blomkronan
Den här har jag haft ett tag... vet inte varifrån jag fått den.
Hur och till vad! använder man den confused.gif

[attachment=46134:IMG_0526.jpg]
[attachment=46135:IMG_0527.jpg]

Vore kul att veta... så man inte spar på en massa skit, som man inte har användning av!!
Nauti
Står på att det är en batteriladdare åtminstone.

Efter en googling så verkar det som att Novitech är ett företag som trimmar Ferraris, så någonting till en bil kanske?
Red Top
En vild gissning:

En transformator/laddare till datorn, som går att koppla in i cigarettändaruttaget i bilen.
titti49zon6
Håller med Nauti samt att det verkar som att den passar till att ladda från cigg.uttaget i bilen
Aqvakul
Det kan också vara en enkel batteriladdare. Dvs. man för in ström via cigarettuttaget till bilens batteri.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 10-01-2010, 10:04) *
Det kan också vara en enkel batteriladdare. Dvs. man för in ström via cigarettuttaget till bilens batteri.

Just vad jag tror. Vart skall man annars koppla in batteriet som skall laddas? Det finns ju bara en nätkabel i ena änden och en tändarkabel i andra änden, och det är knappast vägguttaget man skall ladda.
Bengalow
Om du Googlar på "BCA12-2", så får du svaret - en "desk top battery charger"....
blomkronan
CITAT (Huggorm @ 10-01-2010, 11:18) *
Just vad jag tror. Vart skall man annars koppla in batteriet som skall laddas? Det finns ju bara en nätkabel i ena änden och en tändarkabel i andra änden, och det är knappast vägguttaget man skall ladda.

rotfl.gif

:thanks:TACK för hjälpen. Då var det som jag misstänkte... men jag har aldrig hört talats om att man kan ladda bilbatteriet från tändaren i bilen! Kanske bäst att spara på den då! om jag slänger den kommer jag väll behöva den!

är i rensar tagen nu.... naughty.gif boden ska tömmas på allt skit! så jag får plats med alla sådder.

Kan en elpryl som denna förvaras i kallgarage? har garage i länga HELT Oisolerad! Nu kanske den inte tar så mycket plats! men det vore skönt att ha alla "bil" grejer i garaget så man har allt samlat på ett ställe.
Aqvakul
CITAT (blomkronan @ 10-01-2010, 12:45) *
rotfl.gif
Kan en elpryl som denna förvaras i kallgarage? har garage i länga HELT Oisolerad! Nu kanske den inte tar så mycket plats! men det vore skönt att ha alla "bil" grejer i garaget så man har allt samlat på ett ställe.

Tål tydligen ner till minus 25 grader enligt specifikationen... (och troligen mer)

http://www.sunpower-uk.com/products/12V-Co...2-2/default.htm
Blomstertanten
Det är nog inte bara kylan som avgör om du kan ha den i ouppvärmt förråd.
Elgrejor mår väl inte så bra om det kommer in fukt unsure.gif
blomkronan
CITAT (Aqvakul @ 10-01-2010, 13:16) *
Tål tydligen ner till minus 25 grader enligt specifikationen... (och troligen mer)

http://www.sunpower-uk.com/products/12V-Co...2-2/default.htm

Tack för hjälpen Aqva... då kan jag lugnt lägga ner mera "skit" i garaget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon