Fem Myror.....
huh.gif

Hej,

Jag har dragit upp en vinranka ifrån en vindruvekärna. Jag undrar om någon vet hur man övervintrar en sådan växt?

Jag har ingen aning om vad det är för sort, om det är en grön eller röd vindruva. Men den växer fint och nu förvarar jag den inomhus i vanlig rumstemperatur och ger ganska lite vatten. Den står ej i fönster utan lite i skymmundan. Trots detta vill den ändå växa... Kommer där överhuvudtaget att utvecklas druvor?

Hjälp! jag kan inget om vinrankor!

Mvh Fem Myror.....
Christer i Falköping
Jag skulle nog pröva att ha den så svalt och ljust som möjligt, med minimal vattning. Druvor kan det säkert bli, men först om flera år.
Christer.
hans-Ålösund
Om du står ut så kan du ha den inomhus att växa som vanligt men det blir dålig kvalite p.g.a. ljusbrist och värme.
Den mår bättre i ett kallare rum 2+ och är inte i behov av vatten då eller lhus. Den växer inte och fotosyntesen upphör.
Ett gott råd om du inte har gott om plats eller tid--- släng den och köp en planta som är sortäkta. Den du har kan vara ett surkart eller steril.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon