|
Full version: vad är detta
gunvor, Detta meddelande har skickats från: http://www.odla.nu/forums/index.php. Du har fått detta meddelande eftersom ett nytt lösenord begärts. ------------------------------------------------ VIKTIGT! ------------------------------------------------ OM DU INTE HAR BEGÄRT ETT NYTT LÖSENORD VIDTA DÅ INGEN ÅTGÄRD UTAN RADERA DETTA MEDDELANDE! OM DU HAR BEGÄRT ETT NYTT LÖSENORD FÖLJ NEDANSTÅENDE INSTRUKTIONER. ------------------------------------------------ AKTIVERINGSINSTRUKTIONER
skogstroll
14-01-2010, 09:45
kanske e nån som misstagit sig heta Gunvor i inloggningen och beställt nytt lösen
Men då borde inte mejlet gå till Gunvor utan till den andres mail. Samma sak har hänt mig på Trädgårdsblogg.
gillar inte detta - känns som ngn obehaglig variant av hacker!
CITAT (gunvor @ 14-01-2010, 10:30)  gillar inte detta - känns som ngn obehaglig variant av hacker! Ja det känns lite otäckt - det tyckte jag också. Går det inte att kolla mer med Göran eller Ingemar. Men ett mail med lösenord kanske bara spottas ut automatisk.
Aqvakul
14-01-2010, 10:53
Jag fick sju stycken mail, daterade samma tidpunkt, med rubrik att jag hade fått meddelande i min profil. Men där fanns inget. Kastade mailen utan att öppna dem.
Myosotis
14-01-2010, 10:55
 Vad otäckt!!!
herkules
14-01-2010, 11:20
@gunvor - har du någon gång bett om att få ditt lösenord skickat till dig, alltså inte nu utan tidigare? kommit åt någon knapp/länk av misstag? jag fick flertalet mejl i går om att jag hade nya pm, det hade jag inte för jag hade läst dem för länge sedan, jag tror att något hakat upp sig i forumet/forumets server och nu släppte proppen
Aqvakul
14-01-2010, 11:30
CITAT (herkules @ 14-01-2010, 11:20)  @gunvor - har du någon gång bett om att få ditt lösenord skickat till dig, alltså inte nu utan tidigare? kommit åt någon knapp/länk av misstag? jag fick flertalet mejl i går om att jag hade nya pm, det hade jag inte för jag hade läst dem för länge sedan, jag tror att något hakat upp sig i forumet/forumets server och nu släppte proppen  låter som en rimlig förklaring...
AndersKbg
14-01-2010, 11:32
Finns två alternativ som svar.
Det första är att någon har försökt att logga in på ditt konto och misslyckats med lösenordet.
Det andra är att någon har begärt nytt lösenord för att komma över ditt konto.
I båda fallen går mailet till den adress som kontot är reggat på. Har du någon kombattant som vill jävlas kanske?
CITAT (Aqvakul @ 14-01-2010, 11:30)  låter som en rimlig förklaring... nä det har jag inte - men strunt samma, det står ju oxå att om man inte bett om det så kan man slänga mailet - så nu slänger jag det, men förstår inte varför jag fick det!! CITAT (AndersKbg @ 14-01-2010, 11:32)  Finns två alternativ som svar.
Det första är att någon har försökt att logga in på ditt konto och misslyckats med lösenordet.
Det andra är att någon har begärt nytt lösenord för att komma över ditt konto.
I båda fallen går mailet till den adress som kontot är reggat på. Har du någon kombattant som vill jävlas kanske? ja det kan man kanske säga att jag har - skulle den personen då kapa min identitet och skriva en massa skit som jag inte kan ta ansvar för? Kan man göra så? Om det är så - så säger jag hallå kryp upp ur sandlådan!
Förmodligen är det någon som heter gunvor och som har ett konto här i annat namn men glömt vilket, och därför begärt nytt lösenord till gunvor som personen förmodligen tror är hennes användarnamn. Det mailet går så klart till den personen som har den mailadressen som användarnamnet är kopplat till. Alltså är det inget att bry sig i. Förhoppningsvis ser personen denna tråd och inser att hennes användarnamn är något annat. Svårt att förklara men ni fattar nog hur jag menar.
herkules
14-01-2010, 13:41
jag tror iaf att forumet bara fick spader eller nåt.
AndersKbg
14-01-2010, 14:25
CITAT (gunvor @ 14-01-2010, 13:23)  ja det kan man kanske säga att jag har - skulle den personen då kapa min identitet och skriva en massa skit som jag inte kan ta ansvar för? Kan man göra så? Om det är så - så säger jag hallå kryp upp ur sandlådan! Jag ska ju inte säga att det är så, men visst är det möjligt. Det är väl ett av de vanligaste brotten på ett forum där man ryker ihop med någon. Man har ju möjlighet att både läsa och skicka pm exempelvis, och därmed få en klarhet i eventuella sympatisörer. Jag har aldrig samma lösen på två forum. Detta är helt klart troligare än att det skulle bara en bugg i forumet.
Chamomille
14-01-2010, 14:34
CITAT (herkules @ 14-01-2010, 13:41)  jag tror iaf att forumet bara fick spader eller nåt.  Ja, det har det nog. För jag fick också mail nyss om att jag fått pm, men det var flera dagar sen jag fick pm:et.
skogstroll
14-01-2010, 14:38
jag tror inte det är nåt att bry sig om. det är väl lätt hänt att man tar fel på användarnamnet och ber om nytt lösen
Maggan H
14-01-2010, 15:08
Det förekommer så mycket sån här skit, jag fick ett pishingmail från min bredbandleverantör i lördags kväll om att jag skulle skriva nytt lösenord, anvnamn och namn o adress för att det blivit något fel på min e-post; konstigt uttryckt och på dålig svenska och vid kontakt med Glocalnet kom det naturligtvis inte från dem. Det konstiga var att det gick o spåra adressen på google med både namn och telnr, men kanske hade det kontot redan blivit kapat och stod som skyldig nu då när det spårades.
Irene_L
14-01-2010, 16:35
Något knäppt är det! Idag fick jag ett mail om att jag fått ett pm. Det är bara det att det pm-er kom den 7 jan...fast då fick jag inget mail!!
Gossen Ruda
14-01-2010, 16:39
Tycker ni skall kontakta admin, Göran eller Ingemar. Det finns loggar där dom kan se vad som hänt.
Jag har inte fått några mail på prenumerationer på inläggen på säkert 1½ vecka. Har varit inne flera gånger och kollat inställningarna. Idag när jag öppnade mailen ramlade de in 76 mail från Odla Nåt tok är det med forumet.
Nått konstigt är det. Har fått två mail idag om PM. Men dom fick jag redan 9 och 10 januari.
Myosotis
14-01-2010, 19:26
Nu var jag tvungen att kolla på mailadressen jag angett här, men där var inga konstiga mail från odla.
Meriona
14-01-2010, 21:15
Jag har råkat ut som flera andra, idag kom 4 mail om att jag fått ett PM (som jag läste redan den 10e) och 3 gästboksinlägg som jag fått vid nyår. Så något konstigt har det vart med maskineriet. Men jag har inte fått något sånt obehagligt meddelande som Margit fick, tack och lov.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|