Hej igen
Goda att äta men varför luktar de mögel så det är omöjligt att ha ståendes framme i fruktfatet???

Jag blir hes och får astma ... är ju mögelallergiker. Testade att tvätta några idag ... liiite bättre, men ... lukten finns kvar o tränger sig in i varje vrå av lgh.
Motti
Jag tror det beror på att lagerutrymerna är fuktiga och bildar mögel och frukten tar smak !vet att jag köpte Päron på Willys som smakade "gammal källare" nono.gif Jag är också mögel allergisk och har varit hes sen innan jul nu sick.gif vet i sjutton vad det är ?samma varje jul nu angry.gif Man ska nog igentligen klaga i affären.
Hej igen
CITAT (Motti @ 08-01-2010, 23:00) *
Jag tror det beror på att lagerutrymerna är fuktiga och bildar mögel och frukten tar smak !vet att jag köpte Päron på Willys som smakade "gammal källare" nono.gif Jag är också mögel allergisk och har varit hes sen innan jul nu sick.gif vet i sjutton vad det är ?samma varje jul nu angry.gif Man ska nog igentligen klaga i affären.

Ja det borde man ju göra ... men än har jag inte "kommit till skott".
Ska se imorron om jag kan maila butikscheferna och belysa problemet.
Jobbigt är det iaf. sad.gif
Motti
Tror inte det är många som känner till mögelallergin !fick alltid säga till i affären när jag skulle köpa ost att de fick ta en ren kniv som inte varit i mögelostarna,får jag mögel på händerna kliar det som attan för att inte tala om att få i sig det sick.gif
bushman
citrusfrukter får ett väldig pulvrigt mögel som lätt sprider sig i luften. jobbade tidigare på ett fruktlager och när det var mycket mögliga citrusar i leveranserna så blev det som en dimma av mögel i lokalen. Det var riktigt äckligt och ibland kan jag undra hur det har påverkat mina lungor. I vilket fall så luktade även icke angripna frukter mögel därav.
Hej igen
CITAT (bushman @ 09-01-2010, 01:25) *
citrusfrukter får ett väldig pulvrigt mögel som lätt sprider sig i luften. jobbade tidigare på ett fruktlager och när det var mycket mögliga citrusar i leveranserna så blev det som en dimma av mögel i lokalen. Det var riktigt äckligt och ibland kan jag undra hur det har påverkat mina lungor. I vilket fall så luktade även icke angripna frukter mögel därav.

Ja usch ... det kan inte ha varit hälsosamt att vistas i den luften.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon