|
malin72
12-01-2010, 09:29
okidoki då ska vi få till denna då!!!
ja som tidigare år så ska vi ju självklart se till att äte tillsammans och bara umgås, att träffas och tala om mässan och annat känns som en härlig stund och har blivigt något som jag verkligen ser fram emot
Som tidigare är det nog bra om det infaller på Lö för jag antar att AoT ska ha sin middag på fre och självkart ska dom som vill få chansen att gå på båda!
Detta år kommer jag att ha bla blomkronan till hjälp att fixa till det så bra det kan, om någon annan runt Storstan vill hjälpa till så säg bara till!
men antal som vill gå är bra att veta redan nu..prel bokning iallfall, bara att droppa av om det blir så, men bättre att man veta om flera än att det tillkommer sista dagarna. Vart vi kommer vara vet jag ej ännu, så jag kan inte lägga ut en meny men det kommer!!
Men vad vi nu bokar är Middag på lördagen den 10/ 4, tiden 19.30-20.00 lagom att dropppa in, slut tid..ja när man själv känner för det så klart
Så nu är det bara för er att anmäla er och ställa frågor..det blir en enbart bokningstråd senare
Hoppas att många vill följa med, det ska bli så trevligt!
blomkronan
12-01-2010, 10:19
Förra året var vi på...  minns inte vad det hette (Malin hjälp mig). Men det var ett bra ställe tycker jag, vi fick ju som ett stort rum "nästan" själva. Den enda kritiken som kom, var att det var lite "för upplyst" det var ingen mysig stämning Att hitta ett annat ställe blir nog svårt... om vi kan få ägaren att fixa till stämningen kanske vi kan ta det stället igen? Efter middan förra året var vi på ett mindre ställe och tog ett par öl, vi var 5 trogna som stanna kvar till slutet Det stället hade en mysig matservering i källaren (gamla stan) Den är värd att kolla upp  . Men minns ju inte namnet på det stället heller...  Men det går att ta reda på! Jag ser fram emot en mässmidda igen, det var sååååå kul att träffa alla
Överbölingen
12-01-2010, 10:25
Det strävsamma gamla paret från Överböle räknar med att komma.
malin72
12-01-2010, 10:31
kul det började rulla på direkt
blomkronan jag tror att det var Movitz ni pratade om inte säker just nu! då gör jag så här nu malin72 blomkronan Överbölingen + Eva
malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis såklart!!!!!!!!!
Margith
12-01-2010, 22:12
malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith
Jag med!!!!
Lady Hamilton
13-01-2010, 00:33
Åsså vi.......
Lady Hamilton Anki V
anki/ronninge
13-01-2010, 06:12
malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Åsså vi....... Lady Hamilton Anki V å jag anki/ronninge...
Sollan A
15-01-2010, 18:40
Åsså vi.......
Lady Hamilton Anki V
å jag anki/ronninge...
jag åxå...!!!/sollan
malin72
17-01-2010, 21:25
då ser det ut så här nu malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Lady Hamilton Anki V anki/ronninge sollan
Maggan H
17-01-2010, 22:02
CITAT (malin72 @ 17-01-2010, 21:25)  då ser det ut så här nu malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Lady Hamilton Anki V anki/ronninge sollan Maggan H och troligen jag me! Maggan H
malin72
04-02-2010, 19:59
vad kul att du kanske följer med maggan!!!
Tyvärr är det så att jag av persoliga orsaker inte kommer att kunna styra upp middagen i år, jag kommer att vara med på mässan och med på träffarna, men jag kan inte hålla i något dag för dag just nu och vill inte att det ska gå ut över våran härliga träff Så jag har sagt till blomkronan att jag inte kan ta på mig det här nu, men hjälper till med det *hon* dom vill, bara någon har huvudansvaret isället för mig
men jag ser fram emot att vi ska ut och äta igen och tar nog igen det nästa år igen malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Lady Hamilton Anki V anki/ronninge sollan Maggan H
Lady Hamilton
04-02-2010, 20:25
Vilken tur att Blomkronan med fler finns  och huvudsaken för oss andra är att du försöker att komma på träffarna
blomkronan
05-02-2010, 00:17
Som jag sa till Malin det är klart att jag kan hålla i detta... det gäller bara att hitta ett bra ställe  Jag ska nog hitta tillbaka... till det ställe vi hitta förra året Nu får ni hjälpa mig lite  Gamla Stan har ju så många gator som ser lika dana ut  Ni som var med... RALF, ADRIAN & MAGDIS Vad hette stället????
Det var ju ett super mysigt ställe... man går ner en trappa, från gatan ner i en "grotta" mycket god mat för en skälig peng  Vi tog ju alla, ett varsitt visitkort... är det någon som sparat kortet  Jag har sparat mitt... men minns inte var jag la det
titti49zon6
05-02-2010, 07:28
Movitz,Tyska Brinken nr 34, där var ni förra året.......kanske är det stället du söker
Var vi inte på nåt ställe som hette da peppe eller peppes eller nåt liknande?
Med vill jag i alla fall!
malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Lady Hamilton Anki V anki/ronninge sollan Maggan H Åsa
blomkronan
05-02-2010, 11:05
CITAT Movitz,Tyska Brinken nr 34, där var ni förra året.......kanske är det stället du söker Men, Titti du vet... var vi var  som inte var med CITAT Var vi inte på nåt ställe som hette da peppe eller peppes eller nåt liknande? JO, Gåsis du har rätt... Middan åt vi på peppes, men efter middan gick vi vidare några stycken. Först skulle vi in på ett ställe med en massa "riddare" ja, folket där inne var utklädda, men vi kom inte in för det var fullt, då gick vi till Movitz. och vi som var där bestämmde att dit skulle vi gå och äta, som nu i år... Dom hade en så mysig restaurang och priserna var "bättre" än på peppes  Om ingen misstycker så väljer vi Movitz i år Här en länk till restaurangens hemsida. På lördag ska jag in till stan och köpa nemablom mot sorgmyggorna på Weibuls, kanske jag kan ta mig fram till Movitz genom snödrivorna och kolla vad dom kan ha på menyn  (på hemsidan gör dom reklam för julbordet...  den är nog inte så uppdaterad)
Så kan det bli när man gör kväll för tidigt  Det blir allt till att hålla sig vaken en stund till i år. /Åsa
titti49zon6
05-02-2010, 14:35
Hihi, bara för att jag inte är närvarande in "person" så håller jag iallafall reda på er,hoppas att ni redovisar vad ni haft för er i år också Jag kommer inte ner på mässan i år heller eftersom jag inte orkar gå omkring så länge ännu.Hoppas att ni får det riktigt trevligt. jag hälsar till er alla
blomkronan
05-02-2010, 19:13
CITAT (Gåsis @ 05-02-2010, 11:13)  Så kan det bli när man gör kväll för tidigt  Det blir allt till att hålla sig vaken en stund till i år. /Åsa CITAT (titti49zon6 @ 05-02-2010, 14:35)  Hihi, bara för att jag inte är närvarande in "person" så håller jag iallafall reda på er,hoppas att ni redovisar vad ni haft för er i år också Jag kommer inte ner på mässan i år heller eftersom jag inte orkar gå omkring så länge ännu.Hoppas att ni får det riktigt trevligt. jag hälsar till er alla   Det är bra att vi har någon som har koll på oss  Tråkigt att du inte kommer ner i år heller  men nästa år kan vara ditt år
Jag tycker det skulle vara jättetrevligt att gå på något annat ställe i år……inget ont om Peppes (en jättetrevlig restaurant) men vi har ju varit där två år nu. Sedan är det ju inte helt fel att kunna gå på pub efter maten. /Anki
malin72
05-02-2010, 19:52
blomkronan
05-02-2010, 21:48
CITAT (malin72 @ 05-02-2010, 19:52)  nu skulle ju inte jag kanske skriva här inne så mycket snart ses vi Men Malin  du får väll skriva hur mycket du vill. Ja imorgon drar vi till Fjärilshuset efter träff med odilater åker vi till gamla stan och rekar... synd att jag har bilen med mig... annars hade jag kunnat rekat ölen oxå
malin72
07-02-2010, 14:41
si så där ja, nu var vi inne igår och kollade stället och mycke riktigt det var Movitz som dom hade gått in till Det är ett väldigt mysigt ställe och jag visade det på vägen förra året när jag lotsade vidare dom som ville fortsätta kvällen!
Dom visade oss vart vi kunde sitta och dom slår ihop så vi får ett väldigt långt bord, så nu är det bara att anmäla sig Dom kände att det var bra med en meny som var färdig och jag fotade den det finns 2 alternativ och förrätten går att ända vid tex allergi.
 fjärilshuset2.JPG
det får bli en tråd för bokning av mat så denna får fortsätta som bokning för själva middagen!
vid ev allergi så säger man till i andra tråden vid matbetällning, ett par dagar inna vi ska iväg kan vara bra om dom får in beställningen (Magdis jag har redan talat om ang din allergi och han skrev upp det ) för att nu berätta lite skoj om detta med hur var och när dom var förra året så är det så att jag skulle försöka komma på vart dom kan ha varit, jag sa det var säkert Movitz.men då ligger ju matstället på vä sida och puben till hö och den ligger i en hörna... nope sa blomkronan puben var till vänster..hm ok, det roliga är att så här ser det ut
 fjärilshuset1.JPG
mycket riktigt puben ligger till vä här från utsidan..gången ner där vi ska träffas ligger till höger!!! Men ska man titta ner på restaurangen så är den till vänster och i hörnan för att den ligger under marken så man kommer under puben Så grattis blomkronan du hade rätt eller båda eller ingen fniss (behöver ni se det som är ännu roligare så är det så att jag har en lägenhet som ligger på den gatan som man ser hörnan av restaurangen på ) jag går alltså förbi utan att tänka på vilken ingång som är vilken malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Lady Hamilton Anki V anki/ronninge sollan Maggan H Åsa bara att fortsätta att anmäla sig här nu, kopiera det som står listat som sista och skriv med era namn
blomkronan
07-02-2010, 19:49
Ja, som Malin sa vi var inne och rekade i går... och bokade bordet  Jag tog kort på ett av våra bord... [attachment=46952:middagsbordet.jpg] (Beroende på hur många vi blir) Är det någon som vill anmäla sig till middan utan att det syns i tråden... så går det självklart att anmäla sig via p:m till mig
Ha ha ha, vilken tur att ingen eller båda hade rätt!!  vilken diskussion... Det hade kanske kunnat bli blodutgjutningar annars! /Najsan.
Eva i Höga
09-02-2010, 13:22
Jag som aldrig varit med förut undrar vilken mässa det är ni pratar om - är det Nordiska trädgårdar i Älvsjö? Känner att jag gärna skulle besöka mässan och träffar några odlaiter också. Var bor man nånstans? Det måste vara i närheten för jag är lantis och har svårt att hitta.
Margith
09-02-2010, 13:50
CITAT (Eva i Höga @ 09-02-2010, 13:22)  Jag som aldrig varit med förut undrar vilken mässa det är ni pratar om - är det Nordiska trädgårdar i Älvsjö? Känner att jag gärna skulle besöka mässan och träffar några odlaiter också. Var bor man nånstans? Det måste vara i närheten för jag är lantis och har svårt att hitta. Här har du en lantis till Jag har gjort Älvsjö-mässan 2 år i rad nu. Jag bor på Rica Talk Hotel. Det är inte det billigaste hotellet och inte det bästa heller, MEN det ligger ungefär 25 meter från ingången till mässan
Eva i Höga
09-02-2010, 14:47
Bra, då kanske jag lyckas hitta till mässan. Ska kolla restider, jobbkalender och om det finns rum till mig innan jag tar ett beslut.
CITAT (blomkronan @ 05-02-2010, 00:17)  Som jag sa till Malin det är klart att jag kan hålla i detta... det gäller bara att hitta ett bra ställe  Jag ska nog hitta tillbaka... till det ställe vi hitta förra året Nu får ni hjälpa mig lite  Gamla Stan har ju så många gator som ser lika dana ut  Ni som var med... RALF, ADRIAN & MAGDIS Vad hette stället????
Det var ju ett super mysigt ställe... man går ner en trappa, från gatan ner i en "grotta" mycket god mat för en skälig peng  Vi tog ju alla, ett varsitt visitkort... är det någon som sparat kortet  Jag har sparat mitt... men minns inte var jag la det  Var jag med??  Hahah...skojar bara  Men jag är helt fel person att fråga när det gäller nåt som har med lokalsinne att göra. Var det där vi tog den där fina bilden, där alla hade helt rödglödgade ögon?  Kul hade vi iallafall.
malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Lady Hamilton Anki V anki/ronninge sollan Maggan H Åsa Kina3
Överbölingen
01-03-2010, 09:28
Dags att puffa upp tråden lite igen. Fast jag har numera svårt att läsa för jag har fått så mycket gipsdamm på glasögonen när jag slipat väggarna. Önskar dessutom tips att förvara lökar och knölar till tjälen släppt i slutet av april. Förmodligen köper jag väl några förledande knölar.
malin72
08-03-2010, 14:11
hej på er alla där ute!! Snart är det dags för mässan men nog är det väl några fler som vill gå med oss och äta och ha trevligt på kvällen?
haka på nu, det går ju alltid att ändra på om ni får förhinder!malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Lady Hamilton Anki V anki/ronninge sollan Maggan H Åsa Kina3
Maggan H
08-03-2010, 15:13
CITAT (malin72 @ 08-03-2010, 14:11)  hej på er alla där ute!! Snart är det dags för mässan men nog är det väl några fler som vill gå med oss och äta och ha trevligt på kvällen?
haka på nu, det går ju alltid att ändra på om ni får förhinder!malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Lady Hamilton Anki V anki/ronninge sollan Åsa Kina3 Ja, förhinder är just vad jag har fått, men bara på middagen, kommer självklart till mässan på lördagen och hoppas att träffa er alla där i stället! I år ska jag ta med egen fika för fy vilka enorma köer det var i fjol!
Förutsatt att jag inte får slänga mig iväg till Holland så har även vi äntligen bestämmt oss för att försöka komma malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Lady Hamilton Anki V anki/ronninge sollan Maggan H Åsa Kina3 Gillan Dealer
skogstroll
10-03-2010, 09:33
CITAT (Maggan H @ 08-03-2010, 15:13)  Ja, förhinder är just vad jag har fått, men bara på middagen, kommer självklart till mässan på lördagen och hoppas att träffa er alla där i stället! I år ska jag ta med egen fika för fy vilka enorma köer det var i fjol! ja matsäck är nog en bra grej.... pengarna vill man ju lägga på annat än dyrt fika
Maggan H
10-03-2010, 14:35
CITAT (Gillan @ 09-03-2010, 19:02)  Förutsatt att jag inte får slänga mig iväg till Holland så har även vi äntligen bestämmt oss för att försöka komma malin72 blomkronan Överbölingen + Eva Magdis Margith Lady Hamilton Anki V anki/ronninge sollan Åsa Kina3 Gillan Dealer Strök mitt namn igen
Lady Hamilton
10-03-2010, 22:50
Jag håller tummarna för att Gillan o Dealer kan komma med i år  i övrigt kommer det att bli såååskoj att träffa alla er övriga men Maggan?.........  ....... sätt genast tillbaka ditt namn på middagslistan!
Maggan H
11-03-2010, 08:36
CITAT (Lady Hamilton @ 10-03-2010, 22:50)  Jag håller tummarna för att Gillan o Dealer kan komma med i år  i övrigt kommer det att bli såååskoj att träffa alla er övriga men Maggan?.........  ....... sätt genast tillbaka ditt namn på middagslistan!Gulligt av dig,  men i år ska min gamla mor följa med och eftersom syrran ska jobba på em/kvällen kan jag inte lämna henne själv, även om min svåger är hemma. Och hon orkar inte följa med ut på kvällen. Men vi träffas ju på mässan!
CITAT (Lady Hamilton @ 10-03-2010, 22:50)  Jag håller tummarna för att Gillan o Dealer kan komma med i år  i övrigt kommer det att bli såååskoj att träffa alla er övriga men Maggan?.........  ....... sätt genast tillbaka ditt namn på middagslistan!Tack  , kommer vi bara iväg på fredag morgon så har jag mina funderingar på att bli onåbar fram till på söndag  . Himla synd att du fått förhinder, men som du säger, så ser du ju alla under dagen Men vart tog den där tråden vägen där vi skulle beställa maten? Kanske den finns och jag som vanligt är blind?
Oooo vad roligt det vore om ni kan komma i år Gillan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|