malin72
okidoki då ska vi få till denna då!!!

ja som tidigare år så ska vi ju självklart se till att äte tillsammans och bara umgås, att träffas och tala om mässan och annat känns som en härlig stund och har blivigt något som jag verkligen ser fram emot kompiskram.gif

Som tidigare är det nog bra om det infaller på Lö för jag antar att AoT ska ha sin middag på fre och självkart ska dom som vill få chansen att gå på båda!

Detta år kommer jag att ha bla blomkronan till hjälp att fixa till det så bra det kan, om någon annan runt Storstan vill hjälpa till så säg bara till!

men antal som vill gå är bra att veta redan nu..prel bokning iallfall, bara att droppa av om det blir så, men bättre att man veta om flera än att det tillkommer sista dagarna.
Vart vi kommer vara vet jag ej ännu, så jag kan inte lägga ut en meny men det kommer!!

Men vad vi nu bokar är Middag på lördagen den 10/ 4, tiden 19.30-20.00 lagom att dropppa in, slut tid..ja när man själv känner för det så klart whist.gif

Så nu är det bara för er att anmäla er och ställa frågor..det blir en enbart bokningstråd senare tummenupp.gif

Hoppas att många vill följa med, det ska bli så trevligt!
blomkronan
Förra året var vi på... g.gif minns inte vad det hette (Malin hjälp mig). Men det var ett bra ställe tycker jag, vi fick ju som ett stort rum "nästan" själva. Den enda kritiken som kom, var att det var lite "för upplyst" det var ingen mysig stämning blush.gif
Att hitta ett annat ställe blir nog svårt... om vi kan få ägaren att fixa till stämningen kanske vi kan ta det stället igen?

Efter middan förra året var vi på ett mindre ställe och tog ett par öl, vi var 5 trogna som stanna kvar till slutet flirting.gif

Det stället hade en mysig matservering i källaren (gamla stan) Den är värd att kolla upp smile.gif. Men minns ju inte namnet på det stället heller... blush.gif Men det går att ta reda på!

Jag ser fram emot en mässmidda igen, det var sååååå kul att träffa alla smile.gif
Överbölingen
Det strävsamma gamla paret från Överböle räknar med att komma.
malin72
kul det började rulla på direkt tummenupp.gif

blomkronan jag tror att det var Movitz ni pratade om inte säker just nu!
då gör jag så här nu smile.gif

malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva

Magdis
malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis

såklart!!!!!!!!! yahoo.gif
Margith
malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith

Jag med!!!!
Lady Hamilton
malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith

Åsså vi.......

Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith

Åsså vi.......

Lady Hamilton
Anki V

å jag anki/ronninge...

smile.gif
Sollan A
malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith

Åsså vi.......

Lady Hamilton
Anki V

å jag anki/ronninge...

jag åxå...!!!/sollan
malin72
då ser det ut så här nu smile.gif

malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith
Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
sollan
Maggan H
CITAT (malin72 @ 17-01-2010, 21:25) *
då ser det ut så här nu smile.gif

malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith
Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
sollan
Maggan H

och troligen jag me!
Maggan H
malin72
vad kul att du kanske följer med maggan!!!

Tyvärr är det så att jag av persoliga orsaker inte kommer att kunna styra upp middagen i år, jag kommer att vara med på mässan och med på träffarna, men jag kan inte hålla i något dag för dag just nu och vill inte att det ska gå ut över våran härliga träff nono.gif
Så jag har sagt till blomkronan att jag inte kan ta på mig det här nu, men hjälper till med det *hon* dom vill, bara någon har huvudansvaret isället för mig blush.gif

men jag ser fram emot att vi ska ut och äta igen och tar nog igen det nästa år igen bravo.gif

malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith
Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
sollan
Maggan H
Lady Hamilton
Vilken tur att Blomkronan med fler finns kompiskram.gif och huvudsaken för oss andra är att du försöker att komma på träffarna tummenupp.gif
blomkronan
Som jag sa till Malin det är klart att jag kan hålla i detta... det gäller bara att hitta ett bra ställe naughty.gif Jag ska nog hitta tillbaka... till det ställe vi hitta förra året g.gif

Nu får ni hjälpa mig lite giggle.gif Gamla Stan har ju så många gator som ser lika dana ut confused.gif Ni som var med... RALF, ADRIAN & MAGDIS Vad hette stället????

Det var ju ett super mysigt ställe... man går ner en trappa, från gatan ner i en "grotta" mycket god mat för en skälig peng biggrin.gif Vi tog ju alla, ett varsitt visitkort... är det någon som sparat kortet wink.gif Jag har sparat mitt... men minns inte var jag la det wacko.gif
titti49zon6
Movitz,Tyska Brinken nr 34, där var ni förra året.......kanske är det stället du söker smiley_small_hug.gif
Gåsis
Var vi inte på nåt ställe som hette da peppe eller peppes eller nåt liknande?

Med vill jag i alla fall!

malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith
Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
sollan
Maggan H
Åsa
blomkronan
CITAT
Movitz,Tyska Brinken nr 34, där var ni förra året.......kanske är det stället du söker
Men, Titti du vet... var vi var tummenupp.gif som inte var med giggle.gif

CITAT
Var vi inte på nåt ställe som hette da peppe eller peppes eller nåt liknande?

JO, Gåsis du har rätt... Middan åt vi på peppes, men efter middan gick vi vidare några stycken. Först skulle vi in på ett ställe med en massa "riddare" ja, folket där inne var utklädda, men vi kom inte in för det var fullt, då gick vi till Movitz. och vi som var där bestämmde att dit skulle vi gå och äta, som nu i år... Dom hade en så mysig restaurang och priserna var "bättre" än på peppes wink.gif

Om ingen misstycker så väljer vi Movitz i år smile.gif
Här en länk till restaurangens hemsida.

På lördag ska jag in till stan och köpa nemablom mot sorgmyggorna på Weibuls, kanske jag kan ta mig fram till Movitz genom snödrivorna och kolla vad dom kan ha på menyn biggrin.gif (på hemsidan gör dom reklam för julbordet... giggle.gif den är nog inte så uppdaterad)
Gåsis
Så kan det bli när man gör kväll för tidigt whistling.gif Det blir allt till att hålla sig vaken en stund till i år.

/Åsa
titti49zon6
Hihi, bara för att jag inte är närvarande in "person" så håller jag iallafall reda på er,hoppas att ni redovisar vad ni haft för er i år också
Jag kommer inte ner på mässan i år heller eftersom jag inte orkar gå omkring så länge ännu.Hoppas att ni får det riktigt trevligt. jag hälsar till er alla smiley_small_hug.gif
blomkronan
CITAT (Gåsis @ 05-02-2010, 11:13) *
Så kan det bli när man gör kväll för tidigt whistling.gif Det blir allt till att hålla sig vaken en stund till i år.

/Åsa

yes.gif

CITAT (titti49zon6 @ 05-02-2010, 14:35) *
Hihi, bara för att jag inte är närvarande in "person" så håller jag iallafall reda på er,hoppas att ni redovisar vad ni haft för er i år också
Jag kommer inte ner på mässan i år heller eftersom jag inte orkar gå omkring så länge ännu.Hoppas att ni får det riktigt trevligt. jag hälsar till er alla smiley_small_hug.gif

giggle.gif Det är bra att vi har någon som har koll på oss tummenupp.gif Tråkigt att du inte kommer ner i år heller sad.gif men nästa år kan vara ditt år smile.gif
Anki V
Jag tycker det skulle vara jättetrevligt att gå på något annat ställe i år……inget ont om Peppes (en jättetrevlig restaurant) men vi har ju varit där två år nu. Sedan är det ju inte helt fel att kunna gå på pub efter maten. shy.gif

/Anki
malin72
CITAT (Anki V @ 05-02-2010, 19:34) *
Jag tycker det skulle vara jättetrevligt att gå på något annat ställe i år……inget ont om Peppes (en jättetrevlig restaurant) men vi har ju varit där två år nu. Sedan är det ju inte helt fel att kunna gå på pub efter maten. shy.gif

/Anki

Ja det var min tanke från början i år att vi skulle ta ett annat ställe yes.gif
nu skulle ju inte jag kanske skriva här inne så mycket men jag ska ju hjälpa till (fast inte huvudansvaret) blush.gif
men imorgon ska ju jag och blomkronan in till storstaden och vi kommer att gå runt och kolla så vi ger nog ett mera fast ställe då!

snart ses vi yahoo.gif
blomkronan
CITAT (malin72 @ 05-02-2010, 19:52) *

nu skulle ju inte jag kanske skriva här inne så mycket
snart ses vi yahoo.gif

Men Malin smile.gif du får väll skriva hur mycket du vill.
Ja imorgon drar vi till Fjärilshuset efter träff med odilater åker vi till gamla stan och rekar...
synd att jag har bilen med mig... annars hade jag kunnat rekat ölen oxå giggle.gif
malin72
si så där ja, nu var vi inne igår och kollade stället och mycke riktigt det var Movitz som dom hade gått in till tummenupp.gif
Det är ett väldigt mysigt ställe och jag visade det på vägen förra året när jag lotsade vidare dom som ville fortsätta kvällen!

Dom visade oss vart vi kunde sitta och dom slår ihop så vi får ett väldigt långt bord, så nu är det bara att anmäla sig tummenupp.gif
Dom kände att det var bra med en meny som var färdig och jag fotade den det finns 2 alternativ och förrätten går att ända vid tex allergi.

fjärilshuset2.JPG

det får bli en tråd för bokning av mat så denna får fortsätta som bokning för själva middagen!

vid ev allergi så säger man till i andra tråden vid matbetällning, ett par dagar inna vi ska iväg kan vara bra om dom får in beställningen (Magdis jag har redan talat om ang din allergi och han skrev upp det tummenupp.gif )
för att nu berätta lite skoj om detta med hur var och när dom var förra året så är det så att jag skulle försöka komma på vart dom kan ha varit, jag sa det var säkert Movitz.men då ligger ju matstället på vä sida och puben till hö och den ligger i en hörna... nope sa blomkronan puben var till vänster..hm ok, det roliga är att så här ser det ut

fjärilshuset1.JPG

mycket riktigt puben ligger till vä här från utsidan..gången ner där vi ska träffas ligger till höger!!! whist.gif
Men ska man titta ner på restaurangen så är den till vänster och i hörnan för att den ligger under marken så man kommer under puben giggle.gif
Så grattis blomkronan du hade rätt bravo.gif eller båda eller ingen fniss (behöver ni se det som är ännu roligare så är det så att jag har en lägenhet som ligger på den gatan som man ser hörnan av restaurangen på ) slap.gif jag går alltså förbi utan att tänka på vilken ingång som är vilken a0a.gif

malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith
Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
sollan
Maggan H
Åsa

bara att fortsätta att anmäla sig här nu, kopiera det som står listat som sista och skriv med era namn tummenupp.gif
blomkronan
Ja, som Malin sa vi var inne och rekade i går... och bokade bordet smile.gif

Jag tog kort på ett av våra bord...
[attachment=46952:middagsbordet.jpg]
(Beroende på hur många vi blir)

Är det någon som vill anmäla sig till middan utan att det syns i tråden... så går det självklart att anmäla sig via p:m till mig smile.gif
Najsan
Ha ha ha, vilken tur att ingen eller båda hade rätt!! a0a.gif vilken diskussion...

Det hade kanske kunnat bli blodutgjutningar annars! giggle.gif

/Najsan.
Eva i Höga
Jag som aldrig varit med förut undrar vilken mässa det är ni pratar om - är det Nordiska trädgårdar i Älvsjö? Känner att jag gärna skulle besöka mässan och träffar några odlaiter också. Var bor man nånstans? Det måste vara i närheten för jag är lantis och har svårt att hitta.
Margith
CITAT (Eva i Höga @ 09-02-2010, 13:22) *
Jag som aldrig varit med förut undrar vilken mässa det är ni pratar om - är det Nordiska trädgårdar i Älvsjö? Känner att jag gärna skulle besöka mässan och träffar några odlaiter också. Var bor man nånstans? Det måste vara i närheten för jag är lantis och har svårt att hitta.

Här har du en lantis till kompiskram.gif
Jag har gjort Älvsjö-mässan 2 år i rad nu. Jag bor på Rica Talk Hotel. Det är inte det billigaste hotellet och inte det bästa heller, MEN det ligger ungefär 25 meter från ingången till mässan laugh.gif

Eva i Höga
Bra, då kanske jag lyckas hitta till mässan. Ska kolla restider, jobbkalender och om det finns rum till mig innan jag tar ett beslut.
sweatingbullets.gif
Magdis
CITAT (blomkronan @ 05-02-2010, 00:17) *
Som jag sa till Malin det är klart att jag kan hålla i detta... det gäller bara att hitta ett bra ställe naughty.gif Jag ska nog hitta tillbaka... till det ställe vi hitta förra året g.gif

Nu får ni hjälpa mig lite giggle.gif Gamla Stan har ju så många gator som ser lika dana ut confused.gif Ni som var med... RALF, ADRIAN & MAGDIS Vad hette stället????

Det var ju ett super mysigt ställe... man går ner en trappa, från gatan ner i en "grotta" mycket god mat för en skälig peng biggrin.gif Vi tog ju alla, ett varsitt visitkort... är det någon som sparat kortet wink.gif Jag har sparat mitt... men minns inte var jag la det wacko.gif

Var jag med?? ohmy.gif Hahah...skojar bara tongue.gif Men jag är helt fel person att fråga när det gäller nåt som har med lokalsinne att göra. Var det där vi tog den där fina bilden, där alla hade helt rödglödgade ögon? tongue.gif Kul hade vi iallafall. biggrin.gif
kina3
malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith
Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
sollan
Maggan H
Åsa
Kina3
Överbölingen
Dags att puffa upp tråden lite igen. Fast jag har numera svårt att läsa för jag har fått så mycket gipsdamm på glasögonen när jag slipat väggarna.
Önskar dessutom tips att förvara lökar och knölar till tjälen släppt i slutet av april. Förmodligen köper jag väl några förledande knölar.
malin72
hej på er alla där ute!!

Snart är det dags för mässan yahoo.gif
men nog är det väl några fler som vill gå med oss och äta och ha trevligt på kvällen?

haka på nu, det går ju alltid att ändra på om ni får förhinder!

malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith
Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
sollan
Maggan H
Åsa
Kina3
Maggan H
CITAT (malin72 @ 08-03-2010, 14:11) *
hej på er alla där ute!!

Snart är det dags för mässan yahoo.gif
men nog är det väl några fler som vill gå med oss och äta och ha trevligt på kvällen?

haka på nu, det går ju alltid att ändra på om ni får förhinder!

malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith
Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
sollan
Åsa
Kina3

Ja, förhinder är just vad jag har fått, men bara på middagen, kommer självklart till mässan på lördagen och hoppas att träffa er alla där i stället! I år ska jag ta med egen fika för fy vilka enorma köer det var i fjol!
Gillan
Förutsatt att jag inte får slänga mig iväg till Holland så har även vi äntligen bestämmt oss för att försöka komma shy.gif

malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith
Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
sollan
Maggan H
Åsa
Kina3
Gillan
Dealer
skogstroll
CITAT (Maggan H @ 08-03-2010, 15:13) *
Ja, förhinder är just vad jag har fått, men bara på middagen, kommer självklart till mässan på lördagen och hoppas att träffa er alla där i stället! I år ska jag ta med egen fika för fy vilka enorma köer det var i fjol!

ja matsäck är nog en bra grej.... pengarna vill man ju lägga på annat än dyrt fika smile.gif
Maggan H
CITAT (Gillan @ 09-03-2010, 19:02) *
Förutsatt att jag inte får slänga mig iväg till Holland så har även vi äntligen bestämmt oss för att försöka komma shy.gif

malin72
blomkronan
Överbölingen + Eva
Magdis
Margith
Lady Hamilton
Anki V
anki/ronninge
sollan
Åsa
Kina3
Gillan
Dealer

Strök mitt namn igen
Lady Hamilton
Jag håller tummarna för att Gillan o Dealer kan komma med i år blush.gif i övrigt kommer det att bli såååskoj att träffa alla er övriga men Maggan?......... rtfm.gif .......sätt genast tillbaka ditt namn på middagslistan!
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 10-03-2010, 22:50) *
Jag håller tummarna för att Gillan o Dealer kan komma med i år blush.gif i övrigt kommer det att bli såååskoj att träffa alla er övriga men Maggan?......... rtfm.gif .......sätt genast tillbaka ditt namn på middagslistan!

Gulligt av dig, smiley_small_hug.gif men i år ska min gamla mor följa med och eftersom syrran ska jobba på em/kvällen kan jag inte lämna henne själv, även om min svåger är hemma. Och hon orkar inte följa med ut på kvällen. Men vi träffas ju på mässan! bravo.gif
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 10-03-2010, 22:50) *

Tack blush.gif , kommer vi bara iväg på fredag morgon så har jag mina funderingar på att bli onåbar fram till på söndag angel_not.gif .

Himla synd att du fått förhinder, men som du säger, så ser du ju alla under dagen smiley_small_hug.gif

Men vart tog den där tråden vägen där vi skulle beställa maten? Kanske den finns och jag som vanligt är blind?
Magdis
Oooo vad roligt det vore om ni kan komma i år Gillan! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon