malin72
Hej alla glada odliater!!!

Snart är det dags för den årliga mässträffen! Där vi alla som vill kan ses och fika tillsammans, som tidigare år blir det väl middag med smile.gif
Pga personliga orsaker vill jag inte ta på mig årets middagsträff ensam och vet att några vill hjälpa till så det löser sig 000.gif

men det kan ju vara kul att man börjar att samla ihop sig (jag tror nog att jag varit tidigare dom andra åren) whist.gif

så vad säger ni alla, många vet ju vad det innebär, men det kan ju vara många nya som vill vara med vilket är jätte skoj!!!
Ska vi göra olika trådar eller en fika och en middags tråd??

jag har på förslag att vi bara säger en plats, tex som tidigare Impectas monter där man kan gå och ställa sig jämna timmar och så får man se vilka som finns där!!!! Och att det gäller alla dagarna.

Vi andra som har gjort det till en årlig träff har ju Knappar som vi sätter på oss med våra namn på, om det är nya för i år så säg till om ni vill ha knappar så säger vi till att det ska beställas (jag ber nog om en knapp och tröj tråd iallfall) tummenupp.gif

Nordiska trädgårdar 2010
Christina i Småland
Tyvärr kan jag inte komma till mässan i år. Jag reser till England i påsk och kommer inte hem förrän den 17 april.
Men det blir också trevligt att träffa dottern med familj. Det är påsklov där de två veckorna närmast efter påsk, så jag ska vara barnvakt.
Margith
God fortsättning på det nya året Malin kompiskram.gif

Får jag tycka, så tycker jag att vi gör en fikatråd och en middagstråd.

Ditt inlägg fick mig att boka både flyg och hotellrum på en gång...tack för att du påminde mig blomma.gif

Får jag tycka ännu mer, så gillade jag att någon (Lady Hamilton? Anki V?) mutade in lite sittplatser kring lunch, där vi kunde träffas och prata och äta medhavd lunch/inte äta alls utan bara träffas/äta lunch inköpt på mässan.

Middag på lördagkväll hoppas jag verkligen att nån är snäll och organiserar... jag blir så grinig när jag är hungrig shy.gif
Anki V
Malin, oh vad glad jag blev av att se den här tråden……. yahoo.gif

För mig betyder det att det inte är så långt kvar nu. Jag kommer både till fikat och middagen så för mig kvittar det hur många trådar det blir…..fast föresten ........”mässtrådar” är kul så gör en för varje. laugh.gif

Hoppas du får någon kompis som hjälper dig med arrangemangen. För mig är det ju lite för långt men är det någon jag kan göra på distans så hör av dig.

/Anki
kompiskram.gif
LasseB
Knapp??
Hjälp en novis.

Har planer på att åka dit på söndagen om inte jobbet ligger ivägen vill säga.
Hoppas på att det stämmer som ni skrivit tidigare att det är lite rea sista dagen/timmarna
malin72
hej igen!

Christina! tråkigt att du inte kommer i år men du ska ju ha annat skoj för dig kompiskram.gif

Margith tack detsamma kompiskram.gif klart att det blir 2 olika trådar för fika och middag, jag menade att fika tråden kan vara 1 och samma gäller alla dagarna där i tummenupp.gif
kul att du har bokat in dig nu!!! och ja stället där nere var bra att vi hittade perfekt för då gjorde ju alla som dom ville. Inte som inne på ett fik där man kanske känner sig tvungen att köpa något!

Anki
kul att du blev glad över tråden giggle.gif jo jag saknade lite att se fram emot och mässan brukar kunna dra igång en rolleyes.gif

LasseB knapp...jo det är knappar vi bär som är beställda för en billig slant här inne från, det står Odla.nu och det vi kallar oss för här inne 000.gif så på mässan brukar många springa runt och leta efter gröna tröjor och knappar!
och jo det är alldeles sant på sö kastar dom saker på en yahoo.gif förra mässan var jag fre, lö, sö...fre kollade runt och på sö så visste jag vad jag ville och dom tom drog upp träd som man fick beställa och hämta mot slutet, själv såg jag vackra påskliljor i krukor och jag fick ta med mig det jag kunde bära yahoo.gif

snart snart snart tjohoooooo snart är vi där!!!!!!!!!!
blomkronan
YES, äntligen. Att se denna tråd är som ett "vårtecken" Då är det inte långt kvar smile.gif
Förra året minns jag att det snöa! på fredagen då jag åkte hem från mässan.
Men våren kom ju precis efter....

Middan var trevlig och rolig, den måste jag rekommendera er, som inte var med förra året tummenupp.gif

Tråkigt att du inte kommer Christina i Småland, men att få åka till din dotter och barnbarn betyder ju mycket wub.gif
Hoppas du får en fin resa smile.gif

Jag kommer förstås... ska fixa ledigt bara!! schemalagd att jobba den helgen... men min chef vet att han inte kan säga nej! giggle.gif inte till den helgen iaf. (sen infaller ju kista mässan på min jobbar helg oxå!!! så jag jag två helger att fixa)

Irene_L
Idag har jag beställt bussbiljetter till lördagen den 10/4 yahoo.gif

Jippie...vad jag längtar!!!! kompiskram.gif Vi seeeees!!!!

blomkronan
CITAT (Irene_L @ 29-01-2010, 23:11) *
Idag har jag beställt bussbiljetter till lördagen den 10/4 yahoo.gif

Jippie...vad jag längtar!!!! kompiskram.gif Vi seeeees!!!!

Kul, Irene tummenupp.gif Du menar väll att du följer med och fikar i år smiley_small_hug.gif
Epikuros
På torsdagsförmiddagen kommer jag att stå i garderoben med blommig slips och säga hej till de som känner sig vänliga =)
DykUnderYtan
Jag ska absolut gå på mässan, 2-3 dagar hade jag tänkt men är inte helt klar med vilka dagar än. Fredagen kommer jag förmodligen att vara där hela dagen i alla fall.
adrian
Hej!

Jag sliter som 17 och hinner inte göra nåt verhuvudtagetnästan, MEN nu lyckades jag efter en stund komma på mitt lösenord för att komma in på forumet..smile.gif.

OCH det var baske mig inte lätt g.gif

Jag vet inte hur det blir med midagen men jag ska medverka på mässan i alla fall.

Om jag/vi kan komma på kvällen så går det nog ändå för insläppt kan man alltid bli, och mat det kan jag äta eller stå över, det viktigaste är traditionen som jag ser det.. smiley_small_hug.gif

Jag ska vara med på trädgårdsmässan i örebro denna helg, sen till Borås Åhaga 26-28 mars.

Och det blir nog 3 st trädgårdsmässor för min del.

Vi ses däruppe.

Mvh dick

blomkronan
CITAT (adrian @ 16-03-2010, 13:33) *
Hej!

Jag sliter som 17 och hinner inte göra nåt verhuvudtagetnästan, MEN nu lyckades jag efter en stund komma på mitt lösenord för att komma in på forumet..smile.gif.

OCH det var baske mig inte lätt g.gif

Jag vet inte hur det blir med midagen men jag ska medverka på mässan i alla fall.

Om jag/vi kan komma på kvällen så går det nog ändå för insläppt kan man alltid bli, och mat det kan jag äta eller stå över, det viktigaste är traditionen som jag ser det.. smiley_small_hug.gif

Jag ska vara med på trädgårdsmässan i örebro denna helg, sen till Borås Åhaga 26-28 mars.

Och det blir nog 3 st trädgårdsmässor för min del.

Vi ses däruppe.

Mvh dick

Du kommer hinna bestämma dig... på lördag förmidda ska jag meddela resturangen hur många vi blir, samt vad vi ska äta... Jag kommer bort till din monter på lördag, innan jag ringer resturangen smile.gif
(Vi ses även på fredag) /Mari
titti49zon6
Jag hoppas att ni får en trevlig mässhelg alla trevliga Odlaiter kram2.gif Jag orkar inte komma i år heller men
tänker på er och kommer att sakna träffarna och middagen. Hälsa från mig flirting.gif
Epikuros
Nu har jag spenderat tre dagar i mässbygget och jag vill lova att ni kommer se en hel del fint! =)
Anki V
CITAT (titti49zon6 @ 07-04-2010, 19:52) *
Jag hoppas att ni får en trevlig mässhelg alla trevliga Odlaiter kram2.gif Jag orkar inte komma i år heller men
tänker på er och kommer att sakna träffarna och middagen. Hälsa från mig flirting.gif

Titti......Jag använder ofta örhängena som jag fick av dig det året vi träffades. wub.gif
Jag lovar att vi ska tänka på dig till middagen.

Nästa år kanske hjärtat hämtat sig lite mer så du kan vara med igen.

/Anki
Irene_L

Jag kommer sakna dig! smiley_small_hug.gif Hoppas vi ses nästa år istället! kompiskram.gif
Gillan

Var säker på att du kommer att vara saknad titti kompiskram.gif . Vi kommer, efter vad det ser ut som i alla fall komma iväg nu yes.gif . Jag säger som Anki, "Dina" örhängen ( plus halsband ) som sätts dit ibland när jag har mina favoritkläder med inslag av de färger som stämmer är jättefina wub.gif

Ser verkligen fram emot att träffa er alla igen, både nya och gamla kompiskram.gif yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon