furir
Hejsan på er,

Jag har varit runt på olika forum (mestadels för män) som handlar om rakning. Flera personer i dessa forum har gjort sitt eget rakvatten, aftershave om ni vill, de har då använt sig av alkohol som man köper på systembolaget, och i det har de lagt bl.a. lagerblad av sorten Pimenta Racemosa. Nu undrar jag om det är någon här som vet var man kan få tag på dessa lagerblad i sverige? Resten av ingredienserna kan jag få tag på i vilken affär som helst men inte den sort av lager.

Nauti
Vad jag vet så heter lagerbusken Laurus nobilis och då är det inte ens samma släkte. Pimenta racemosa är en art, ingen sort och det verkar inte ha någonting med lagerblad att göra.

Jag vet tyvärr ingenting om Pimenta racemosa eller var man kan få tag på den.
Åsa, mälardalen zon 2
Pimentasläktet = kryddpeppar (inte lager).
Alexander-VG-zon3
på eng heter den ju ''West Indian Bay tree'' man kanske blir förvirrad av det då lager heter ''Bay Laurel'' eller ''Bay Tree''.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon