Full version: Isfiske
Christa
Vi var ute och isfiskade i onsdags men hu vad kallt det var! Det var bara 10 minus men blåste så spöna frös ihop. Vi fick lite firrar i alla fall.

Har någon mer varit ute och fiskat?
Uggi
Iår har det inte blivit av, men förra vintern var jag ute på sjön Viken och pimplade aborre, det blev inte så många men en fin utflyckt.
Motti
Nä tyvär har vi inte fått till det än rolleyes.gif men grannarna här har varit ute men det har varit dåligt fiske säger storfiskaren till granne laugh.gif Vi bor ju precis vid sjön och i går såg jag att det var folk ute på andra sidan och pimplade,tror många tycker det har varit för kallt och för lite sol men nu i helgen ska det bli soligt och klart väder här så i morgon blir det nog drag på sjön,tyvär är vi sjuka här så det få va ett tag till innan vi sätter oss på sjön.Men visst är det mysigt med vinte fiske när solen skiner!matsäck med chocklad och korvmackor och påklädd som en Michelingubbe rolleyes.gif
Christa
För några år sedan var jag ute varje helg, ibland både lördag och söndag men jag har lite svårt med mathållningen. Kan inte leva på smörgås. Lite mättad blev jag nog också på att få abborrar.

Fick 269 stycken i samma hål en gång plus en gädda på 1 kg (på samma pirk). Sedan var det inte samma utmaning att fiska som innan jag lärt mig.

Därför gjorde vi ett uppehåll förra vintern men nu var det ganska roligt igen. Fast lite varmare kan det ju vara... När det är sol fram i mars kan det vara underbara dagar.

Ibland har vi med oss stormköket och värmer lunch. Gjorde det en gång när det var 17 minusgrader. Köket smålte isen och frös sedan fast så jag höll på att inte få loss det.

Bättre i alla fall än djupfrysta bananer som jag fick äta i onsdags tongue.gif
Huggorm
Har tänkt ge mig ut, men jag är osäker på isen. Här kom kylan och snön samtidigt, så isen har nog inte blivit så tjock under all isolerande snö.
KURT
När det är mycket snö på sjön så blir det också ofta vatten och slask på isen (isen trycks ned?), och det fryser inte pga den isolerande snön. Så man får trampa runt i någon dm med slask med lite lössnö ovanpå, inte så trevligt vid -20 grader!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon