Hej själv Ingrid..
Sketchup
ÄR ett mycket roligt program.. Det är som det låter, ett skiss-program, framförallt till arkitekter, konstruktörer osv. Men det hindar ju inte att vi hemmapulare har skoj med det också.

De använder det för att snabbt kunna få fram en idé och se hur det ser ut. Sedan går det att ta in sketchup-bilderna i tex AutoCad för att fortsätta där. (Men det är överkurs, iallafall för mig

)
Det går mycket bra att köra i "jaguar", men jag tycker du skall skynda dig att installerar "panther", du kommer få en
ny dator.
Ta hem programet, så kommer din julledighet att springa iväg, du kommer att fastna du också.

Det går att göra väldigt mycket, så dina projekt är mycket bra testgrejer..
Jag vet precis hur det känns när man vill göra
så mycket på en ggr i trädgården..

Så, då fortsätter vi med vad tråden handlade om från början..

Det finns några kvm gräsmatta precis framför växthuset, några meter längre bort står ett äppelträd. Men visst kan man ha något där, tänkte det först, kanske skall återgå till den idén. På "baksidan" av växthuset kommer ganska snabbt grannen.

Så där kan man inte göra mycket, behöver den strängen också för att kunna köra upp skottskärran i skogen. Lite svår att köra i trappor.

Det finns mycket man kan göra runt om växthuset, jag har ju inte fått uppleva en sommar med det ännu, så jag har mycket att se fram mot.. Lär sitta vid den här tiden nästa år och tänka ut vad som skall göras bättre/utökas/ändra osv.

Men någon sorts bänk kommer att placeras i närheten av växthuset. Skall gör något trevligt av det..
Får tacka så mycket för synpunkterna, lär garanterat återkomma med flera frågor och möjligheter att småsnacka..

Skall fixa en
ver 3 snart där jag har med en större del av trädgården..
Edit: Ingrid, om du tittar på min hemsida, så ser du ganska tydligt hur det ser ut runt om växthuset.//Thomas