KRT
Min mamma vill gärna ha en svavelpion till trädgården och ja skulle så gärna vilja ge henne en i födelsedagspresent, men går det över huvud taget att få tag på plantor vid denna tid på året?
Någon som har tips på var just denna pion går att hitta i Skåne, gärna i närheten av Lund?????

Börjar bli lite bråttom eftersom det är till helgen, men man brukar ju kunna få snabab svar här, så kanske det går att lösa????
skogstroll
tyvärr vet jag inte men om du inte får tag i en kan du ju kanske ge henne ett "presentkort" så kan ni åka och köpa en tillsammans smile.gif min mamma fyller också år nu så det är svårt att hitta nåt kul odlingsvärt.
KRT
Har funderat på presentkort, för även om jag hittar en planta så kan man ju inte plantera den eller så just nu (om man inte känenr för att spetta ett hål genom isen och tjälen laugh.gif).
skogstroll
jaaa man kanske kan spränga ner den giggle.gif
KRT
CITAT (skogstroll @ 14-01-2010, 14:24) *
jaaa man kanske kan spränga ner den giggle.gif

rotfl.gif
skogstroll
jaa ibland funderar jag på det, att spränga ett hål så man kan plantera saker. så är det att bo på ett berg.
KRT
CITAT (skogstroll @ 14-01-2010, 14:38) *
jaa ibland funderar jag på det, att spränga ett hål så man kan plantera saker. så är det att bo på ett berg.

Du måste spränga väldigt mycket för att anlägga en trädgård om du bir på ett berg..... Kanske enklare att bygga uppåt i stället och odla i upphöjda bäddar?

Men det finns väl fördelar också, blir inte berget uppvärmt gansa bra och strålar sedan ut värmen långsamt? Borde vara fördelaktigt för många värmeälskande växter?
cato
Bohus Perenner vid Båstad brukar ha svavelpioner.
Om de finns tillgängliga denna årstiden vet jag inte.
Du kan nå dem via länk i min hemsida.
skogstroll
CITAT (KRT @ 14-01-2010, 15:08) *
Du måste spränga väldigt mycket för att anlägga en trädgård om du bir på ett berg..... Kanske enklare att bygga uppåt i stället och odla i upphöjda bäddar?

Men det finns väl fördelar också, blir inte berget uppvärmt gansa bra och strålar sedan ut värmen långsamt? Borde vara fördelaktigt för många värmeälskande växter?

jo.. det är svårt att hitta ställen att plantera på bara.... jo jag odlar upphöjt också men ibland vill man blåsa ett hål giggle.gif
oliv
På pionexperten i Danmark (postorder) Svavelpion
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon