Monarda
Några månader till bara..... 30 april förra året såg det ut som på bild nummer två.
Under snön ligger våren och väntar.

[attachment=46168:P1100856.jpg]

[attachment=46169:P4300977.jpg]

[attachment=46170:P7240260a.jpg]
Gunilla T
Härliga bilder...jag är alltid stum av förundran när våren kommer och allt vaknar till liv igen...hur kan denna frusna natur som vi ser innehålla så mycket liv?

I fjol såg jag att jag började städa i trädgården den 12 januari!!..då var det varmgrader och dammen var isfri. Nu traskar rådjuren glatt över den tjocka isen på dammen.
sqrulan
yahoo.gif Åhhh vilka härliga bilder och gud vad jag längtar till våren!!!
Krolliljan
Vilka fina bilder. 000.gif
Ansluter mig till längtarna. rolleyes.gif
Nauti
Våren blir rolig för då kan jag odla, men det blir nog den tristaste våren på det sätt att jag alltid bott i skogen så att jag verkligen har sett när våren har kommit. Nu bor jag med betong, betong och betong utanför så det blir inte riktigt samma sak :/ Men jag har en större balkong än någonsin smile.gif
zissi
CITAT (Nauti @ 11-01-2010, 18:59) *
Våren blir rolig för då kan jag odla, men det blir nog den tristaste våren på det sätt att jag alltid bott i skogen så att jag verkligen har sett när våren har kommit. Nu bor jag med betong, betong och betong utanför så det blir inte riktigt samma sak :/ Men jag har en större balkong än någonsin smile.gif

Vilken tur Nauti att du har en stor balkong tummenupp.gif

Sommaren -09 var min första balkongsäsong på mycket länge (iaf i lgh) och jag kom på att det går att odla mycket kul där också, så misströsta inte. Jag såg förut på ECOPROFILE att en kvinna där hade både äppelträd, rabarber m.m. på sin balkong.

Jag håller på att planera innehållet på våra ca 9 kvm balkongyta.....vi får se vad det blir.......
ingrid fuxwall
Vissa dagar tror jag att vintern kommit för att stanna för gott, här där jag bor i alla fall.

Sedan undrar jag hur mycket av det som växer, som lyckas överleva. Nu finns ju snön, den kom till jul men även innan dess var det tvåsiffriga minusgrader.

Hoppas kan man ju alltid
vanjalarsa
HEj
Vilka jättefina bilder ! Det lilla huset som ser ut som korsvirke. Är det ett fågelhus? Hemmabygge..eller? Jättefint!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Monarda
Ja, det är faktiskt ett fågelhus, modell engelskt duvslag och byggt av min händige make. Tänkt för gråsparvar eftersom dom gillar att bo nära varandra men den första och för övrigt enda hyresgästen förra säsongen blev en talgoxe som kom bara några dagar efter att vi satt upp det. Hoppas på fler hyresgäster i år.

[attachment=46204:P5231049.jpg]
vanjalarsa
Jag är imponerad! Ett sånt fågelhus skulle jag vilja ha!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Monarda @ 10-01-2010, 19:24) *
[attachment=46170:P7240260a.jpg]

wub.gif En underbar bild - LÄNGTAR!
Eva i Höga
Ja, visst längtar man till våren här i kylan. Men nu har vi ju en riktig vinter och jag tror att vi kan få en riktigt fin växtlighet efter denna, många av våra växter vill ju ha en riktig köldperiod. Vi får säkert en härlig vår och sommar ..... men vi är bara i mitten på januari ännu.
skogstroll
CITAT (Monarda @ 12-01-2010, 19:10) *
Ja, det är faktiskt ett fågelhus, modell engelskt duvslag och byggt av min händige make. Tänkt för gråsparvar eftersom dom gillar att bo nära varandra men den första och för övrigt enda hyresgästen förra säsongen blev en talgoxe som kom bara några dagar efter att vi satt upp det. Hoppas på fler hyresgäster i år.

[attachment=46204:P5231049.jpg]

JÄTTEFINT, lite Shakespeare över det smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon