment=46921:svart_fj_ril.jpg] En av alla fjärilar man tog kort på  Har ni inte varit där kan jag varmt rekommendera att åka dit, då det finns både djur och växter att titta på. Ett trevligt sällskap bör man oxå ha med sig TACK Tjejer för en mysig dag i tropikerna [attachment=46922:fj_ril_p__blomma.jpg] En bild till.. denna var så fin
Piccante
06-02-2010, 21:36
CITAT (blomkronan @ 06-02-2010, 20:03)  Så då har jag "fixat" bilderna lite  [attachment=46917:veklor.jpg] Veklor gick lösa på golvet överallt. Heter dom fåglarna veklor? Jag trodde det var någon form av kinesisk dvärgvaktel?
Alexander-VG-zon3
06-02-2010, 21:50
CITAT (blomkronan @ 06-02-2010, 20:03)  Så då har jag "fixat" bilderna lite  ser ut som ni haft det trevligt, och vilket mysigt ställe. hoppas man kommer till att besöka det stället någon gång.
blomkronan
06-02-2010, 22:23
CITAT (Markus_H @ 06-02-2010, 21:36)  Heter dom fåglarna veklor? Jag trodde det var någon form av kinesisk dvärgvaktel?  du har helt rätt... vaktel heter det ju...
Piccante
06-02-2010, 22:33
CITAT (blomkronan @ 06-02-2010, 22:23)   du har helt rätt... vaktel heter det ju... Såg jättemysigt ut med fåglar och fjärilar överallt och växter. Är det vid Haga slott eller vart var ni?
blomkronan
06-02-2010, 23:42
Ja, Haga slott ligger där oxå. Hagaparken i Solna. På sommaren kan man gå runt och titta på mycket där, är det varmt och skönt kan man även ta ett dopp nere vid badplatsen  .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|