|
malin72
12-01-2010, 09:14
japp då ska vi se om vi får till det
vad säger ni alla, ska vi säga att man under samtliga dagar kan gå och ställa sig vid Impectas monter, den brukar vara central. Man kan ju ta tex varje ojämn timme som då 11.30, 12.30 osv Jag tror nog att AoT har heltimme som dom brukar och vill man träffa flera så kan det ju vara bra att man själv går när man vill!
Men stor träffen för dom som vill kan vi ju ta 13.30 där vi då tar oss tillsammans ner till stället där man kan äta eget!! Stor chans att vi alla får plats då Självklart behöver man ju inte gå med och fika men bara att gå dit och säga hej är ju kul!!
Om vi tar samma sak för alla dagar så hinner man ju träffa dom som finns och vill
blomkronan
12-01-2010, 10:29
Impectas monter en gång i timmen blir nog för ofta, som du minns Malin så var vi vid den montern flera gånger och ingen kom! Andra har berettat på odla dagarna efter att dom kom till montern vid tider då ingen var där... vi gick "om varandra" att sätta bara EN tid på förmiddan , EN vid lunch och EN på eftermiddan är nog mera lagom.
Förslag kl 11 vid impecta monter Kl 13,30 vid impecta monter - för att gå och fika. kl 15 vid impecta monter
malin72
12-01-2010, 10:34
ja visst det låter bra, jo jag vet att vi gick runt och letade, men tydligen så hittade folk varann ändå tror att det var önskemål förra året att det skulle vara så men som sagt det blev ju en massa spring! Det blir jätte bra som du skrev tycker jag
Österläge
12-01-2010, 20:21
Jag håller med blomkronan, tycker egentligen det kunde räcka med två tider också... Jag "hinner" nog bara komma en gång (måste ju springa runt o titta på allt oxå!  ) men vill samtidigt gärna träffa så många som möjligt... Fast det klart, är det 50 pers kan man ändå inte prata med alla...
Irene_L
29-01-2010, 23:17
Jag kommer på lördagen!  Har beställt biljetter nu! Jag kommer på träffen kl 13.30....hoppas att jag träffar många av er!
blomkronan
29-01-2010, 23:26
CITAT (Irene_L @ 29-01-2010, 23:17)  Jag kommer på lördagen!  Har beställt biljetter nu! Jag kommer på träffen kl 13.30....hoppas att jag träffar många av er!   Kul Irene då kommer vi träffas igen
Österläge
03-02-2010, 10:51
Jag ska dit fredag o söndag, minst en av dagarna kommer jag på stora träffen!  Vilka dagar ska ni dit?
blomkronan
05-02-2010, 19:18
CITAT Jag ska dit fredag o söndag, minst en av dagarna kommer jag på stora träffen! Vilka dagar ska ni dit? i år ska jag gå fredag och lördag... kanske söndag oxå, det beror på hur mycket pengar jag har kvar Söndagen blir ju en tok shoppingsdag! då dom rear så mycket... Då ses vi på fredagen
hattstugan
15-02-2010, 09:11
Hej!! Det lutar åt att jag/vi kommer på söndagen till Mässan!!
MVH hattstugan och glorietta
anki/ronninge
15-02-2010, 10:30
CITAT (blomkronan @ 12-01-2010, 10:29)  Impectas monter en gång i timmen blir nog för ofta, som du minns Malin så var vi vid den montern flera gånger och ingen kom! Andra har berettat på odla dagarna efter att dom kom till montern vid tider då ingen var där... vi gick "om varandra" att sätta bara EN tid på förmiddan , EN vid lunch och EN på eftermiddan är nog mera lagom.
Förslag kl 11 vid impecta monter Kl 13,30 vid impecta monter - för att gå och fika. kl 15 vid impecta monter låter prima så kan man ju välja lite, kommer till fika med eget förmodligen!! ses.. /anki/ronninge
Överbölingen
04-03-2010, 13:08
Kul att få träffa er IRL!
netaave
10-03-2010, 22:42
13.30 vid Impecta ska man väl kunna fixa, men där "man äter eget" betyder alltså matsäck eller?
Irene_L
11-03-2010, 08:48
Vad kul....då ses vi på lördagen!! "Där man äter eget" kan man äta fika man tagit med sig men det finns också fika att köpa runt omkring. Man får räkna med att det är låååååååååånga köer. Jag köpte fika förra året och det tar ett tag men då får man passa på att prata i kön så det kommer jag göra i år också.
Vi kommer också att sikta in oss på träffen kl. 13.30. Sen "ramlar" vi ju på varandra lite hur som helst ändå Det kommer att bli såååå himla kul att få träffa alla "gamla" vänner igen och spännande med många nya
DykUnderYtan
12-03-2010, 07:30
Jag kommer på fredagen, troligtvis även söndag och kanske lördag.
Maggan H
12-03-2010, 08:15
Och jag kommer att vara där på lördagen! Absolut till 'storträffen' och kanske de andra också!
netaave
12-03-2010, 11:53
CITAT (Gillan @ 11-03-2010, 09:11)  Vi kommer också att sikta in oss på träffen kl. 13.30. Sen "ramlar" vi ju på varandra lite hur som helst ändå Det kommer att bli såååå himla kul att få träffa alla "gamla" vänner igen och spännande med många nya  Ja dig ska det bli extra kul att träffa
Överbölingen
01-04-2010, 18:48
OBS! Någon som har bra koll på fastställda tider kan väl skicka fram en ny tråd både på trädgård och här på evenemang. Det där med tre tider är nog bra. Alla kan man kanske inte hinna att gå på. Det beror ju aldeles på var man befinner sig. På vär till en föreläsning eller sitter på en föreläsning eller sprungit på någon gammal trädgårdskompis. Då ryker alla tider. Det tar nästa 10 minuter att ta sig rätt i genom utställningshallen och går man åt fel håll är det kört. Till nästa år rekommenderar jag kepsar. Inte grön och trädgårdsaktig utan röd som en rejäl stoppskylt. Knappen syns ju knappt. Vi är där fredag, lördag och söndag.
Vi ses.
Vill bara önska er en riktigt hääääärlig mässhelg Kram Eva
Sollan A
04-04-2010, 18:18
Kommer att gå på fredagen och sätter på mig Odlaknappen. Sedan ska vi ju träffas på lördagkvällen för middagen! Ser fram emot att träffa er.. !
hattstugan
06-04-2010, 09:07
Här har det blivit ändring i programmet så det blir besök på Mässan under torsdagen!
hattstugan och glorietta
DykUnderYtan
07-04-2010, 17:03
CITAT (hattstugan @ 06-04-2010, 10:07)  Här har det blivit ändring i programmet så det blir besök på Mässan under torsdagen!
hattstugan och glorietta Även för min del har det blivit ändrade planer, är också på mässan på torsdag. Om ryggen fixar det så går jag även torsdag och söndag.
En liten undran bara... det är ju många som planerar gå flera dagar på mässan - får man betala fullt inträde varje gång då? Det blir ju rätt mycket pengar det i bara inträde... För inte är det väl så att inträdet på 140:- (-30:- om man har AoT-kupongen) gäller för alla fyra dagarna?
CITAT (Peztis @ 07-04-2010, 22:00)  En liten undran bara... det är ju många som planerar gå flera dagar på mässan - får man betala fullt inträde varje gång då? Det blir ju rätt mycket pengar det i bara inträde... För inte är det väl så att inträdet på 140:- (-30:- om man har AoT-kupongen) gäller för alla fyra dagarna? Nix, tyvärr är det per dag  , men vad gör man inte  ( om man kan )
Nu har jag klarat av en dag på mässan! Nu är jag trött i fötter, ben, armar, rygg och huvud efter gående och konkande... Mycket skoj att se och mycket roligt att köpa! I alla fall, jag var vid Impectas monter kl 11 idag men jag hittade ingen direkt som verkade vara Odlait! Jag kollade om det var någon mer än jag som såg förvirrad och undrande ut men nä... Så efter kanske fem långsamma varv och mycket snurrande runt Impectas monter så gick jag därifrån utan att ha träffat några  Den enda Odlait jag träffade var Salikons eftersom hon har monter på mässan, det var ju jätteskoj! Nästa år kanske det kan vara en idé att sätta upp en liten lapp eller vimpel som det stå ODLA på (eller något annat vettigt och påhittigt) så att vi som är nya och inte känner igen några ansikten vet vart vi ska ta vägen, då kan man ju ställa sig vid vimpeln på de tider vi har kommit överens om (och så kan tiderna stå på vimpeln/lappen också). Eller något...
Maggan H
08-04-2010, 16:39
CITAT (Peztis @ 08-04-2010, 17:08)  Nu har jag klarat av en dag på mässan! Nu är jag trött i fötter, ben, armar, rygg och huvud efter gående och konkande... Mycket skoj att se och mycket roligt att köpa! I alla fall, jag var vid Impectas monter kl 11 idag men jag hittade ingen direkt som verkade vara Odlait! Jag kollade om det var någon mer än jag som såg förvirrad och undrande ut men nä... Så efter kanske fem långsamma varv och mycket snurrande runt Impectas monter så gick jag därifrån utan att ha träffat några  Den enda Odlait jag träffade var Salikons eftersom hon har monter på mässan, det var ju jätteskoj! Nästa år kanske det kan vara en idé att sätta upp en liten lapp eller vimpel som det stå ODLA på (eller något annat vettigt och påhittigt) så att vi som är nya och inte känner igen några ansikten vet vart vi ska ta vägen, då kan man ju ställa sig vid vimpeln på de tider vi har kommit överens om (och så kan tiderna stå på vimpeln/lappen också). Eller något...  Det är därför som vi har våra Odla-knappar! Då ser man lätt att här kommer en odliat och det står ju våra alias också på dem. Jag har packat ner min nu så jag inte ska glömma den. Kommer du på lördag också, Peztis? Lyckost som redan har sett alla grejor på mässan, och handlat också.....
Vet du, jag såg inte en endaste knapp eller Odla-tröja på hela tiden jag var där och då höll jag verkligen ögonen öppna! Men det är ju inte så lätt att se knappar med hår, kläder och och väskor som kanske kommer ivägen.
Och nej, jag kommer tyvärr inte på lördag, jag hade bara möjlighet att besöka mässan idag.
DykUnderYtan
08-04-2010, 18:36
CITAT (Peztis @ 08-04-2010, 17:08)  Nu har jag klarat av en dag på mässan! Nu är jag trött i fötter, ben, armar, rygg och huvud efter gående och konkande... Mycket skoj att se och mycket roligt att köpa! I alla fall, jag var vid Impectas monter kl 11 idag men jag hittade ingen direkt som verkade vara Odlait! Jag kollade om det var någon mer än jag som såg förvirrad och undrande ut men nä... Så efter kanske fem långsamma varv och mycket snurrande runt Impectas monter så gick jag därifrån utan att ha träffat några  Den enda Odlait jag träffade var Salikons eftersom hon har monter på mässan, det var ju jätteskoj! Nästa år kanske det kan vara en idé att sätta upp en liten lapp eller vimpel som det stå ODLA på (eller något annat vettigt och påhittigt) så att vi som är nya och inte känner igen några ansikten vet vart vi ska ta vägen, då kan man ju ställa sig vid vimpeln på de tider vi har kommit överens om (och så kan tiderna stå på vimpeln/lappen också). Eller något...  Men NEEEJ, vad är det du säger?? Jag var ju också i Impectas monter kl 11, hade två odla-knappar på mig (en på ryggsäcken och en på kameraväskan jag hade fram) men hittade ingen annan odliat mer än i en monter (frågade dock aldrig vad hon hette på odla). Såg ett par andra som såg ut att snurra runt utan att vara på fröjakt... en tjej med nåt rosa eller lila upptill (minns inte riktigt), säg bara inte att det var du. Jag gick själv hela dagen, eller ja mellan 10-14 ca, sen fixade inte min rygg mer.
Maggan H
08-04-2010, 18:38
Vad synd Peztis! Vi får ses en annan gång då, alla ni som inte är där på lördagen. I morgon bitti åker jag!
DUY, bergis var det du med magen? Ljushårig? Och nej, jag hade inget rosa... Eller jo 17! Jag hade ju min mobil i ett rosa band runt halsen!!!!! Jag hade svart munkjacka och mörkblå jeans, en svart bag med rosa, grönt och turkosa blommor och så stod det Mallorca på.
FAN vad TYYYYPISKT!!!! Jag gick verkligen runt och glodde på folk (haha, kanske ingen vågade närma sig mig!) eftersom jag ju inte har någon Odla-knapp.
Vilket får mig bara att återkomma till att det vore ju så bra med en specifik punkt, inte bara en monter.
blomkronan
08-04-2010, 20:17
CITAT (Peztis @ 08-04-2010, 20:38)  Vilket får mig bara att återkomma till att det vore ju så bra med en specifik punkt, inte bara en monter. jag håller med dig att man springer runt och letar vid den stora montern. Nu har jag inte varit där i år och vet inte hur det ser ut... Men förra året träffades vi på en plats som var bra! Om man kommer in i A-hallen från Västra entrén, gå upp för gången mot Impectra monter nr A05:160 Mellan impectra och Lantliv Och trädgård monter nr A04:160 finns en plats för flera att få plats på utan att vara i vägen för passerande... mellan monter A05:160 och A04:160 på impectras sida om gången där kommer jag stå i morgon (fredag) kl 13,30 (Kl 11 är jag på föreläsning om odla grönsaker) Vi kanske ses i morgon då...
DykUnderYtan
08-04-2010, 20:17
Jo, ljushårig stämmer... hade en mörkt turkos tunika och svarta leggings, stor svart ryggsäck och svart kameraväska fram. Hmm... undra hur många vi var som gick och letade efter varandra...  Jag hade tänkt gå 2-3 dagar på mässan men jag tror tyvärr inte att det blir fler, ryggläge i soffan sedan jag kom hem, vet inte om det är värt att gå en dag till och sen bli liggande igen. Hittade lite smått och gott i alla fall, får nog nöja mig med det.
Nämen jisses, mässan kommer ju fler år så det är väl bättre att ta det då! Blomkronan, det där var mycket bättre, att precisera mer! För att göra som jag, snurra runt montern var inget bra. Tänkte att det kanske stod några Odlaiter och tryckte på andra sidan hyllorna.  Hoppas att ni får det trevligt och att ni hittar något som passar er!
Österläge
08-04-2010, 21:46
Då kommer jag oxå dit den tiden! Vad kul det ska bli att ses igen! Och några nya oxå, hoppas jag förstås!  Kram CITAT (blomkronan @ 08-04-2010, 21:17)  jag håller med dig att man springer runt och letar vid den stora montern. Nu har jag inte varit där i år och vet inte hur det ser ut... Men förra året träffades vi på en plats som var bra! Om man kommer in i A-hallen från Västra entrén, gå upp för gången mot Impectra monter nr A05:160 Mellan impectra och Lantliv Och trädgård monter nr A04:160 finns en plats för flera att få plats på utan att vara i vägen för passerande... mellan monter A05:160 och A04:160 på impectras sida om gången där kommer jag stå i morgon (fredag) kl 13,30 (Kl 11 är jag på föreläsning om odla grönsaker) Vi kanske ses i morgon då... 
Om 20 min.........................Stockholm nästa Ska bli så kul att träffa alla Odlaiter igen..............fast mässan blir det först på lördag- söndag. Idag blir det träff med "gamla godingar" Vad synd att ni inte kan lördag eller söndag Petzis och DykUnderYtan, men som sagts, det kommer ju fler år
anki/ronninge
09-04-2010, 05:50
jag kommer och fikar med er 13.30! kul att få träffa er igen! ses...
blomkronan
09-04-2010, 06:44
Vad roligt då blir vi några stycken  Jag håller på att packa väskan nu... kamera, dricka, smörgåsar, odlaknapp och tjocka plånboken Vi ses
emmas matte
09-04-2010, 09:52
13.30 vid Impecta på lördag.
Maggan H
09-04-2010, 15:27
Här sitter jag nu, ca 5 mil från mässan och trånar... och väntar.... på att klockan ska bli lördag fm! Tjoho, snart ses vi!
Sollan A
09-04-2010, 19:56
Har snurrat på mässan hela dagen. Träffade Blomkrona och Österläge - jättetrevligt- men några andra odlaiter såg jag inte... Själv ståtade jag med odlaknapp i hårbandet och knapp på ryggan men inte verkade det hjälpa... Nåväl, vi trääffas väl en del i morgonkväll. Nu ska jag gå och lägga mig, är helt sluuuut...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|