Full version: Odlaträff på Haga?
blomkronan
Nu när det är "torka" på vad allt heter trädgårdsarbete, kan vi ju passa på att träffas på en fika biggrin.gif
Jag tänkte att Fjärilshuset i Haga kunde vara en trevlig plats att träffas på.
Dom har ju en tropisk regnskog som vi kunde ta en sväng i, i höstas hade dom tema Orkidéer, har vi tur finns en del kvar att titta på smile.gif och caféet är öppet, den som vill kan även äta en bit där, dom har lunchservering.
Här kan ni läsa mera om fjärilshuset

Lördagen den 6:e Februari kl 10.00
Dom har öppet mellan 10-16.

Vi som kommer träffas är...
-DykUnderYtan
-blomkronan
-Najsan
-Peztis
-Darkmoon
-malin72

Kan vi bli flera? biggrin.gif Vore kul om vi kunde bli flera smiley_small_hug.gif

(edit: tog bort söndagen den 24:e januari)
DykUnderYtan
Det låter verkligen trevligt. Jag hade gärna följt med men dessvärre kommer jag att jobba söndagar under våren. -cry-.gif

blomkronan
CITAT (DykUnderYtan @ 06-01-2010, 10:24) *
Det låter verkligen trevligt. Jag hade gärna följt med men dessvärre kommer jag att jobba söndagar under våren. -cry-.gif

Nej va tråkigt, vore kul att träffas igen smile.gif
Jag förstår att det kan vara svårt att komma på den tid jag la fram som förslag för flera...
Jag går hellre två ggr än ingen biggrin.gif vi sätter upp ett datum till...

vad sägs om den 6: februari... en lördag. kl 10 smile.gif
(Helgen därimellan jobbar jag sad.gif )
Eva i Höga
blomkronan, jag hoppas du får många svar, träffarna är jättetrevliga - i alla fall våra här runt Göteborg. Man träffar så många härliga människor och så har man EN sak gemensamt - växter!
Jag kommer inte, vi har ju vår egen träff här.
Najsan
Åh det låter jättemysigt med odlarträff!! Måste genast kolla datumen, upptagen student som man är laugh.gif
Sollan A
Jag är intresserad och hakar på om jag kan beroende på datum. yes.gif
Peztis
Det låter ju skoj! Får se om jag kan, "tyvärr" kanske jag måste ta med min vilda femårige son! Om jag får tiderna att gå ihop, vill säga...
blomkronan
Å va kul att vi kan bli några biggrin.gif

Peztis självklart ska du ta med dig din son, vi binder fast honom vid en palm om han är jobbig giggle.gif JAG BARA SKOJA flirting.gif
Det finns nog mycket för honom med att titta på... alla fåglar, fiskar och fjärilar wub.gif

DykUnderYtan kunde 6:e februari så kan ni då sikta in er på den dagen tummenupp.gif
Darkmoon
Åh va roligt med odlaträff här i sthlm. Dyker upp om jag har möjlighet, måste kolla upp datum först.
blomkronan
*putt* Kan vi bli flera?

Kom igen nu.... stockholmare biggrin.gif

Det kan vara många, som missar denna tråd... ni som inte kan komma, men vet någon som bor i Stockholm, tipsa dom om denna tråd, med ett pm till dom tummenupp.gif
malin72
Tack Mari för att du skickade pm om detta tummenupp.gif
jag har aldrig varit där så det låter jätte mysigt!!
Jag bokar att jag ska följa med..kolla vilken dag som blir bäst så hoppas jag att jag kan då 000.gif
blomkronan
Va roligt att du vill komma Malin. Det ska bli kul att få träffa dig igen smile.gif

Va roligt att så många har hört av sig redan smile.gif Nu väntar vi bara på vilka datum ni kan smile.gif

-DykUnderYtan - kan bara lördag 6:e februari
-blomkronan - Jag kan båda smile.gif
-Najsan
-Sollan A
-Peztis
-Darkmoon
-malin72

Fler som vill med????
Sollan A
Jag anpassar mig efter vilket datum det nu blir. Längtar efter att se något g-r-ö-n-t!
Najsan
Hm, jag kan inte helgen i januari, är i gävle för syrran fyller år, fortfarande osäker på 6e februari, körigt i skolan innan tentor... Men jag vill ju följa med och träffa er! Känns som om jag känner vissa av er trots att jag inte vet något om er egentligen smile.gif

Fjärilshuset är underbart, bra val av plats. Och vem vet, kanske finns det utrymme för lite fröbyten också... wink.gif

Kram /Kerstin
blomkronan
CITAT (Sollan A @ 09-01-2010, 12:14) *
Jag anpassar mig efter vilket datum det nu blir. Längtar efter att se något g-r-ö-n-t!

Kanon tummenupp.gif Kul då kommer vi ses snart biggrin.gif

CITAT (Najsan @ 09-01-2010, 16:09) *
Hm, jag kan inte helgen i januari, är i gävle för syrran fyller år, fortfarande osäker på 6e februari, körigt i skolan innan tentor... Men jag vill ju följa med och träffa er! Känns som om jag känner vissa av er trots att jag inte vet något om er egentligen smile.gif

Fjärilshuset är underbart, bra val av plats. Och vem vet, kanske finns det utrymme för lite fröbyten också... wink.gif

Kram /Kerstin

Kul att du kommer, tyvärr så har jag inge kirskål att ta med mig... flirting.gif fröbyte var en bra idé tummenupp.gif

Det ska bli så kul att träffa er, och få se lite grönt mitt i vintern biggrin.gif

-blomkronan - Jag kan båda
-Najsan - kanske lördagen den 6:e
-Sollan A - kan vilket datum det blir...
-Peztis
-Darkmoon
-malin72

Det lutar åt lördagen.... Kul nu har man något att se fram emot biggrin.gif

FLER SOM VILL KOMMA???
Sollan A
Fasen åxå, jag kan inte den 6/2. Minnet är inte vad det borde vara... slap.gif
blomkronan
CITAT (Sollan A @ 11-01-2010, 18:16) *
Fasen åxå, jag kan inte den 6/2. Minnet är inte vad det borde vara... slap.gif

Kan du lördagen innan den 24:e?
Sollan A
CITAT (blomkronan @ 12-01-2010, 09:10) *
Kan du lördagen innan den 24:e?

Förvirrat undrar jag om du menar lördagen den 23:dje..? g.gif
Vad jag v-e-t så har jag inget planerat...
blomkronan
CITAT (Sollan A @ 15-01-2010, 18:45) *
Förvirrat undrar jag om du menar lördagen den 23:dje..? g.gif
Vad jag v-e-t så har jag inget planerat...

Jag blanda ihop veckodagarna wacko.gif jag menade söndagen den 24:e som jag satte som första datum...
Nu har det kört ihop sig för mig istället.. Så jag kan inte den helgen själv!

Nu återstår bara Lördagen den 6:e Februari kl 10.

-blomkronan - Jag kan bara lördagen den 6:e
-Najsan - kanske lördagen den 6:e
-Peztis
-Darkmoon
-malin72

(Sollan A, jag tog bort dig från listan för du inte kunde lördagen den 6:e, hoppas dina planer blir ändrade så du kan följa med smile.gif )
blomkronan
*putt* smile.gif
blomkronan
Snart är det lördag yahoo.gif Det ska bli sååååå kul att få träffa er biggrin.gif

Idén med fröbyte tycker jag vad kul, är det fler som vill ta med sig frön smile.gif

Än är det ju inte försent att ansluta sig till oss, är det fler som vill med smile.gif så är det bara att säga till...
smiley_small_hug.gif

malin72
känns lite som att det är lite kanske över dom som skulle med confused.gif är det så eller har ni kontakt med varan?
som det ser ut nu så kommer jag iväg på lö och det ska bli jätte kul!!!
jag kan ta med lite fröer om vi ska byta lite tummenupp.gif
men jag tar nog med lite eget fika, fast en kaffe tar jag nog där giggle.gif

kul att ses på lö då!!
blomkronan
yahoo.gif va kul det ska bli att träffa er igen smile.gif
Telefonvägen har jag haft kontakt med några... kollar er andra via p:m.

Finns fortfarande tid över för andra att ansluta sig flirting.gif KOM IGEN... klart ni ska med...
Darkmoon
Som jag skrev i PM till dig blomkrona så får vi se om jag kan haka på. Vore ju jätte kul att träffas, tycker de är på tok för få träffar här i Stockholm.
Men hör av mig om jag kan haka.
blomkronan
CITAT
tycker de är på tok för få träffar här i Stockholm

JA, det tycker jag med... nu får vi bryta den trenden och fixa träffar biggrin.gif
Det här kommer ju inte bli den sista... i vår tänkte jag vi ska ta en träff på Boitanska trädgården, så ni som inte kan på lördag... det BLIR fler träffar biggrin.gif
blomkronan
Hej en sista rapport innan jag går och lägger mig... ska upp tidigt i morgon biggrin.gif

p.g.a de kommunala medlen som Stockholm bjuder på... kommer vi vara framme på Haga kl ca 10,40
Så om det är flera som tänkte dyka upp som inte anmält sig så vet ni att vi kommer "senare"

Det ska bli såååå kul att träffas i morgon smile.gif Kameran ska förstås med... bilder kommer...
Najsan
-cry-.gif -cry-.gif

Jag kommer inte hinna till träffen imorn, samvetet säger att jag måste plugga!! Det tar ju tyvärr även ett tag att transportera sig och så.

Det finns ingen rättvisa i världen... thumbdown.gif

Men ni måste lova att visa alla bilder, så kan jag leka med photoshop och klippa in mig själv, så blir det nästan som om jag var där... whistling.gif

/ Kerstin
Darkmoon
Blev ingen träff för min del heller sad.gif Men kul att höra att de planeras fler träffar, vi borde ju ändå vara en rätt stor Stockholmsskara ändå här på Odla? Vore kul med återkommande träffar.
Ni får berätta hur ni har haft de idag ni som var iväg smile.gif
Och när är nästa träff inplanerad? biggrin.gif
Najsan
Ha ha, jag kunde ju inte hålla mig! En jättetrevlig dag hade vi, och tiden gick jättefort.

Tack för en fin dag ni som kom. smiley_small_hug.gif

/Kerstin.
blomkronan
CITAT (Darkmoon @ 06-02-2010, 14:37) *
Blev ingen träff för min del heller sad.gif Men kul att höra att de planeras fler träffar, vi borde ju ändå vara en rätt stor Stockholmsskara ändå här på Odla? Vore kul med återkommande träffar.
Ni får berätta hur ni har haft de idag ni som var iväg smile.gif
Och när är nästa träff inplanerad? biggrin.gif

Nästa träff blir nog mässan i april... efter det tänkte jag Boitanska trädgården frågan är bara när våren har tänkt att komma confused.gif för man vill ju ha något att titta på utomhus oxå när vi åker dit, växthuset har dom ju året om smile.gif
Så du får komma då...

CITAT (Najsan @ 06-02-2010, 17:16) *
Ha ha, jag kunde ju inte hålla mig! En jättetrevlig dag hade vi, och tiden gick jättefort.

Tack för en fin dag ni som kom. smiley_small_hug.gif

/Kerstin.

smiley_small_hug.gif jätte kul att du tog dig tid att komma biggrin.gif Jag hade oxå jätte trevligt och som du sa tiden gick såååå fort.

Nu ska jag redigera bilderna... återkommer... med bilder smile.gif
blomkronan
Så då har jag "fixat" bilderna lite biggrin.gif
[attachment=46911:malin_fotar.jpg]
Malins kamera gick varm...

[attachment=46912:fiskar.jpg]
Så otroligt stora fiskar, som faktist vi fick klappa smile.gif

[attachment=46915:tjejerna.jpg]
Tjejerna... vi blev 4 st.
Rigoletto, Malin72, Najsan och jag (bakom kameran).

[attachment=46916:Kaktusfikon.jpg]
Kaktusfikon! med frukt.

[attachment=46917:veklor.jpg]
Veklor gick lösa på golvet överallt.

[attachment=46918:vy__ver_v_xthuset.jpg]
Vy över växterna i växthuset, det var nog närmare 35 grader där inne.

[attachment=46919:Fj_rilskukong.jpg]
Häftigt... det hängde fjärilskokonger på pinnar
En del rörde på sig.

[attachment=46920:n_rbild_kok_nger.jpg]
Närbild på bebisarna.

[attachment=46921:svart_fj_ril.jpg]
En av alla fjärilar man tog kort på smile.gif

Har ni inte varit där kan jag varmt rekommendera att åka dit, då det finns både djur och växter att titta på. Ett trevligt sällskap bör man oxå ha med sig biggrin.gif

TACK Tjejer för en mysig dag i tropikerna smiley_small_hug.gif

[attachment=46922:fj_ril_p__blomma.jpg]
En bild till.. denna var så fin wub.gif
Piccante
CITAT (blomkronan @ 06-02-2010, 20:03) *

[attachment=46917:veklor.jpg]
Veklor gick lösa på golvet överallt.

Heter dom fåglarna veklor? Jag trodde det var någon form av kinesisk dvärgvaktel?
Alexander-VG-zon3
CITAT (blomkronan @ 06-02-2010, 20:03) *

ser ut som ni haft det trevligt, och vilket mysigt ställe. hoppas man kommer till att besöka det stället någon gång.
blomkronan
CITAT (Markus_H @ 06-02-2010, 21:36) *
Heter dom fåglarna veklor? Jag trodde det var någon form av kinesisk dvärgvaktel?

giggle.gif du har helt rätt... vaktel heter det ju...
Piccante
CITAT (blomkronan @ 06-02-2010, 22:23) *
giggle.gif du har helt rätt... vaktel heter det ju...

Såg jättemysigt ut med fåglar och fjärilar överallt och växter. Är det vid Haga slott eller vart var ni?
blomkronan
Ja, Haga slott ligger där oxå. Hagaparken i Solna. På sommaren kan man gå runt och titta på mycket där, är det varmt och skönt kan man även ta ett dopp nere vid badplatsen biggrin.gif.
malin72
så där ja lite bilder från mig med smile.gif jag kom inte åt rätt dator igår för att kunna fixa bilderna så dom kommer nu!
Tack för igår det var jätte trevligt, kontrasten av vinter och att gå genom en dörr till 25° tropisk värme var tuff sweatingbullets.gif

fjärilshuset16tjejerna.JPG

här sitter vi innan vi ska gå in mysigt fik fanns det och vi gjorde lite bus där *vissel* vi bytte lite frön och hade trevligt

fjärilshuset17gojjan.JPG

när vi kom in märkte vi att några pratade i kapp med oss....en massa gojjor flirting.gif

fjärilshuset15fiskpuss.JPG

fiskarna ville bli klappade och denna verkar vara på väg att vilja ha en puss eller så giggle.gif

fjärilshuset6kardemumma.JPG

dettta var lite skoj, jag visste inte att kardemumma plantor såg ut så här

detta stora träd hade väldigt fina blommor...men vad är det för träd?

fjärilshuset4blomträdet.JPG

fjärilshuset5blommaniträdet.JPG
trädets blommor!

fjärilshuset9bananplantan.JPG
banan växte där inne

fjärilshuset8bananstock.JPG

såg lite gott ut smile.gif

fjärilshuset7konstigväxt.JPG

och vad är detta??? den slingrade sig långt och hade frukter som var som potatis!

fjärilshuset14kaktusochtjejerna.JPG

här står tjejerna vid enorma kaktusar och en liten sköldpadda som låg under värmelampan och gottade sig
malin72

fjärilshusetfjäril1.JPG

denna fjäril tyckte jag var så vacker

fjärilshuset10fjärilpåann.JPG

om man satt och kikade på något kunde det bli så här som för Rigoletto, då satte dom sig på en giggle.gif

fjärilshuset3guide.JPG

här extra knäckte Rigoletto som guide bravo.gif

ja det finns lite mera bilder i mitt fjärilshusalbum som jag la in nu.
Tack igen det var så trevligt och timmarna rusade verkligen iväg!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon