oliv
Just nu håller jag på att piffa upp min lilla dahlia rabatt, och ville leta efter fina färgkombinationer. Jag var inne på Lilla Fiskaregatan, men hittar inte de färger jag är ute efter... confused.gif Har ni några tips där jag kan leta mera? help.gif
hattstugan

Hej! Jag köpte Dahlia från Bakker förra året och de har en del att välja på tyckte jag iaf!! Annars brukar det finnas längre fram i Trädgårdsbutikerna!!
Lycka till/hattstugan
ingrids
Om du kan lite tyska så finns en mycket omfattande lista över dahlior på http://www.dahlie.net . På vissa av sorterna finns angivet var man kan köpa dem, fast det är ju inte svenska nätbutiker. Jag tycker det är fantastiskt kul att titta på bilderna (som laddar ganska långsamt) som inspiration.
oliv
ingrid: tack för den länken! massor med bra bilder, om jag jämför med mina (få) dahlior, så stämmer färgerna förvånandsvärt bra...bättre än på förpackningen! thanks.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Verberghe kan man också hitta dahlior hos och de skickar inom hela EU (bakker är inte ett vidare bra företag vilket man kan läsa i många inlägg här på forumet)
Eva 33c
Eurobulb har jag beställt ifrån och det har fungerat bra.
oliv
Tack alla! Ja, på Verberghe (=eurobulb) har jag hittat en hel del - inga bra foton dock, har då sökt på dahlie.net för att få en uppfattning om färgen.

Så många fina, t.ex. "Patty" eller den konstiga "Floorinoor". Nu har jag i stället fått det trevliga problemet att sålla ut (jag har ju inte så mycket plats i den rabatten)... giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon