Ragman
Hej alla,

Jag har letat men ej hittat dessa 2 saker som jag behöver. Jag är ute efter en eller lite olika sorters pincetter som är längre än vanligt runt 20-30 cm långa måste dem vara ungefär.

Jag letar också efter större fat som är fyrkantigt, inte runt så man kans ställa dem jämte varandra. Ska ha en massa krukor som ska stå där i med vatten i fatet.
Jag börjar bli trött på att ha massa små fat tongue.gif

Är det någon som kan hjälpa mig är jag mycket tacksam!

/Ragge
KRT
Det finns fiskbenspincetter att köpa i välsorterade köksbutiker, de är ganska stora, men jag kan inte säga något om vad de kostar. Sedan har naturligtvis firmor som säljer kirurgiska instument och dyl sådana, men det kan man ju sällan köpa som privatperson:)

Hur stora fat är du ute efter, och hur djupa? Jag köpte på Plantagen i höstas, fyrkantigt, glaserat ca 15x15 cm för att ha ute i trädgården som fågelbad. Men det är kanske för litet? Hr dock för mig att det fanns större också....
Sussie F-Flower
Fyrkantiga svarta brickor 33x33 cm, har jag köpt på IKEA. Minns inte pris... 10-15 kr st kanske...?
Ska du ha dom på fönsterbrädan eller är det kanske för alla nya sådder?
KURT
stekpincetter som man använder i köket är också långa.
Ragman
Hej alla tack för era snabba svar jag skrev lite dumt också tror jag tongue.gif jag är ute efter en lite kirurgisk pincett en lång men small och smidig en alltså.
Någon som vet någon "labb" affär eller något där man kan köpa sådana här pincetter som är långa ? som sagt allt jag själv hittat kräver att det är ett företag som beställer.

Sen faten är till en massa krukor som jag har. Krukorna är 9x9cm vill få plats med många sådana har själv hittat 30x60 cm som störst är dock ute efter lite större (:
EKLO
Ingen aning om var du bor, men i Göteborg finns en butik för sjukvårdsprylar , för privatpersoner. Hörnet av Vasagatan/Götabergsgatan.
Peztis
Gällande pincetten, den ska alltså vara lång, smal och smidig... ska spetsen vara smal eller kan den vara trubbig?
jag köpte för en massa år sedan en kökspincett i rostfritt till min pappa och han tycker den är suverän, långt bättre än dem i plast för han kan verkligen greppa med den.
Tyvärr har butiken jag köpte den försvunnit men produkten borde ju finnas på ett eller annat sätt.
Jo, kolla här! http://www.hemmakocken.nu/?artnr=10126&cat_id=107

Edit = reviderat länken
KRT
Min pappa fick, för många år sedan, en fiskbenspincett i julklapp. Den var i metall, såf precis ut som en "vanlig" pincett, men var ca 20-25 cm lång med trubbiga ändar. Har hittat nästan likadana hos instrumentförsäljare, så det kan inte skilja så mycket. Kommer dock inte ihåg var den var köpt, men det var en vanllig köksbutik.

Ang fat - jag tror det kan vara svårt att hitta just blomfat som är större än så, men om man tänker lite utanför boxen, kanske man kan tänka sig andra områden där man behöver fyrkantiga platta fat med liten kant. Kan inte komma på något just nu, mer än att man kanske kan beställa från en plåtslagare om man inte hittar något annat? Borde gå att svetsa hörnen så det blir vattentätt....
Ragman
Tack för era svar den kökspincetten kan faktiskt funka (: och faten får kanske bli de där 30x60cm kunde köpa 25st för runt 500kr.
Peztis
Oj, här ska det odlas hör jag! tummenupp.gif

Blir lite nyfiken dock, vad ska du använda pincetten till? Kaktusar?
Ragman
CITAT (Peztis @ 18-01-2010, 14:12) *
Oj, här ska det odlas hör jag! tummenupp.gif

Blir lite nyfiken dock, vad ska du använda pincetten till? Kaktusar?

Hej jag håller på med mikroförökning det jag ska ha pincetterna till (:
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon