kryddan
Kom just in från en promenad i vintersolen - eller ja - in från en halsbrytande skridskofärd utan skridskor snarare unsure.gif

Jag älskar att gå ut och gå men hatar att halka mad.gif och jag har tröttnat på att ta mig runt gatorna hasandes eller vilt greppande efter närmaste lyktstolpe...

jag har ok skor - men när det är glansis hjälper det inte mycket - och glansis verkar det vara för jämnan på vintern nu för tiden. Sandning vad är det....

Tips snälla!!
KURT
Plus testade broddar 2001.
kryddan
Tack för tipset! Sökte på nätet efter broddar men fick mest upp sidor som handlade om hästar - så då gav jag upp och vände mig till den riktiga kunskapsbanken - dvs ODLA laugh.gif
Annika Ljunggren
Jag har Spiky Plus. Dom har varit super bra! Jag har hört om många broddar som går sönder snabbt och som far av när man går, men vi använde våra hela förra vintern (vi går ofta powerwalks) och de höll bra.

Det är också bra att köpa såna som har broddar över hela foten, tycker jag. Så man slipper tänka på hur man sätter i foten... rolleyes.gif

Mvh Annika
Annika Ljunggren
Kan förresten tillägga att de är inte så svåra att få på sig när man har tränat lite... smile.gif
Andy
Såg ett program med en man som gick med sina vinterskor till gummiverkstaden för att sätta in dubb i sulorna. Alltså dubb som man använder till bildäck. Såg väldigt stabilt ut. Tycker du ska testa det.
kryddan
Hmm, Spiky Plus kanske vore något då - de fick rätt gott betyg av Plus också smile.gif

Att gå till gummiverkstan låter också som en god idé, fast jag är lite betänksam till det - skorna blir väl ganska inriktade på enbart halt väglag då? Alltså - blir de inte hala när det är barmark istället?? huh.gif
*Felix matte*
Tvärstopp har min man använt i flera år och ingen slitage märks.
Postens brevbärare anväder den sedan flera år tillbaka.
Här kan du se hur de ser ut
Cilla
På ön där jag bor måste man ha broddar för att kunna gå som man vill. Jag köper på apoteket för 40-50 kronor, de har en rejäl variant som håller en halv säsong ungefär. Lagom pris om man som jag ibland förlägger dem hos grannarna.
kryddan
Tack för tipsen - jag har beställt ett par Spiky Plus nu, så får vi se om de funkar bra. Tvärstopp verkade annars bra också - enkla att ta på, men jag ville ha något framme på foten också - är lite tågångare och halkar därför faktiskt ofta när jag sätter ner foten "fel" s.a.s.
Kattmatte
Låt tånaglarna växa.....
lavendel
Hej! rolleyes.gif
Nu börjar jag bli gammal och och klarar inte av höga stillettklackar längre....men dom var verkligt effektiva broddar....hade ett fast grepp även på dom isigaste gator....och snyggt var det rolleyes.gif !
Lavendel
kryddan
CITAT (lavendel @ 09-12-2003, 16:22)
Hej! rolleyes.gif
Nu börjar jag bli gammal och och klarar inte av höga stillettklackar längre....men dom var verkligt effektiva broddar....hade ett fast grepp även på dom isigaste gator....och snyggt var det rolleyes.gif !
Lavendel

laugh.gif Skojar du?! Jag klarar inte ens att gå med högklackat inomhus - utomhus på is vore rena mardrömmen - stilletter eller ej rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (kryddan @ 09-12-2003, 19:12)
Jag klarar inte ens att gå med högklackat inomhus - utomhus på is vore rena mardrömmen - stilletter eller ej rolleyes.gif

Då är jag inte ensam laugh.gif laugh.gif laugh.gif
kryddan
Nej då - du är inte ensam tongue.gif Det är faktiskt en konst att kunna gå snyggt på höga dojjor... Jag har inte haft så mycket övning heller eftersom jag är så lång och alltid varit mer upptagen av att se kortare ut än att förlänga kroppslängden ytterligare..

Fast jag har alltid varit lite avis på tjejer som kan ha högklackat och gå snyggt - det ger en lite extra touch åt kvinnligheten på något sätt smile.gif
renate
ohmy.gif Visst är det snyggt med högklackade skor,när jag var yngre gick jag mycket med högklackad även på vintern. Men här i Sverige förfryser man fötterna speciellt här på landet.Som halkskydd vet jag inte om de fungera. unsure.gif
Annika Ljunggren
Det är jättesnyggt! biggrin.gif Men jag använder det bara till fest, är rädd om fossingarna... wub.gif

Det är lite trist att gå i låga skor när man är så kort som jag (160 cm) man känner sig ju så liten! sad.gif wacko.gif
kryddan
CITAT (Annika Ljunggren @ 11-12-2003, 08:39)
Det är jättesnyggt! biggrin.gif Men jag använder det bara till fest, är rädd om fossingarna... wub.gif

Det är lite trist att gå i låga skor när man är så kort som jag (160 cm) man känner sig ju så liten! sad.gif wacko.gif

smile.gif Tja, aldrig är man nöjd laugh.gif Har hela mitt liv haft korta söta små tjejkompisar som velat vara längre medan jag å min sida alltid velat vara som de och känt mig som en giraff bredvid dem....

Numera tycker jag det är rätt ok att vara som jag är och går inte längre och hukar - men uppväxt och tonår som lång ranglig tjej är inte alltid så kul. Tjejer ska ju per definition vara små och nätta.... (obs ironi)
lavendel
Hej! biggrin.gif
Nej jag skojar inte det är som att ha ispikar på klackarna!
Lavendel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon