Full version: Bok om julrosor
Margaretha
Jag har sökt och hittar en bok om julrosor på danska Juleroser og påskeklokker
av Claus Dalby, men ingenting på svenska. En god vän fyller snart jämnt och eftersom hon älskar julrosor skulle det vara jättetrevligt att kunna ge henne en bok om BARA julrosor.

Kanske finns det någon odlait som delar hennes passion - klart det gör!- och som vet om det finns någon litteratur i ämnet. Det finns ju en del i större böcker om växter, men jag skulle vilja ha en bok bara om julrosor.

Någon som vet något? confused.gif
ingrids
Jag laddade hem för ett tag sedan "En studie av Helleborus" , en uppsats från SLU, av Annika Roslund från 2006. Hon tar upp en del litteratur på engelska men om jag förstått henne rätt finns det ingen bok om bara julrosor på svenska. Jag har inte letat vidare så mycket efter det att jag hittade uppsatsen, för jag bestämde mig för att inte ha julrosor.

Edit: lägger till länken då det finns en litteraturlista i slutet, fast då tyvärr bara engelskspråkiga böcker http://ex-epsilon.slu.se:8080/archive/0000...vHelleborus.pdf
Margaretha
Tack ingrids! Det får bli en på engelska. Det blir jättebra! thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon